N.a.v de komende verkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:16

Dees schreef:
ik ben geen lid van het selectieve gezelschap kayla....heb niets aan je link...
is dat helaas?

ja dat is best wel helaas ja. Haha!

En als alle buitenlanders altijd buiten waren gebleven, hadden we echt al dat lekkere eten van 'hun' niet gehad!
En er zijn inderdaad een paar allochtonen hier in Nederland die het voor de rest verpesten, maar zijn er ook die echt goed hun best doen om te integreren hoor, en dat vind ik ook meer dan vanzelfsprekend!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:12

LN doet mij altijd zo denken aan "de Tegenpartij" van van Kooten en de Bie, ik neem ze ook net zo serieus Haha!
Laatst heb ik het verkiezingsprogramma van LN eens zitten bekijken. Er staat wel in wie de vuilniszakken moet leveren voor de opruiming na de 1 mei viering (de middenstand) maar er staat geen enkel financieel plan in, niets constructiefs is er te bekennen.
Pim Fortuyn is een egotripper die homo's en vrouwen net zo erg vindt als buitenlanders. "Ik zou best een vrouw in de partij willen maar er is geen enkele vrouw goed genoeg" zei hij laatst, hij vergeleek Els Borst met Bin Laden en zei dat vrouwen wel degelijk heel belangrijk waren voor zijn partij "elke man had toch een vrouw nodig die hem steunde" Misselijk
Zo'n man krijgt mijn stem niet, ook niet als proteststem.

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:15

ja lijkt me leuk om hier als beschaafde, volledig geintegreerde moslim te wonen, met Pim als minister president. volgens hem is de hele islam verwerpelijk!

Sorry, hij scheen gezegd te hebben (ik heb het niet gehoord, dus hou me ten goede) dat het een achterlijke cultuur is.

Inderdaad doet de islam wetgeving (sharia ?) iets middeleeuws aan, handje afhakken en stenigen. Gebeurde hier ook, absoluut, maar dan wel in vroegere eeuwen. Hoewle het nog niet zo lang gelden is (vorige eeuw) dat men Staphorst een paartje geteerd en gevederd en op en strondkar (sorry) door het dorp gereden heeft omdat ze getrouwd waren (ieder met iemand anders) en een verhouding hadden.
Dan de "heren"van de SGP die wel erg damesonvriendelijk zijn.
De katholieken kennen ook de inquisitie, heel fundamentalistisch. Naar we hopen is dat ook al 5 eeuwen voorbijj, al zou je dat in Noord Ierland niet helemaal zeggen echter daar doen de anderen dan ook vrolijk mee.

Doordat ik voor de zaak heel vaak naar het buitenland moet, ja daar ook langere tijd wonen, is het zaak je bliksemsnel aan te passen en de taal vloeiend te spreken, om te eenvoudiger heb je het.

Ik vind het ook heel frappant, waar ik ook geweest ben, dat de meeste allochtonen die daar wonen en werken of ook niet, wel heel vlug de taal van het land hebben aangeleerd. Waarom zou dat hier niet kunnen of moeten?

Pimmetje mag van mij heel graag een paar zetels veroveren in de kamer. Worden die slaapmutsen daar eens wakker. Ik denk dat het niet zo is dat iedereen die op Pim stemt, als hij tenminste nog mee doet, direct als racist of nog erger bestempeld moet worden. de mensen zijn het gedoe van de regering helemaal spuugzat. De wachtlijsten, de criminaliteit noem maar op. Overigens ouderen zo maar dood te laten gaan is ook discriminatie namelijk ouderendiscriminatie. Degene die dat schreef moet er maar eens aan denken als het bij haar/hem zover is. Met 35 ben je voor sommige beroepen al te oud hoor. Wil je dan misschien vrijwille euthenasie plegen? Lijkt me niet.

Pim Fortuyn heeft over de diverse onderwerpen wat boeken geschreven, dat is best heel wetenschappelijk. Zijn manier van uitdrukken voor de microfoon is iets anders, maar hij bereikt wel dat er een enorme discussie op gang komt en dat is de bedoeling waarschijnlijk.

En Kaila, ik denk dat jij heel verstandige ouders hebt en daar kun je trots op zijn. Ik hoop dat je het hier je leven lang leefbaar zal vinden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:17

nee als je tegen wil stemmen, stem dan SP!
Enne ik denk niet hij homo's zo erg vind, dat ik hij zelf namelijk.
en wat betreft vrouwen in LN, de nieuwe lijsttrekker is een vrouw Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:19

Smokey schreef:
En Kaila, ik denk dat jij heel verstandige ouders hebt en daar kun je trots op zijn. Ik hoop dat je het hier je leven lang leefbaar zal vinden.

