Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:49

SweetTinka schreef:

maar een vraagje he, aan al die anti-kinder mensen. Stel je bent 28, staat er financieel goed voor, man, huis, genoeg geld enz enz. En je wordt ongewenst zwanger? Laat je het dan weghalen omdat jij gewoon geen kind wilt...?

Ja. Ik weet dat dit een opmerking is die me niet in dank wordt afgenomen, maar ik zou er niet lang over twijfelen. Denk ik nu, dát geef ik toe. Ik zal alles doen om te voorkomen dat ik zwanger wordt, maar ik kan geen moeder zijn, geloof me, mijn kinderen willen niet geboren worden Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:19

Ellende schreef:
SweetTinka schreef:

maar een vraagje he, aan al die anti-kinder mensen. Stel je bent 28, staat er financieel goed voor, man, huis, genoeg geld enz enz. En je wordt ongewenst zwanger? Laat je het dan weghalen omdat jij gewoon geen kind wilt...?

Ja. Ik weet dat dit een opmerking is die me niet in dank wordt afgenomen, maar ik zou er niet lang over twijfelen. Denk ik nu, dát geef ik toe. Ik zal alles doen om te voorkomen dat ik zwanger wordt, maar ik kan geen moeder zijn, geloof me, mijn kinderen willen niet geboren worden Lachen

Ik hetzelfde hoor. Ik wil ze niet, en ik geloof vast dat een kind recht heeft op ouders die het allebei voor 200% heel graag willen. Ouderschap is iets waar je IMO volledig vrijwillig de keuze toe moet maken. Voor mij zou het 'gedwongen door omstandigheden' zijn en ik vind dat helemaal geen goede situatie voor een kind.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:56

Ik wil zelf geen kinderen krijgen, maar wel heel graag eentje adopteren Lachen
Dan hoef ik niet eerst 4 jaar thuis te zitten vanwege mn kind en wachten tot ie naar school kan.. Ik vind baby's wel lief, maar ik moet er niet aan denken om zelf eentje te hebben want dat kost me te veel tijd. Bovendien zit ik waarschijnlijk tot mn dertigste op school, en dan wil ik eerst werken en om daarna nog een baby te krijgen vind ik te oud.. Oh ja, ik ben nu bijna 18, dus dit is hoe ik er nu over denk Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:58

Ik ben 29 , niet getrouwd en ook geen vriend en ik wil geen kinderen.

Ik krijg meestal opmerkingen: Heb je geen vriend?????

Nee .....ook niet gehad ...en nee ik ben niet lesbisch Haha! Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:28

Ik heb ook jaaaaren geroepen dat ik geen kinderen wilde. Niet omdat ik kinderen niet leuk vond, maar meer omdat ik twijfelde over mijn capaciteiten als moeder.

Het leek (en lijkt nog steeds) me ontzettend eng om compleet verantwoordelijk te zijn. Ook vind ik dat je heel zeker moet zijn van je relatie voor je kinderen krijgt. Ik heb iets teveel scheidingen en verkeerde huwelijken-ervaring wat dat betreft en dat wilde ik mijn toekomstige kinderen niet aan doen. Boos! Ik riep altijd: ik wil pas kinderen als ik de ideale man ben tegengekomen!

En tja, die ken ik nu.... Haha! Sinds ik mijn vriend ken, weet ik dat ik later kinderen wil. Nu nog niet, dat duurt nog wel een paar jaartjes, maar de wens is er wel. Ik ben echt van de ene dag op de andere van mening verandert.

