na zoveel onderzoeken dit als uitslag! nog maar 1 jaar :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: na zoveel onderzoeken dit als uitslag! nog maar 1 jaar :

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:05

Net alles wat bijgelezen, wel ontzettend fijn dat je met je ouders hebt gepraat erover, over hoe jij het wilt mocht het zover zijn..helpt vast een stuk bij het verwerken en het is goed dat je zo duidelijk bent in wat je wel en absoluut niet wilt.
Misschien is het een idee om vast een lieve betrouwbare verzorgster te zaoeken, als dat helemaal klikt en je ziet dat het goed gaat, kun je misschien vertellen van je ziekte en wat de artsen jou verteld hebben. Dan zie je je paardjes groeien samen met je verzorgster en misschien wil die je paardje dan wel houden tegen die tijd, weet je iig dat het goed zit? Scheelt een hoop extra zorgen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:06

MarianneR schreef:
En ik begrijp echt NIET hoe er zelfs in topics als deze nog aan de eerlijkheid van de TS wordt getwijfeld...

Serieus...Hou dan je mond zeg, dit soort dingen verzin je niet!!!
------------------------------------------------------------------------------------------
Heel veel sterkte nogmaals. En laat je niet gek maken door rotopmerkingen die hier worden geplaatst door sommigen.

Dat is het probleem nou juist, waar de TS onder moet lijden..het werd in verleden hier dus wel verzonnen, denk dat geen van allen kwalijk moeten nemen.

Puce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:07

Lieve meid...
Je verhaal raakt me erg diep. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je nu voelt, wat er door je hoofd gaat en het idee dat je nog maar een jaar te leven hebt.
Je bent nu 15 jaren jong, ben dan nu wel vijf jaar ouder maar weet nog goed hoe ik als 15-jarige in t leven stond en alle plannen die ik maakte, en die ik inmiddels heb uitgevoerd (mijn middelbare school diploma, een jaar int buitenland). En nog steeds maak ik plannen, begin weer aan een nieuwe opleiding, ga eind van t jaar samenwonen. Allemaal plannen voor op de lange termijn... en jij bent nu zo plotsklaps met je neus op de feiten gedrukt dat je geen langetermijn toekomstplannen meer zult kunnen maken.

Toch wil ik je op t hart drukken je niet blind te gaan staren op een jaar. Probeer (ook al lijkt me dat zo ontzettend moeilijk) NIET te denken bij alles wat je doet, dat je dat over een jaar niet meer zult doen.
Life your life to the max!! Maak een lijst met alles wat je nog graag zou willen doen.... maakt niet uit wat. Zeg tegen iedereen van wie je houdt en die van jou houden wat je ze nog wil zeggen.
Ga ervoor! Geniet nog zoveel van t leven en van je vrienden, familie, paarden.. noem het maar op, en probeer die tijd een onvergetelijk mooie tijd te laten zijn.

Ik weet eigenlijk gewoon niet wat ik moet zeggen, zo erg vind ik dit... en zo knap tegelijkertijd dat je dit durft te zeggen. Laat mensen maar lekker een eind weg zaniken als ze vinden dat je kanker geen leukemie mag noemen, blijkbaar snappen zij niet helemaal hoe beladen het woord kanker wel niet kan klinken.

Lieve meis, tot slot... artsen maken zo ontzettend veel medische blunders en diagnoses, ik hoop voor je dat dat in jouw geval ook zo is en dat t allemaal misschien toch meevalt (weet niet hoe ik dit goed moet zeggen hoop dat je snapt wat ik bedoel).

Ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst,
Laatst bijgewerkt door Puce op 01-08-05 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:07

Zeg Topicstarter, heb je nou leukemie of een hersentumor?

Kun je mij daar het verschil tussen uitleggen dan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:08

Kimberley77 schreef:
MarianneR schreef:
En ik begrijp echt NIET hoe er zelfs in topics als deze nog aan de eerlijkheid van de TS wordt getwijfeld...

