22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:48

Geweldig topic dit! (ben 32)

De Commodore 64 kan ik me nog levend herinneren, volgens mij hadden we ook nog de voorloper, de Commodore 16. Moest je inderdaad 1,5 uur een spelletje laden (en tussendoor het bandje nog een keer omdraaien! ) maar dan had je ook wat!

Wat ik heel erg veranderd vind is de manier waarop ponyruiters op wedstrijd gaan tegenwoordig. Wij gingen met de rijvereniging met de vrachtwagen met zijn allen op pad (waarbij ik 's ochtends vroeg met mijn pony en alle spullen naar de verzamelplaats moest rijden), een enkeling werd gebracht met de trailer van zijn ouders. We waren gewoon echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds met z'n allen op wedstrijd. En we deden allemaal van alles: dressuur, springen en achttal en dat alles op je veelzijdigheidszadeltje. Aparte dressuur en springzadels zag je amper.
Tegenwoordig hebben alle ouders een trailer en worden de kinderen naar een wedstrijd gebracht, inclusief dressuurzadel, leren laarzen en een GPA cap op hun hoofd. En dan de pony's zelf: dat zijn tegenwoordig gewoon allemaal minipaardjes, een echte "pony" zie je er amper meer tussen lopen. De eerste pony waar ik wedstrijden op reed heette "Lutje", de naam zegt genoeg denk ik!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:13

Canter schreef:
Geweldig topic dit! (ben 32)

De Commodore 64 kan ik me nog levend herinneren, volgens mij hadden we ook nog de voorloper, de Commodore 16. Moest je inderdaad 1,5 uur een spelletje laden (en tussendoor het bandje nog een keer omdraaien! ) maar dan had je ook wat!

Wat ik heel erg veranderd vind is de manier waarop ponyruiters op wedstrijd gaan tegenwoordig. Wij gingen met de rijvereniging met de vrachtwagen met zijn allen op pad (waarbij ik 's ochtends vroeg met mijn pony en alle spullen naar de verzamelplaats moest rijden), een enkeling werd gebracht met de trailer van zijn ouders. We waren gewoon echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds met z'n allen op wedstrijd. En we deden allemaal van alles: dressuur, springen en achttal en dat alles op je veelzijdigheidszadeltje. Aparte dressuur en springzadels zag je amper.
Tegenwoordig hebben alle ouders een trailer en worden de kinderen naar een wedstrijd gebracht, inclusief dressuurzadel, leren laarzen en een GPA cap op hun hoofd. En dan de pony's zelf: dat zijn tegenwoordig gewoon allemaal minipaardjes, een echte "pony" zie je er amper meer tussen lopen. De eerste pony waar ik wedstrijden op reed heette "Lutje", de naam zegt genoeg denk ik!

Ja, echt zo herkenbaar dit! Nu is het allemaal heel individueel. Wij gingen ook 'te voet' naar de les (was een uur rijden), en nu mogen ponyruiters niet eens meer een bosritje maken, want dat is gevaarlijk.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:18

Ja klopt! Als ik les had moest ik inderdaad een half uur à drie kwartier naar de vereniging toe rijden. Uurtje lessen en vervolgens weer terug naar huis rijden, ook in regen en wind. Wat een bikkels waren wij toch, he?!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:22

Zep schreef:
Ik weet nog dat mijn broer vroeger zo'n ding mocht huren in de kerstvakantie. Als monitor gebruikte we onze (allereerste, beetje met dat doel in het achterhoofd aangeschafte) kleurentv. Mijn broer had zo'n boekje met kleine programmaatjes die je zelf in moest voeren. Dan kon je met een cijfercode het scherm van kleur laten veranderen. Helemaal fantastisch natuurlijk

Of cirkels en lijnen maken en dat trots opslaan op een cassettebandje! Een toetsenbordje met gummi toetsen....computer aangesloten op een zwart-wit tv-tje! Geweldig.

Mijn zoon van drie weet nu al bijna de site van Nijntje te vinden op internet...

Ik heb sinds enkele maanden een dressuurzadel. Met mijn man had ik de afspraak dat ik die pas ging kopen als ik een punt in het Z had. Tegenwoordig hoort dat echter eerder andersom. De meeste kinderen zie je met de meest luxe dressuurzadels rijden. Ik denk dan alleen maar: leer eerst eens rijden.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:38

Vroeger

Speelden de kinderen van 10 en ouder veel meer buiten, nu doen ze liever dingen op de pc.