Verder vind ik dat iedereen moet doen wat voor haar het beste is. Niets is akeliger voor een kind als je ouders jij eigenlijk niet wilden, maar toch gekregen hebben omdat het moest van de maatschappij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:18

Ellende schreef:
SweetTinka schreef:

mijn antwoord is ook ja,ik wil geen kinderen al was ik miljonair en kon ik ze alles bieden wat er was,ik wil geen kind ter wereld brengen,en ik weet er echt geen raad mee...ik ben zeer bewust "kindervrij"en wil dit zo houden...

ik zou me ook graag willen laten steriliseren,maar helaas ,dat doen ze niet omdat ik altijd dus weer die achterlijke kinderwens kan krijgen,NEE deze is vergeten bij mij.

ik heb geen moedergevoelens,en krijg ze zeker niet als ik een baby zie!!Ik zou echt radeloos zijn als ik zwanger zou zijn..daarom droom ik er ook over denk ik,en echt,zijn geen fijne dromen,veel paniek dat "het" eruit moet!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:34

Ik vind (heel persoonlijk) sommige reacties nogal kort door de bocht...

Ik roep ook altijd dat ik geen kids wil en dat ik er over 10 jaar nog eens rustig over ga denken (zeg ik ook al 5 jaar) Haha!

Maar een vriendin van mij riep het nóg harder!! Wilde echt géén kids... En nu? Zwanger! Hartstikke door de pil heen, gewoon ongesteld, het hele rattenplan. Tja, wat doe je dan? Zij kon het niet over haar hart verkrijgen om het weg te laten halen. Ik herkende haar ook niet in sommige opmerkingen: bikkelhard meisje, en nu riep ze: 'dit kind dat in mij groeit is van mij en NIEMAND die dat van mij afpakt'.

En ja, ik denk dat ik ook zo'n softy zou zijn als ik per ongeluk zwanger ben... Bloos Als je ziet dat er een kind in je buik zit...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:55

Quellian schreef:
En ja, ik denk dat ik ook zo'n softy zou zijn als ik per ongeluk zwanger ben... Bloos Als je ziet dat er een kind in je buik zit...

En daar moet ik dan juist weer niet aan denken Knipoog Het idee dat er iets in je groeit dat daar gewoon niet hoort, nope, niks voor mij.

Maar ik ben inderdaad 28, met vriend, leuke financiele situatie etc dus................ heb ik een 2e paard aangeschaft Haha! Maar kinderen nee, niks voor mij.

En er werd nog ergens een opmerking gemaakt over het aanspreken van de ouders in sommige situaties. Nou, dat kan je tegenwoordig wel vergeten. Voor je het weet krijg je die ouders op je dak, want hun kind is zo lief....

En sterilistatie: ik ben het bewijs dat ook dat niet altijd werkt Pling

Ach, het is wel goed voor de lijn zo Tong uitsteken Ik zorg er echt wel voor dat ik niet teveel aankom, voor je het weet gaan ze je dan vragen wanneer je uitgerekend bent Sigaar

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:24

Ik ben nu 32, ik (wij) wil(le) ook geen kinderen.
De gevoelens zijn er niet, en ik vind leven prima zo. We willen lekker kunnen leven, vakanties, leuk dingen kopen, uitgaan noem maar op. Niet dat dat met kind(eren) niet kan, maar zonder kind(eren) is het toch wel iets makkelijker.

En trouwens de wereld van tegenwoordig is nou niet echt geweldig om in op te groeien. Er zijn mensen genoeg op deze wereld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:46

ik ben 33 en mijn pony is mijn kind:D

genoeg redenen om geen kinderen te willen, geld, medisch en nog wel een paar.
ik vind ze van een ander wel leuk, maar heb totaal nog geen wens om ze zelf te willen.
als mensen erover gaan zeuren, zeg ik dat mijn pony mijn kind is.
dan houden ze wel op