------------------------------------------------------------------------------------------
Heel veel sterkte nogmaals. En laat je niet gek maken door rotopmerkingen die hier worden geplaatst door sommigen.

Dat is het probleem nou juist, waar de TS onder moet lijden..het werd in verleden hier dus wel verzonnen, denk dat geen van allen kwalijk moeten nemen.

Het verhaal Miep ligt nog vers in mijn geheugen maar ik blijf in de goedheid van de mens geloven dus ook in die van de TS!!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:11

Het verhaal Miep ligt nog vers in mijn geheugen maar ik blijf in de goedheid van de mens geloven dus ook in die van de TS!!!!
[/quote]

Absoluut, vandaar dat ik toch gereageerd heb op haar topic...[/quote]

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:12

Ongelofelijk... dit zet een mens inderdaad wel aan tot nadenken. Waarom is het leven zó oneerlijk.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. En hoe moeilijk het ook is.... ik hoop dat je toch nog van iedere dag kunt gaan genieten.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:14

MarianneR schreef:

Nou er is een mafkees geweest op bok noem geen namen, die het erg leuk vond om iedereen te doen geloven dat ze heel ziek was en iedereen geloofde haar tot naar vele berichten uit kwam dat er niks aan de hand was.
Dus sommige mensen zijn een beetje huiverig voor zulke berichten.

Maar goed, je wilt het ook bijna niet geloven dat iemand die zo jong is zo ziek is en nog maar een jaar te leven heeft is echt verschrikkelijk

Maar helaas zijn er zulke dingen die gebeuren en dat is echt verschrikkelijk.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte toewensen

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, want je slaat gewoon dicht als je zulke erge berichten leest.

x_super_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:15

oke ik zal het nu in een keer goed uitleggen om verwarringen te voorkomen!
ik noem het leukemie omdat ze eerst mijn hersentumor niet konden vinden en ze dachten dat het leukemie was (ik vindt het gewoon fijner klinken in mijn hoofd vraag niet waarom want het is ook heel erg) mijn hersentumor is uitgezwaaiid en de kwade cellen zijn door mijn lichaam gegaan zo heeft mijn moeder het aan mij uitgelegd en anders kan ik het ookniet zeggen wat er prescies met me aan de hand is! echt niet ik snap er zelf echt niets meer van en ik weet ook niet meer hoe ik moet reageeren ik geloof mijn artsen en mijn ouders (het heeft wel een tijdje geduurdt voor dat mijn ouders mij wouden vertellen wat er prescies aan de hand met me was) want ze hebben het er ook echt super moeilijk mee! sorry ik weet het niet anders uit te leggen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:16

Jeetje dat is schrikken! Wat voor soort kanker heb je dan?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:16

Quote schreef:
Zeg Topicstarter, heb je nou leukemie of een hersentumor?

Kun je mij daar het verschil tussen uitleggen dan?

wat is dit nu weer voor een opmerking??
mijn zusje heeft schildklierkanker, met uitzaaiingen op haar lever, longen, nieren + een tumor achter haar borstbeen....
namen genoeg zou ik zo zeggen!
voor ons telt maar 1 ding, ze is ziek.

dus wat maakt het uit wat voor soort de ts precies heeft? ze heeft te horen gekregen dat ze is opgegeven, is dat niet genoeg voor jullie?

x_super_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:17

een hersentumor die uitgezaaiid is waarvan de kwade cellen door me lichaam zijn gegaan!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:27

kom op zeg, is het jullie nu niet duidelijk genoeg.. ben het helemaal een met Wooffie.. het is allemaal al erg genoeg.

Voor jou en je familie.. nogmaals veelsterkte en moed!

Zit zelf ook met familie wat binnenkort einde verhaal is.. verschrikkelijk moeilijk.. vind het knap hoe je er overpraat en dat je het topic geplaatst hebt!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:29

Wat erg! Maar een hersentumor zit toch al in je hoofd? Hoe kan die dan uitzaaiien naar je hoofd?