Kayla is de naam en wat hebben mijn ouders hier mee te maken?? Verward

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:33

kayla schreef:
nee als je tegen wil stemmen, stem dan SP!
Enne ik denk niet hij homo's zo erg vind, dat ik hij zelf namelijk.
en wat betreft vrouwen in LN, de nieuwe lijsttrekker is een vrouw Haha!

Oeps, heb ik dat van die homo's verkeerd gelezen Bloos
En het was Pim die deze dingen over vrouwen zei. Pim weg, vrouw erin Pling

Maar dan blijven we het probleem van het verkiezingsprogramma houden bij LN en Pim zal zijn mening over vrouwen nog niet bijgesteld hebben.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 22:49

Ja, ik stem op pim. Go pim. En als ie dan die discriminatie wet eruit krijgt, hang ik het hier helemaal vol met bordje "Verboden voor kale homo's met als voornaam Pim" }>

Nee ik walg van Pim, die gast is veels te slim om in de politiek te gaan. En wat is er nou eigenlijk zo slecht in Nederland? Kijk eens naar amerika, moet onze gezondheidszorg zo worden? Of kunnen jullie een land noemen waar alles perfect geregeld is? Zo ja dan stel ik voor dat we daar allemaal naartoe emigreren, want Nederland is goed zoals het is.

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:30

Sorry Kayla, verkeerd geschreven, is niet netjes.

Wat je ouders daarmee te maken hebben, eigenlijk een heleboel denk ik.
Ik ben wat ik ben doordat ik op een bepaalde manier opgevoed ben thuis en later toen ik ouder werd er een stuk zelfopvoeding bijkwam.
Maar dat is off topic. Ik bedoelde het dus helemaal niet verkeerd, integendeel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 10:16

wennie schreef:
Nee ik walg van Pim, die gast is veels te slim om in de politiek te gaan.

GEWELDIGE OPMERKING!!!!
Hihihi, ik dacht het al, ze selecteren in Den Haag aan de hand van de BNN nationale IQ test....een kandidaat met een opvallende lage score komt in aanmerking voor een zetel....Komende Minister Binnenlandse Zaken Regilio Tuur?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 12:14

wennie schreef:
Kijk eens naar amerika, moet onze gezondheidszorg zo worden?

Het is in Nederland ook al zo hoor, dat ze bij het inchecken in een ziekenhuis willen weten welke verzekering je hebt en dat ze je niet willen helpen als je je verzekeringspasje niet bij je hebt. Of ze je daadwerkelijk dood laten gaan dat durft ik niet te zeggen maar ik heb al van diverse mensen gehoord die er redelijk slecht aan toe waren en die niet werden geholpen.

Ik vind zeker niet alles wat Pim zegt correct maar veel van wat hij roept zit imo een grote grond van waarheid in. En hij zegt toch helemaal niet dat alle allochtonen eruit moeten. Hij heeft het over een immigratiestop, en dat is iets heel anders. Ik erger me ook groen en geel als ik mensen zie bij ons op het dorp die hier al zeker 10 jaar zijn en die nog steeds geen Nederlands spreken. Als ik in Finland ofzo ga wonen durf ik toch met zekerheid te stellen dat ik mezelf met een jaar toch aardig zal kunnen redden. Ik zal misschien in de ogen van de bewoners houtje touwtje Fins spreken dan maar liever niet correct dan helemaal niet.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:59

Smokey schreef:
Overigens ouderen zo maar dood te laten gaan is ook discriminatie namelijk ouderendiscriminatie. Degene die dat schreef moet er maar eens aan denken als het bij haar/hem zover is. Met 35 ben je voor sommige beroepen al te oud hoor. Wil je dan misschien vrijwille euthenasie plegen? Lijkt me niet.

Hmm het valt me eigenlijk een beetje tegen dat er werkelijk mensen zijn die dit serieus hebben opgevat, het was meer een statement om te laten zien dat het belachelijk is om jezelf meer te voelen dan een ander!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:10

Ik voel me niet meer dan een ander Susan, maar ik wil ook niet minder zijn. En ik voel me soms gediscrimineerd in eigen land, en ik heb hier ondertussen wel gelezen dat ik niet de enige ben.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:38

Smokey schreef:
Sorry Kayla, verkeerd geschreven, is niet netjes.