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:48

Ik vind het heel goed als iemand een bewuste keuze maakt in het leven. Zelf heb ik wel een kind en ik moet zeggen dat het mijn leven ontzettend heeft verrijkt en ik kan echt zeggen dat ik zielsgelukkig met hem ben.
Aan de andere kant heb ik ook begrip voor vrouwen die er niet voor kiezen om een kind te nemen. Als eerste is het niet makkelijk om een kind in deze wereld op te voeden en daarnaast is het helemaal niet gek als je 'er geen zin in hebt'. Jammer dat je door de maatschappij bijna geacht wordt om in het gereel te lopen en mee te moeten doen aan alles wat 'zo hoort'.
Dames die geen kinderen willen: als het je keuze is, het is jouw leven! Maar dat betekent niet dat je een aversie tegen kinderen moet aanwakeren. Laat ieder in zijn waarden en geef iedereen de keuze.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:55

mobick schreef:
Tot mijn 30ste wilde ik er niet aan. Toen begon het toch wel te kriebelen. Nu heb ik er een en ben er zielsgelukkig mee, maar de vraag die nu iedere dag wel een keer gesteld wordt: En wanneer komt de tweede? Nou ik vind een wel leuk genoeg, dus ik word ziek van die vraag.
Maar die vraag krijg je als je net je vriendje hebt (wanneer gaan jullie verloven/samenwonen)
Als je net samenwoont: Wanneer gaan jullie trouwen
Vervolgens: wanneer word je zwanger?
Als je een kind hebt: wanneer komt de tweede?
(in deze fase zit ik)
Waarschijnlijk is de volgende vraag: wanneer ga je dood?

Had mijn verhaal kunnen zijn Haha!

Ik geloof ook dat al onze familie en vrienden van hun stoel rolden toen ik vertelde dat ik zwanger was........het eerste wat ze dachten was dat het een ongelukje was Boos! .

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:58

Als mijn collega die dus wel een kleine heeft, weer eens moeilijk zit met oppas. Dan denk ik weleens, wat fijn dat ik dat geplan niet heb. Je bent gewoon minder flexibel. Terwijl van de kinderloze of in mijn geval kindervrije fulltimers altijd maar verwacht wordt, op elk tijdstip op het werk te kunnen zijn. Als ik dan eens aangeef dat ik met mijn paard naar de DA moet, dan wordt er raar gekeken. Dan kunnen ze allemaal de str*nt in zakken, want bij vrij nemen voor je kind hoef je geen verantwoording af te leggen, maar bij een paard moet je je soms in alle bochten wringen om vrij te krijgen.

Maar goed, misschien zie ik bovenstaande situatie te zwart. (sorry, dan Vriendjes zijn? )
Laatst bijgewerkt door Morris op 11-03-05 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:58

cornelie schreef:

En er werd nog ergens een opmerking gemaakt over het aanspreken van de ouders in sommige situaties. Nou, dat kan je tegenwoordig wel vergeten. Voor je het weet krijg je die ouders op je dak, want hun kind is zo lief....

Nee je moet lekker met je boodschappenkarretje tegen zo'n kind aanrijden, dat is volwassen en flink! Clown

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:04

faye schreef:
Ruudjw schreef:
Yup, omdat ik van mezelf weet dat ik geen geduld heb voor kinderen.
Zelfs bij die van een ander in de supermarkt heb ik ze wel eens "per ongeluk" flink aangereden omdat ze gewoon ronduit stront vervelend en irritant zijn.

En met deze uitspraak kom jij op mij over als een zeer onuitstaanbaar persoon. Als je een beetje vent bent spreek je de ouders aan op dit gedrag, die kleine kinderen kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat ze niet opgevoed worden. Dat je ze aanrijd lost dan ook niks op en is nog kinderachtig ook!

Dat ben ik dan ook, maar die ouders staan ergens anders te kleppen en dan heb ik weinig zin om iedereen in de supermarkt te gaan aanspreken. Laat die koters gewoon thuis als je boodschappen gaat doen. Deed mijn moeder vroeger ook.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:08

Morris schreef:
Ik ben nu 32, ik (wij) wil(len) ook geen kinderen.
De gevoelens zijn er niet, en ik vind leven prima zo. We willen lekker kunnen leven, vakanties, leuk dingen kopen, uitgaan noem maar op. Niet dat dat met kind(eren) niet kan, maar zonder kind(eren) is het toch wel iets makkelijker.