Soort maakt inderdaad niet uit, maar het gebeurt best vaak dat er op bokt vanalles verzonnen wordt. Heel banketstaaf voor de TS, maar ik denk dat mensen (waaronder ik) dingen niet zo snel meer geloven.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:30

x_super_pony schreef:
een hersentumor die
uitgezaaiid

is waarvan de kwade cellen door me lichaam zijn gegaan!

Door haar lichaam zitten de uitzaaiingen........lezen is ook een kunst!

Lijkt me beter eerst goed te lezen voor haar lastig te vallen met van die ongeloofwaardige reacties.

x_super_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:32

sorry maar ik bedoelde dat de tumor groter was geworden in mijn hoofd! ik zal het even veranderen ik heb het heel snel getypt en niet gekeken hoe ik het heb geschreven want ik wilde het gewoon even van me af schrijfen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:34

Hoezo je bedoeld toch dat je hersentumor hebt die uitgezaaiit is verder in je lichaam???

Staat er prima en duidelijk. Je hoeft niet te blijven verontschuldigen omdat sommige mensen VLUG lezen...

x_super_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:34

x_super_pony schreef:
ik heb lang zitten twijfelen of ik deze topic wel zou open. maar ik wil toch graag mijn verhaal kwijt!

ik heb al ongeveer 2 jaar kanker. dat is natuurlijk al erg maar het wordt nog erger want in die 2 jaar kreeg ik alleen te horen dat ik er wel weer boven op kwam!
ik was dus helemaal blij want ik dacht ik redt het enzo en ik overleef dit en kom er samen met mijn paardjes doorheen!
nouw niet dus!!!!
ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor onderzoeken enz.
het duurde al langer als normaal en ze belde mijn ouders op (ik ga nu al in mijn eentje want ik ben het nu wel gewent wat ze gaan doen)
ik vondt het al een beetje raar want ze konden het toch ook aan mij vertellen! ik zat daar dus rustig te wachten...komt de arts naar mij toe:
we moeten je wat ernstig vertellen! de kanker is uitgezaaid naar een groeter deel van je hoofd en de kwade cellen zijn door je lichaam gegeaan en we kunnen hier niets meer aan doen! (sorry als het een beetje raar over komt maar ik kan dit niet anders als huilend vertellen )
ik was me kapot geschrokken want ze vertelde me altijd dat ik er weer boven op kwam en dat het al bijna weg was!
maar het ergste was nog dat ze me vertelde hoelang ik nog had, ik hoopte nog wel 3 jaar ofzo maar nee ik heb gewoon nog maar 1 jaar (kan nog iets meer worden ze weten het niet prescies) maar gewoon 1 k*t jaar! sorry maar ik kan echt niet meer elke dag leven en denken weer een dag minder ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!
ik was net zo ver met alles eindelijk mijn paard naar het Z springen gerden me pony naar het M springen gereden en me paard van 3 eindelijk ingereden! ik weet niet of ik nu nog naar school moet gaan want ik wil zo veel mogelijk bij me paard zijn! maar aan de andere kant ook weer niet want ik moet der toch weer verkopen en ik weet het allemaal niet meer! sorry maar ik moest dit verhaal kwijt het heeft alles verpest voor me en ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
ik hoop dat als ik ga voor mijn laatste onderzoek (waar het nu allemaal zit de leukemie) dat ze zeggen meid we hebben het fout gezien je komt er weer boven op maar dat gebeurdt toch niet! ik ga echt nooit meer voor onderzoeken naar het ziekenhuis want het heeft toch geen zin meer!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:35

Dat was in reactie op haar eerste bericht waarin ze eerst schreef dat het naar haar hoofd en haar borst was uitgezaaid.