Wat je ouders daarmee te maken hebben, eigenlijk een heleboel denk ik.
Ik ben wat ik ben doordat ik op een bepaalde manier opgevoed ben thuis en later toen ik ouder werd er een stuk zelfopvoeding bijkwam.
Maar dat is off topic. Ik bedoelde het dus helemaal niet verkeerd, integendeel.

grappig dat je dat zegt, want ik denk er echt TOTAAL anders over dan mijn ouders, sterker nog ze denken er allebei over om Fortuyn te stemmen en ik dus absoluut niet!
ik ben ook geworden door de manier waarop in ben opgevoed, maar gelukkig heb ik wel een eigen mening.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:06

Dees, wat jij zegt dat vind ik eerlijk en kan ik begrijpen. Maar die opmerkingen van ‘Fortuyn zegt wat iedereen denkt’…Waar wonen jullie? Godzijdank heb ik IRL nog niemand gesproken die achter PF staat. Wat een creap! Het is gewoon een prutsmuts die al bij elke partij heeft gelobbyd om binnen te komen en bij LN mocht komen. En dan zegt hij dat hij geen Moslims NL in wil laten…die man is toch echt mesjokke? Weer dan ook alle Duitsers want die zijn altijd al fout geweest en Belgen, dat zijn allemaal kinderlokkers en natuurlijk geen Antillianen meer over de vloer, vieze bolletjesslikkers! Frusty

Jemig, als het over paarden gaat kan ik me hier altijd goed vermaken, maar over andere zaken worden er af en toe dingen uitgekraamt waar mijn tenen van krullen! Dat er nog zoveel mensen achter zo’n clown aanlopen…en dat met stemgerechtigde leeftijd!

Dees snijdt wel een probleem aan wat heel reëel is: waar moet je in godsnaam op stemmen? Ik heb ook een eigen huis en goede baan en eigen paard maar de VVD wordt het echt niet, neig toch eerder naar links, maar ook die doen domme dingen. En ik denk dat het het falen is van de gevestigde partijen wat het mogelijk maakt dat mafketels als PF gehoor krijgen.

Quote Desiree: “Ik denk dat het voor mij als nederlandse wel beter wordt hier in nederland als Pim aan de macht komt. Minder asielzoekers, meer ruimte YES! eindelijk weer kunnen bewegen i.p.v dat iedereen overal op elkaar zit te pikken zoals op de autoweg. Meer gelijkheid, dat zou ik ook wel fijn vinden.” ………Ik vind hier toch een soort tegenstelling inzitten… op ‘meer gelijkheid’ hopen na die eerdere zinnen…?? Ik niet kunnen rijmen. Verward

Joost, you make me smile!
Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:14

Een klein goed woordje over Fortuyn:

schijnbaar is er een Nederland een latente behoefte aan bepaalde zaken. Fortuyn heeft die hardop gezegd. Op zich is dat geen slechte zaak. De vraag is alleen: hoe ga je de in werkelijkheid brengen? Nederland is een van de meest stabiele landen ter wereld en volgens de Verenigde Naties een van de beste landen om te leven.

Er is dus een behoefte om een nuchtere kijk op de zaken hebben om toestanden nog eens aan de grondbeginselen van het Nederlanderse te toetsen. Maar niet om die grondbeginselen maar omver te gooien! Kijk, discriminatie moet dus gewoon niet kunnen. In het algemeen is er wel legale discriminatie, waarbij zwakkeren in de gemeenschap, zoals bijvoorbeeld vrouwen en allochtonen beschermd worden. Is dat nodig? Een goede vraag.

Criminaliteit moet aangepakt worden, maar wel op een manier dat we menselijk met elkaar om kunnen gaan en niet moeten vrezen dat we opgesloten gaan worden omdat we een stukje plastic in de GFT bak gegooid hebben. Criminaliteitsbestrijding moet streven naar een veiligere samenleving, gebaseerd op waarden en normen, dus niet van wie het grootste wapenarsenaal heeft. In het laatste geval hebben we namelijk verloren. Kijk maar eens naar de grote steden in de VS, waar bendes het allang voor het zeggen hebben. Kaboel is waarschijnlijk veiliger dan East LA of Brooklyn.

Iedereen moet recht hebben op werk en dat ook kunnen krijgen. Nederland is daarin al ver gevorderd, maar we moeten niet te zwaar aan de werkgelegenheid gaan sleutelen. Meer werkeloosheid is automatisch meer criminaliteit.

Nederland is een multicultureel land. Weg met de spruitjeslucht, Nederland is het centrum van de wereld en sinds de 16e eeuw nemen we al vluchtelingen op. Iedere bokker heeft wel een vluchteling als voorouder. Mensen die zich niet bij onze grondbeginselen willen aansluiten, zijn niet welkom, ook niet de Nederlanders.

