Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EenVeganist

Re: Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:02

Citaat:
maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.

Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruiken Lachen Geeft nog betere resultaten ook. En het leegt de gevangenissen een beetje Knipoog Haha!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:05

EenVeganist schreef:
Citaat:
maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.

Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruiken Lachen Geeft nog betere resultaten ook. En het leegt de gevangenissen een beetje Knipoog Haha!

kiezen de gevangene hier dan zelf ook voor?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:05

De reden dat er dieren gebruikt worden (en dan heb IK het nu over knaagdieren) is dat die een minder ontwikkeld centraal zenuwstelsel hebben. Mensen denken altijd dat een hond pijn heeft omdat ze dat zelf ook zouden hebben. Dit kan gewoonweg niet. Wij kunnen niet oordelen of een dier pijn heeft. Tuurlijk als je bij een hond op de poot gaat staan piept hij en dan zal dat wel zijn omdat hij pijn heeft, maar de processen die gepaard gaan met pijn zijn in dieren (nog) niet bekend.

En dat ik 'penny's' schreef sloeg op de manier van het schrijven van zielig. Ik heb nooit iemand een penny genoemd!

Het enige wat mensen dwars zit is dat dieren er niet om gevraagd hebben. Of dat m,ensen geen toestemming gevraagd hebben aan de dieren, zo kan je het ook zien. Leer een rat/muis cavia etc praten en ik vraag hem/haar wel of ik er een proefje mee mag doen.
In de periode dat de proefdieren bijkomen uit de operatie krijgen ze 1 week lang pijnstilling en daarna rennen ze net zo hard door als voor de operatie. Dan ga ik ervan uit dat de dieren geen pijn hebben en zich niet zielig voelen.

@ eenveganist:
Nee het gaat om een implantaat in het oor. Het kapje zit alleen op het hoofdje bevestigd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:06

Mijn mening staat hier:

viewtopic.php?235764&hilit=

viewtopic.php?t=196689

Voor degenen die deze topics niet willen doorlezen: mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:07

Meyke schreef:

Het was natuurlijk als grapje, maar in de VS hebben ze wel een soort systeem waar je ter beschikking kan stellen voor mensenproeven. Hier zitten echter nog heel wat regels aan verbonden. En dierproeven zijn er daarbij ook nog.
[/quote]

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:07

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:11

EenVeganist schreef:
Meyke schreef:

Het was natuurlijk als grapje, maar in de VS hebben ze wel een soort systeem waar je ter beschikking kan stellen voor mensenproeven. Hier zitten echter nog heel wat regels aan verbonden. En dierproeven zijn er daarbij ook nog.

[/quote]

Ehm, volgens mij hebben ze dat in NL ook hoor, sla de Metro of Spits maar eens open....

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:13

Ik wil helemaal niemand aanvallen en ik ben het helemaal eens met deze quote
Citaat:
mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.

Zolang onze wetgeving niet veranderd en er aan in vitro systemen nog geen voldoening wordt gezien (en dat is niet overal het geval natuurlijk) zal er in vivo onderzoek plaats moeten vinden.
En als het echt afgeschaft gaat worden (was het maar waar dat het kon) dan wil ik graag op kosten van degene die de afschaffing regeld, een ander beroep kunnen krijgen Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:14

Meyke schreef:

die zijn niet onschuldig, dieren die gebruikt worden wel

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:16

ja klopt laura,
advertenties voor mannen of vrouwen in eenbepaalde categorie enzo *LOL*

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:18

Spetterlover schreef:
Meyke schreef:

Grinnik; is er ergens op bokt een topic voor mooiste uitspraken ooit? Ik vind deze zo heerlijk naief... wel humor...
Clown

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:19

Maar mensen kiezen er voor om als proefkonijn te spelen, de dieren niet.

Hoe het ook zij, ik ben tegen dierproeven en het maakt mij niet uit waarvoor. Natuurlijk zijn sommige testen nodig, maar het is en blijft zielig...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:20

Meyke schreef:
ja klopt laura,
advertenties voor mannen of vrouwen in eenbepaalde categorie enzo *LOL*

Yep. Dus alle dames en heren die absoluut anti-ieder proefdier zijn en wel soorten van aspirine of wat gebruiken; ik zou zeggen: ren naar het station, haal de Spits, en doe wat medische proeven. Help je de rest van de wereld en de proefdieren mee. En het betaalt nog ook.. Cool

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:22

Kel2004 schreef:
Zolang onze wetgeving niet veranderd en er aan in vitro systemen nog geen voldoening wordt gezien (en dat is niet overal het geval natuurlijk) zal er in vivo onderzoek plaats moeten vinden.

Dierproeven vind ik juist een gevaar voor de volkgezondheid. Als je die resultaten eens bekijkt van vele onderzoeken. Kan het per dier en per ras en individu allemaal verschillende resultaten opleveren.

Met in vitro zijn ze ver genoeg. Ze komen vaak met nieuwe middelen die eerst met in vitro zijn getest. Daarmee komen ze in de media... en dan de laatste zin altijd... maar we moeten nog eerst op deiren testen dus duurt het nog even voordat het op de markt komt.

En er zijn ook veel 'alternatieven' (ik vind dat alternatieven niet echt zo bestempeld moeten worden, omdat dierpreoven een verkeerde methode is), maar het is jammer dat organisaties als proefdiervrij daar nooit over vertellen.

Ik kon laatst nog meewerken aan een software programma voor een alternatief. Tenminste aan het updaten van software. Maar had op dat moment erg druk.