Wij hadden geen pc toen ik 12 was * waren die er al wel *
Iig niet dat ik weet

Vroeger hadden wij zelfs geen telefoon, wij kregen volgens mij telefoon toen ik al 14 was. Kan me nu niet meer voorstellen hoe dat was.

toen ik 12 was mocht ik echt nog niet uit, tegenwoordig lijken we wel 10 die in de dischotheken rondlopen

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:42

oja! Op het schoolplein deden we van die zangspelletjes! Groep 8 gewoon met groep 3 (ik ging trouwens van de vijfde KLAS naar GROEP 8 ) "als de soldaatjes gaan marcheren", "Meneer Pantoffel" , "Moeder we zitten in de knoop". Herkent iemand die?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:54

In mijn tijd waren er nog geen mobiele telefoons, laat staan dat mensen een computer hadden in huis. Ik had een tol en een springtouw enzo daar kon ik mezelf goed mee vermaken. Maar waarom heeft een tiener een mobieltje? Iedereen heeft er 1, vroeger had je maar weinig nodig om er bij te horen. Make up als tiener zijnde toen, nou pa ging het er zelf afwassen dat deed je toen niet. Ik ging naar dansles en had paardrijles nu gaan de tieners naar van alles toe ze hebben geen tijd meer bijn om te ontspannen.Voor de duidelijkheid ik ben 40 jaar.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:03

Een Twix was een Raider

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:04

een Twix is voor mij nog steeds een Raider

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:05

Ja, inderdaad! En we hadden ook nog gewoon de PTT.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:06

Lielle schreef:
een Twix is voor mij nog steeds een Raider

Voor mijn oma ook

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:07

en je had de Abn bank en de amrobank. En ING heette ook anders.

Margreet, en bedankt he

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:08

De Senseo was er ook nog niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:09

je had wel zo'n duo koffiezetapparaat, hoe heette dat ook alweer?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:12

Mijn vader had als 1 van de eersten een mobiele telefoon. En dan niet via het GSM-netwerk, maar via ATF (en dan heb je ook nog ATF I en ATF II ofzo) en voor de carkit had je bijna een steekwagentje nodig

GSM was er alleen van KPN (of was het nog PTT) en iets later Libertel (nu Vodafone).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:13

en die Kermit telefoons

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:15

Hij heeft trouwens ook nog een of ander apparaatje gehad dat je tegen de hoorn van de telefoon moest houden in een telefooncel (jaja!) en daar kwamen dan piepjes uit en dan kreeg hij op wonderbaarlijke wijze verbinding met z'n antwoordapparaat thuis (Antwoordapparaat ja, met een echt bandje, geen voicemail ) Een semafoon ofzo heette dat.

Wij waren al vroeg van de mobiele communicatie

Een buzzer had je toen ook nog trouwens, daar kon je korte teksten mee versturen, de voorloper van de SMS

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:17

Margreet schreef:
Een Twix was een Raider

Ja, met die reclame. o.a. politieagent te paard dat zijwaarts de weg over ging.

501-broeken (of zijn die nog steeds 'in')

Margreet, zo'n antwoordapparaat heb ik nog steeds

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:19

Enne, kennen we de "message watch" nog?!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:24

Canter schreef:
Enne, kennen we de "message watch" nog?!

Nee. Daar zal ik dan wel te jong voor zijn.

Ik was trouwens wel een echte Doe Maar-fan...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:29

All-stars waren ook hip en die zie ik nu weer terug komen. (Of zijn inmiddels al weer terug geweest )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:32

Jaja, Moeder, we zitten in de knoop. Geweldig vond ik dat.
Maar dat wordt nu ook nog gespeeld hoor.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:48

En vroeger hadden wij een (felblauwe) Lada station wagen (zou nu old school zijn IMO) en daarna een foei lelijke beige Ford Taunus station.
En wat dachten jullie van de cassetterecorder: zelf bandjes opnemen van de radio.. Wie heeft er nu nog tapes... alleen mensen met een oude autoradio of met veel gevoel voor nostalgie..

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:52

het is toch eigenlijk alleen maar beter dat die dingen er nu juist wel zijn omdat jullie het niet hadden moeten wij het maar ook niet hebben?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:58

hasten, waar haal je dat nou weer vandaan???

Ik denk dat je de gedachte achter dit topic (nostalgie) niet begrijpt...