Citaat:maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.
Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.
EenVeganist schreef:Citaat:maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.
Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruikenGeeft nog betere resultaten ook. En het leegt de gevangenissen een beetje
![]()
Meyke schreef:
kiezen de gevangene hier dan zelf ook voor?
Cassidy schreef:Mijn mening staat hier:
viewtopic.php?235764&hilit=
viewtopic.php?t=196689
Voor degenen die deze topics niet willen doorlezen: mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.
EenVeganist schreef:Meyke schreef:
Het was natuurlijk als grapje, maar in de VS hebben ze wel een soort systeem waar je ter beschikking kan stellen voor mensenproeven. Hier zitten echter nog heel wat regels aan verbonden. En dierproeven zijn er daarbij ook nog.
Citaat:mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.
Meyke schreef:
Spetterlover schreef:Meyke schreef:
die zijn niet onschuldig, dieren die gebruikt worden wel
Meyke schreef:ja klopt laura,
advertenties voor mannen of vrouwen in eenbepaalde categorie enzo
Kel2004 schreef:Zolang onze wetgeving niet veranderd en er aan in vitro systemen nog geen voldoening wordt gezien (en dat is niet overal het geval natuurlijk) zal er in vivo onderzoek plaats moeten vinden.
Citaat:En als het echt afgeschaft gaat worden (was het maar waar dat het kon) dan wil ik graag op kosten van degene die de afschaffing regeld, een ander beroep kunnen krijgen
Spetterlover schreef:Meyke schreef:
die zijn niet onschuldig, dieren die gebruikt worden wel
Joyckuh schreef:Maar mensen kiezen er voor om als proefkonijn te spelen, de dieren niet.
Hoe het ook zij, ik ben tegen dierproeven en het maakt mij niet uit waarvoor. Natuurlijk zijn sommige testen nodig, maar het is en blijft zielig...
Meyke schreef:[echter snap ik wel dat dieren pijn en emoties anders registeren dan mensen, dus wij denken met ons hart.
en dieren doen dit in veel mindere mate.
[/quote]
Meyke schreef:[Ik hoorde een goede oplossing met mensen gebruikenGeeft nog betere resultaten ook. En het leegt de gevangenissen een beetje
![]()
[/quote]
EenVeganist schreef:Cassidy schreef:Mijn mening staat hier:
viewtopic.php?235764&hilit=
viewtopic.php?t=196689
Voor degenen die deze topics niet willen doorlezen: mijn mening is dat dierproeven nodig zijn, maar gericht gedaan dienen te worden, en waar het niet perse nodig is om een dier te gebruiken ook celkweken gebruikt kunnen en moeten worden. Maar helemaal zonder kunnen we niet.
Lees ook eens op: www.mediciinternazionali.org
en
www.vivisection-absurd.org.uk
Meyke schreef:OH nee spetter!?!?!
heb je wel eens gezien hoe cavas en andere dieren vaak gemeen tegen elkaar zijn?!?!?!?
dieren in het wild, zijn net zo goed "afslachters" en vechters hoor
pfff
Spetterlover schreef:
Ooh en omdat ze zo tegen elkaar doen, geeft dat ons het recht om proeven op ze te doen?
Cassidy schreef:Dacht je dat ik als ex-bioloog deze sites niet kende?
Citaat:Neemt niet weg dat ik gedurende mijn opleiding genoeg gezien heb om te weten dat het er niet altijd zo aan toegaat als er op die websites wordt beweerd, dat ik genoeg gesprekken heb gehad met de heren Professoren en Assistenten die de proeven op de dieren deden om het allemaal wat genuanceerder te kunnen zien dan wat er op die website wordt verkondigd.