Verder moet van alles een goede kosten/baten analyse gemaakt worden. Nederland draait goed, we zijn onze schulden aan het terugbetalen. Nederland kan zich niet veroorloven om grote uitgaven te doen, want dat kunnen jullie domweg niet betalen (ik betaal geen belasting in Nederland, maar ik mag wel jullie regering kiezen Haha! ). Als we bijvoorbeeld meer gaan uitgeven, dan moet dat uit een ander potje komen. Wie stemt er voor meer belastingen (oeps, werkgelegenheid weg) of misschien wel minder gezondheidsverziening (ach sorry, had u een hartaanval? Wat jammer nou). Een land besturen heeft wat meer diepgang nodig dan gewoon hardop roepen wat de mensen willen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:22

Well spoken!

Met daaraan van mijn kant toevoeging op je laatste zin: veel mensen dóen alsof PF namens een heeeeel groot gedeelte van het volk spreekt, maar godzijdank is dat echt niet zo hoor!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:59

Gail schreef:
Waar wonen jullie? Godzijdank heb ik IRL nog niemand gesproken die achter PF staat.

Woon je toevallig in Groningen? Haha! Groningers zijn verstandig.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:30

Haha! Nuchter volkje he?!! Dat trapt niet in het simplistische gezever van zo'n blaaskaak!!!

Daarbij zijn wij zoveel anderssprekenden gewend (Friezen) dus uh.... Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:32

idd! Haha!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:47

Volgens mij vreselijk off topic, maar als geboren en getogen Grunneger (Stadjer) ben ik het volledig met jullie eens!!! Knipoog

Eng idee dat er nog zoveel mensen zo'n mafketel serieus nemen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:55

Hoi Gail, die tegenstrijdigheid die jij meende te ontdekken in mijn uitspraak, dat ik meer gelijkheid zou willen heb ik van te voren aangegeven; ik voel mij vaak gediscrimineerd in mijn eigen land. Waarom is al eerder aangegeven, zowel door mij als door anderen in deze topic.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:21

Dat snap ik nog, of nee eigenlijk ook niet, net als uitspraken voer positieve discriminatie. Dat geldt niet alleen voor allochtonen maar ook voor vrouwen. Ik blij f erbij dat de ‘best man for the job’ het moet gaan doen, en bij gelijke geschiktheid mag je best voorkeur geven aan allochtoon of vrouw of een gehandicapte of een hele speciale mix van dat alles!
Knipoog
Maar als je zegt “Ik denk dat het voor mij als Nederlandse wel beter wordt hier in nederland als Pim aan de macht komt. Minder asielzoekers, meer ruimte YES!” En daarna zeg je Meer gelijkheid, dat zou ik ook wel fijn vinden.” Dan denk ik: gelijkheid tussen wie?? In ieder geval niet tussen jou en de asielzoekers, die al helemaal geen ruimte hebben in die lekker volgepropte hokkies. Zo bedoelde ik de ‘tegenstrijdigheid’.

Maar kan een PF-aanhanger mij hier duidelijk maken welke argumenten van PF jullie aanspreken? Concreet, dus niet ‘hij zegt wat iedereen denkt’ want dat slaat nergens op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:27

ik bedoel dus gelijkheid tussen nederlanders en allochtonen.
Dus:
- dat nederlanders niet achter gesteld worden bij woningstichtingen;
- dat het nederlanders net zo gemakkelijk gemaakt moet worden als zij zelf een zaak op willen starten en neit bij voorbaat uitgemolken worden, terwijl allochtonen i.p.v. een startbedrag krijgen;
- dat het buitenlandse mannen afgerekend wordt als ze nederlandse vrouwen prutsmuts noemen en zij hun eigen vrouwen en dochters ook niet mogen discrimineren en kansen nemen zich te ontplooien;
ga nu niet meteen zeggen dat ik denk dat alle allochtonen zo zijn, want dat doe ik niet, maar je hebt er wel (veel te veel) bij.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:36

Ik denk dat het allemaal wel mee valt en ik stoor me ook aan opmerkingen als 'ik heb best allochtone vrienden als ze maar niet aan me zitten' Verward (Suggestief!)
Maar inderdaad, je hebt gelijk als je zegt dat er gelijke behandeling op misdaden moet zijn. Dat iemand geholpen wordt/steuntje in de rug krijgt heb ik geen enkele moeite mee en die positieve discriminatie in hun voordeel weegt nauwelijks op tegen vele nadelen. Maar als iemand jat of verkracht of moord of weet ik veel wat voor foute dingen doet, dan hoort de straf gelijk te zijn zonder aansziens des persoons. Mee eens.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:43

ik denk niet dat het meevalt, met alles wat ik hoor op het nieuws. er zijn niet voor niets zoveel mensen die zich aan deze dingen ergeren. Bovenstaande is de reden waarom Pim Fortuyn zoveel aanhang heeft. Als het allemaal wel mee zou vallen, dan zou dat niet zo zijn.