[poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

gewone combinatiepil, nl..
108 (66%)
minipil
10 (6%)
implantaat (implanon)
6 (3%)
pleister (ortho-evra)
1 (0%)
vaginale ring (nuvaring)
9 (5%)
prikpil
8 (4%)
koperspiraal
1 (0%)
hormoonspiraal (mirena)
7 (4%)
nog iets anders, nl..
13 (7%)

Totaal aantal stemmen: 163

Mlies

Re: [poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:46

manonnetjoe schreef:
Ik gebruik microgynon 30!

Ik ook Ja

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:54

ik heb implanon en die moet er augustus weer uit (dan heb ik hem 3 jaar).
totaal geen problemen mee gehad alleen dat m'n ongesteldheid heel onregelmatig is (dan 2 maanden niet en dan 2 weken wel, week wel week niet enz).
Ik ga strakjes weer lekker aan de pil Lachen (hopen dat ik hem niet vergeet)

Ik had implanon ook gekozen omdat ik minder hormonen in m'n lichaam wilde dan bij een pil...

over het koperspiraaltje hoor ik veel nare dingen, vooral dat het erg veel pijn doet enzo, maar dat kunnen ook alleen maar sterke verhalen zijn...

nog een vraagje aan de mensen die het hebben over "doorbraakbloedingen" : slikken jullie de pil gewoon door dan? hebben jullie geen stopweek?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:22

Ik heb vanaf mijn 14e tot mijn 22e microgynon geslikt. Ik moest aan de pil vanwege hele erge menstruatie. Mijn menstruatie was om de 2 weken en 2 weken lang en dan echt de kraan open. Ik liep gewoon leeg en lag daardoor zeker een week op bed. Na een jaar had ik bloedarmoede en ik ging aan de pil op recept van de dokter.

Prima pil, ik had geen last van bijwerkingen en idd heerlijk de menstruatie te kunnen regelen. Met vakantie's bijvoorbeeld door slikken. Alleen wat ik wel vervelend vond was dat mijn menstruatie wel altijd een week was nooit korter.

In augustus 2004 begon mijn menstruatie te rommelen door de pil heen. Kreeg steeds door braak bloedingen en daar werd ik wel behoorlijk chaggie van. Voelde me duidelijk niet in orde. Opgeblazen gevoel, gewicht verlies en heel heel erg moe.

Ik naar de dokter. Volgens mijn huisarts was ik over werkt ik deed te veel. Moest meer rust nemen en me niet aanstellen. En voor de doorbraakbloedingen kreeg ik een sterkere microgynon 50 mee. Mijn baarmoeder zou niet voldoende leeg raken in de stop week. Moest de ene helft van de maand mijn gewone pil gebruiken en de andere helft de zwaardere dan zou ik erger ongesteld worden waardoor ik als het goed was geen doorbraakbloedingen meer zou krijgen. Zo ja moesten er andere medicijnen aan te pas komen.

Vooruit Sas weer naar huis. Voelde me echt niet goed maar okay de dokter zal het wel weten toch?

Nog geen 10 dagen later lag ik in het ziekenhuis. Bleek een leverbloeding te hebben. Was kantje boord ben bijna dood gegaan. En waardoor? Nou door het pil gebruik was er een gezwel in mijn lever gaan groeien en deze was gesprongen.

Nooit maar dan ook nooit bij stil gestaan dat dat door de pil kan komen anders was ik natuurlijk veel eerder gestopt. Maar dat is achter af geklets. De huisarts had de ernst van mijn ziekbeeld in moeten zien en me niet af moeten wimpelen met je bent overwerkt.

Nu gebruik ik dus nix van anticonceptie. Ik heb ook geen vriendje dus is het niet echt nodig. Maar ik mis de pil wel. Gewoon het weten wanneer je ongesteld word en het kunnen regelen ervan. En ja safe tegen zwangerschap als ik toch een vriendje zou hebben. Ben me nu wel erg bewust van dat ik nu zeker niet onveilig (zonder condoom) kan vrijen. En het weer houdt me nogal van om een vriendje te krijgen. Beetje stom misschien maar ben gewoon een muts denk ik.

Groetjes Sas

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:55

@ nickyu en seventje: bedankt voor jullie verhaal, ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat het nu beter gaat met jullie.
dit zijn (mede)redenen voor mij om de hormonen te schrappen, ook al is het risico zo klein.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:12

Mlies schreef:
manonnetjoe schreef:
Ik gebruik microgynon 30!

Ik ook Ja

Haha ik ook al

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:15

Ik slik dagelijks de Lovette Haha! bevalt errrrg goed !