Super_pony, bedankt voor de uitleg. Ik hoop voor je dat er toch nog iets aan te doen valt. Soms is alle hoop al opgegeven en dan wordt het uit zichzelf minder of kunnen ze toch opereren ofzo.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:37

aaah meis wat vreselijk voor je zeg, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe jij je moet voelen
pas 15 jaar oud en weten dat je niet oud zal worden...ik ben een vriend van mij verloren aan een hersentumor, hij zou de 16 niet halen hadden de artsen gezegd, dat heeft hij wel gehaald gelukkig ( hij heeft echt vanaf zn 11e toen ze de tumor ontdekten alles gedaan wat hij wilde(ook vanalles wat niet mocht ) en heeft zn 16e verjaardag echt supergoed gevierd, daarna was het bninnen 3 maanden over

fijn dat jij er met je ouders over hebt kunnen praten, zijn ouders hebben het bij hem lopen rekken, hij lag al een maand in een kunstmatige slaap aan de morfine, soms werd hij gillend half wakker van de pijn en moest de dosis omhoog, dat is ook geen manier
knap dat jij en je ouders er dus goed over hebben kunnen praten!

maar om nog even een beetje hoop te geven, de vader van mn ex was 4 jaar geleden opgegeven ivm kanker en vele uitzaaingen in heel zijn buik, en ik zag hem laatst in een 'drafje' de weg oversteken en hij zag er goed&gezond uit, dus bij hem viel het toch nog mee ondanks dat de artsen zo negatief waren

ik wil je heel veel sterkte wensen, en doe alles wat je wil doen en wat je leuk vind, en probeerd nog zoveel mogenlijk van alles te genieten!

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:45

Tsjonge..wat een verhaal. Echt vreselijk en tsja, ik kan nu ook weer zeggen geniet van dit jaar met volle teugen maar kan dat nog wel? Heeel veel sterkte en pm staat altijd open

Maar er zijn nu toch al verschillende manieren om kanker te genezen? Nog wel in een pril stadium met geen 100% bewezen slagingskans maar wel iets van 90%, dus misschien het proberen waard?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:56

goh ,ik zit dit gewoon vol afschuw te lezen hoe mensen kunnen reageren hierop....

doordat ooit 1 iemand iets geschreven heeft wat niet waar was, doet iedereen dat dus??

kind is 15 jaar en krijgt te horen dat ze nog maar 1 jaar te leven heeft,en mag zich hier verantwoorden voor wat "vriendelijk klinkende" woordkeuzes.Dit is echt erg...

x_super_pony maak er een knal jaar van,en vecht tegen de ziekte,en geniet van alles wat het leven nog kan bieden,en huil uit bij je ouders vrienden en paarden,maar probeer ook nog een heleboel lol te hebben...

mocht je je hart willen luchten,pb gerust!!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:03

jeetje!
wat een schokkend nieuws! Hier zijn echt geen woorden voor...
net als de rest: ontzettend veel sterkte, doe zoveel mogelijk leuke dingen en geniet ervan!
heel erg veel sterkte!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:06

x_super_pony schreef:
sorry maar ik bedoelde dat de tumor groter was geworden in mijn hoofd! ik zal het even veranderen ik heb het heel snel getypt en niet gekeken hoe ik het heb geschreven want ik wilde het gewoon even van me af schrijfen!

Och meisje toch
Ik wil eerst even zeggen: 'blijf je AUB niet veronstchuldigen, die mensen zoeken bij elk woord wel weer wat nieuws en hebben het moeilijk genoeg met hun eigen puberale rotproblemen, dus laat ze maar lekker in de stront zakken!!!

En verder wil ik je laten weten dat ik echt met je meeleef!
Geniet van je paarden, geniet van alles wat je doet. En staar je alsjeblieft niet blind op dat jaar, want ik ken mensen die opgegeven waren en toch op een gegeven moment genezen verklaard zijn (ik weet niet of je weleens hebt gehoord van de moermantherapie? iemand die ik via-via ken is daarmee er helemaal bovenop gekomen) dus geef niet op AUB!!!

En daarbij komt dat ze in het ziekenhuis ook weleens een fout maken (ik spreek uit eigen ervaring wat dat betreft )

Sterkte in ieder geval

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:08

orionneke schreef:

inderdaad! bij mij ook!
maar ik blijf ook in de goedheid van de mens geloven!