Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:24

Sakura789 schreef:
LadyDaily schreef:
Oeps haha zoekfunctie

Maar waar zoek je dan in hemelsnaam op?

Het is via Google gegaan, was meer opzoek naar mensen die het ook hebben. Ben dus niet de enige.
Het is opzich niet vies hier in huis en de tuin netjes.
Maar soms weken druk(32 uur werken, kleine meid, leuke dingen doen)en dan wordt het rommelig en komen de kasten, bank etc een tijdje niet van de kanten.
Dan gelijk commentaar....omdat het even een drukke periode.

Goudhaan1

Re: Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:49

Bij mij is het juist andersom, ik krijg zelf altijd enorm de poetsneiging als ik bij m'n moeder ben. Niet dat het daar een vieze bende is, maar mijn ouders hebben het wel druk met werk, 3 jonge kinderen en honden en katten in huis. Ik ben zelf een enorme opruimfreak, bij mij is het bijna altijd brandschoon..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:50

Ik hou wel van een schoon huis, en sinds ik een heerlijk ruikend schoonmaakmiddel heb gevonden heb ik er nog plezier in ook. Het is niet zo opgeruimd en schoon als ik zou willen met drie kleine kinderen, maar ik ben tot ‘s avonds laat in de weer met opruimen en poetsen dus ik heb er wel vrede mee. Ik doe wat ik kan. Als ze allemaal in de school leeftijd zitten zal het er ongetwijfeld weer anders uit zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:56

Bij mij komt het wel echt door mijn overijverige moeder die in mijn beleving altijd aan het poetsen was. Vreselijk ! Dan had ze geen tijd om uit eten te gaan want er moest nog gepoetst worden 8)7
Ik heb daar wel een klein traumaatje aan over gehouden en poets wanneer het mij uitkomt. (en dat is dus veel minder vaak dan mijn moeder) En heb een robotstofzuiger :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:57

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:00

Ik denk dan aan de wijze woorden van een cliënt van de thuiszorg”ach kind als het vuil er niet af gaat hoort het er op”

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:01

Fitzroy schreef:
Bij mij komt het wel echt door mijn overijverige moeder die in mijn beleving altijd aan het poetsen was. Vreselijk ! Dan had ze geen tijd om uit eten te gaan want er moest nog gepoetst worden 8)7
Ik heb daar wel een klein traumaatje aan over gehouden en poets wanneer het mij uitkomt. (en dat is dus veel minder vaak dan mijn moeder) En heb een robotstofzuiger :D

Lijkt me vreselijk. Ik had drie kinderen kort op elkaar en werkte (thuis, softwareprogramma's maken/vertalen) en een partner die zelden huis was en niks deed. Ik werkte me kapot en nog kreeg ik kritiek van mijn schoonmoeder... Nu weet ik dat je je daar echt niks van moet aantrekken. Het is jouw leven, jouw huis en ook al bedoelt ze het vast goed, vooral jouw leven.

Mijn dochter zei eens iets heel wijs: mensen die al die kritiek hebben en vinden dat je de dingen anders moet doen.. heel leuk allemaal, maar de consequenties zijn alleen voor jou, niet voor hen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:03

Zou me daar later absoluut geen druk om kunnen maken. Nou is mijn huidige kamer altijd opgeruimd en kan ik slecht tegen rotzooi. Iets met het was een rotzooi toen ik me net zo voelde. Ik stofzuig als ik mijn knaagdieren heb verschoond en houd ook dat wekelijks bij. Maar later zou mijn moeder mij niet hoeven te vertellen dat er een vuiltje ligt.... Nou doet ze dat ook niet, nu ook niet, dus ben ook niet zo opgevoed.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:10

Fitzroy schreef:

Dit heb ik dus ook. Er kon nooit wat want er moest van alles in huis gebeuren. Ze werkte en werkt niet maar de hele dag bezig met poetsen.
Misschien is het ook wel een kleine trauma.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:31

Mijn schoonzus kwam spontaan langs.
En die begin te zeuren over het feit dat er hondenhaar in de keuken en bijkeuken lag.
Wij werken allebei, hebben een Duitse herder rond lopen en onze bonus dochter die met zand voeten komt binnen wandelen.
Dus zei tegen haar als het je irriteert dan staat daar de stofzuiger en daar kun je een emmer sop maken.
Heb me omgedraaid en ben met de paarden aan de gang gegaan.
Rot op man, zij werkt niet geen dieren en kinderen na dan kan ik het ook schoon houden.