Citaat:
En als het echt afgeschaft gaat worden (was het maar waar dat het kon) dan wil ik graag op kosten van degene die de afschaffing regeld, een ander beroep kunnen krijgen Haha!

Ja zo gaat het... en zo word door de druk van de vivisectie industrie dat nooit afgeschaft. Want die willen hun baan niet verliezen.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:23

Spetterlover schreef:
Meyke schreef:

OH nee spetter!?!?!
heb je wel eens gezien hoe cavas en andere dieren vaak gemeen tegen elkaar zijn?!?!?!?
dieren in het wild, zijn net zo goed "afslachters" en vechters hoor

pfff

Tong uitsteken

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:24

Joyckuh schreef:
Maar mensen kiezen er voor om als proefkonijn te spelen, de dieren niet.

Hoe het ook zij, ik ben tegen dierproeven en het maakt mij niet uit waarvoor. Natuurlijk zijn sommige testen nodig, maar het is en blijft zielig...

en stel jouw baby zou nou heel ziek zijn?
voor mij zou mijn keuze simpel zijn..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:40

Voor mij ook....dan gaat mijn kind toch voor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:43

Meyke schreef:
[echter snap ik wel dat dieren pijn en emoties anders registeren dan mensen, dus wij denken met ons hart.
en dieren doen dit in veel mindere mate.
[/quote]

Ik weet het niet. we zijn ALLEMAAL dieren, mensen ook. En mensen kunnen onder bepaalde omstandigheden net zo primair reageren als dieren. Pijn leidt bij zowel mensen als dieren tot stress, hartkloppingen, verhoogde insuline, angst etc. Daarom vraag ik me af waarom de pijn bij de een (een dier) minder erg is dan bij de ander (een mens)? Pijn is toch pijn.

Meyke schreef:
[Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruiken Lachen Geeft nog betere resultaten ook. En het leegt de gevangenissen een beetje Knipoog Haha!
[/quote]

Vast niet. MAar maakt het dat dan erger of minder erg? Niemand kiest ervoor, dieren ook niet.

En dan iedere keer die vraag stel als het jouw moeder, kind etc. is. Ik zei al, iedereen kiest voor IK. Dat is een natuurlijk gegeven. MAar dat maakt het nog niet juist. Als een dier de keuze kreeg, koos het ook voor de IK.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:54

EenVeganist schreef:
Cassidy schreef:
Mijn mening staat hier:

viewtopic.php?235764&hilit=

viewtopic.php?t=196689

Voor degenen die deze topics niet willen doorlezen: mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.

Lees ook eens op: www.mediciinternazionali.org
en
www.vivisection-absurd.org.uk

Dacht je dat ik als ex-bioloog deze sites niet kende? En ja, ik ben ex-bioloog omdat ik het niet zag zitten om radioactief te moeten werken, 80 urige werkweken te moeten draaien zonder garantie op 100 % resultaat, niet duizenden dieren de nek om wilde draaien voor een vaag onderzoek en er begin 90iger jaren net zo'n situatie was als nu, geen cent te krijgen voor onderzoek. Ik wilde ook graag tijd over houden om te leven en aan de paarden te besteden. Neemt niet weg dat ik gedurende mijn opleiding genoeg gezien heb om te weten dat het er niet altijd zo aan toegaat als er op die websites wordt beweerd, dat ik genoeg gesprekken heb gehad met de heren Professoren en Assistenten die de proeven op de dieren deden om het allemaal wat genuanceerder te kunnen zien dan wat er op die website wordt verkondigd.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:55

Meyke schreef:
OH nee spetter!?!?!
heb je wel eens gezien hoe cavas en andere dieren vaak gemeen tegen elkaar zijn?!?!?!?
dieren in het wild, zijn net zo goed "afslachters" en vechters hoor

pfff

Tong uitsteken

Ooh en omdat ze zo tegen elkaar doen, geeft dat ons het recht om proeven op ze te doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:58

Spetterlover schreef:

Ooh en omdat ze zo tegen elkaar doen, geeft dat ons het recht om proeven op ze te doen?

Eigenlijk juist minder, omdat het aantoont hoeveel mensen op dieren lijken. Haha! (waarschijnlijk is dat omdat ze ook dieren zijn)

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:02

Cassidy schreef:
Dacht je dat ik als ex-bioloog deze sites niet kende?

Geen idee of je die websites kent of niet. Er staan stukken uit boeken op over dierproeven enzo. En een site is van een artsenorganisatie tegen dierpreoven.

Citaat:
Neemt niet weg dat ik gedurende mijn opleiding genoeg gezien heb om te weten dat het er niet altijd zo aan toegaat als er op die websites wordt beweerd, dat ik genoeg gesprekken heb gehad met de heren Professoren en Assistenten die de proeven op de dieren deden om het allemaal wat genuanceerder te kunnen zien dan wat er op die website wordt verkondigd.

Er zal niet overal hetzelfde aan toe gaan, maar zoals sommige professoren en/of assistenten soms ook vertellen over hoe het er aan toe gaat (dus die negatief zijn over de proeven), dan staat die professoren enzo ook soms erg lijnrecht tegenover elkaar.

In NL is er gelukkig wel wat meer regelgeving, maar denk niet dat al die regelgeving veel lijden enzo tegen houdt van de dieren.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:18

Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:20

mensen zijn niet meer waard Odess

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:25

Wie bepaalt de waarde eigenlijk? Kun je over jezelf bepalen dat jezelf meer waard bent dan een ander? Is dat wel objectief dus eerlijk?