Ik drink al jaren geen melk meer (allergie) en ik leef nog steeds in tegenstelling tot wat sommige mensen roepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Wrom niet?? Krijgen andere zoogdieren (zoals wij dus) ook niks van hoor....
Sullie97 schreef:Nu snap ik waarom Nederlanders tot een van de grootste (qua hoogte) mensen ter wereld zijn, we gebruiken (koe)melk waarin groeihormonen inzitten die eigenlijk voor het kalf bedoeld is om snel op te groeien tot een koe.
Sullie97 schreef:Nu snap ik waarom Nederlanders tot een van de grootste (qua hoogte) mensen ter wereld zijn, we gebruiken (koe)melk waarin groeihormonen inzitten die eigenlijk voor het kalf bedoeld is om snel op te groeien tot een koe.
farichta schreef:Nee Cer, je bent een beetje in de war![]()
Citaat:Die groeihormonen worden in die melk gestopt door moedertje natuur, ofwel de koe zelf![]()
Citaat:Ook jammer, dat een natuurproduct zo slecht is dan.....
Anouar15 schreef:daantjuhhh schreef:Het vet gedrukte gedeelte klopt niet helemaal,
Wij hadden een oude witte kat genaamd OPA van +15 jaar en als onze andere kat kittens had zag je al de 5 kittens op een rijtje en onze oude Opa aan de laatste tepel en toch zuipen..
Maar misschien was die in zijn 2de jeugd..
hihi
Maar die kat drinkt dan nog kattenmelk, wij mensen drinken koeienmelk
Citaat:Inderdaad geen enkel volwassen dier drinkt nog melk dus waarom wij wel??
Rytir schreef:Blijkbaar is de kreet "Melk is goed voor elk" niet meer van toepassing. Toepasselijker is "Geniet maar drink met mate"
Lorena schreef:Waar gaat deze discussie over? Drinken van melk en waarom?
Het waarom: "Koemelk bestaat voor 90% uit water. Daarnaast bevat het een groot scala aan stoffen, waarvan de voornaamste zijn: melkvet, lactose, mineralen en vitaminen."
Oftewel: met 1 glas krijg je een heleboel goeds binnen, lekker makkelijk!
Ik kwam een artikel tegen over schaalvergroting in Amerika; dit is een melkstal met 3000 koeien. Mensen kunnen hier een kijkje nemen, er zijn rondleidingen en alles! Goeie marketing
Dit kan in Nederland waarschijnlijk niet, daar hebben we te weinig ruimte voor, en ook ivm de melkquota. Gelukkig maar, denk ik dan stiekum! Die stal is echt huge!
Mik_beer schreef:Oké dat wordt minder melk drinken voor mij 8zucht*