En trouwens de wereld van tegenwoordig is nou niet echt geweldig om in op te groeien. Er zijn mensen genoeg op deze wereld.

Helemaal mee eens...incl. leeftijd Haha! Bovendien heb ik mijn 2 paardenkids, die zijn echt mijn lust en mijn leven en gaan voor alles Lachen . Mijn bf houdt gelukkig ook van paarden dus die heeft daar alle begrip voor. terker nog, van hem moest ik onze vakantieplannen afblazen toen Escala vorige maand een ongeluk kreeg... hij vond het belangrijker dat onze tijd, energie en centjes in Escala's genezingsproces werden gestoken Lovers

Morris schreef:
Als mijn collega die dus wel een kleine heeft, weer eens moeilijk zit met oppas. Dan denk ik weleens, wat fijn dat ik dat geplan niet heb. Je bent gewoon minder flexibel. Terwijl van de kinderloze of in mijn geval kindervrije fulltimers altijd maar verwacht wordt, op elk tijdstip op het werk te kunnen zijn. Als ik dan eens aangeef dat ik met mijn paard naar de DA moet, dan wordt er raar gekeken. Dan kunnen ze allemaal de str*nt in zakken, want bij vrij nemen voor je kind hoef je geen verantwoording af te leggen,
maar bij een paard moet je je soms in alle bochten wringen om vrij te krijgen.

Maar goed, misschien zie ik bovenstaande situatie te zwart. (sorry, dan Vriendjes zijn? )

Dat laatste heb ik gelukkig totaal geen last van! En met Scaaltje's ongeluk dat 9 februari gebeurd is ( Huilen ) heb ik wat vrij moeten nemen... direct na het telefoontje dat Escala een ongeluk had gehad en dat ik meteen naar stal moest komen ben ik meteen op orders van mijn 'chef' zeg maar door iemand naar stal gebracht en verder kon ik weg wanneer het nodig was, helemaal top! OK dan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:11

faye schreef:
Ruudjw schreef:
Yup, omdat ik van mezelf weet dat ik geen geduld heb voor kinderen.
Zelfs bij die van een ander in de supermarkt heb ik ze wel eens "per ongeluk" flink aangereden omdat ze gewoon ronduit stront vervelend en irritant zijn.

En met deze uitspraak kom jij op mij over als een zeer onuitstaanbaar persoon. Als je een beetje vent bent spreek je de ouders aan op dit gedrag, die kleine kinderen kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat ze niet opgevoed worden. Dat je ze aanrijd lost dan ook niks op en is nog kinderachtig ook!

Dat ben ik dan ook, maar die ouders staan ergens anders te kleppen en dan heb ik weinig zin om iedereen in de supermarkt te gaan aanspreken. Laat die koters gewoon thuis als je boodschappen gaat doen. Deed mijn moeder vroeger ook.

Rijd dan tegen die ouders aan als je je ergernissen dan toch op zo'n kinderachtige manier moet uiten... Die kinderen kunnen er niks aan doen dat hun ouders ze mee nemen en ondertussen te beroerd zijn om hun kroost bij zich te houden...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:16

Ruudjw schreef:
faye schreef:

Dat ben ik dan ook, maar die ouders staan ergens anders te kleppen en dan heb ik weinig zin om iedereen in de supermarkt te gaan aanspreken.
Laat die koters gewoon thuis als je boodschappen gaat doen. Deed mijn moeder vroeger ook.

Dat verklaart een hoop Clown

Ik wou ze ook niet en ben nog steeds niet gecharmeerd van kinderen in het algemeen. Ik kan dan ook heel goed begrijpen dat mensen kiezen voor geen kinderen. Ik ga ook met tegenzin op kraamvisite en wring me in allerlei bochten om maar niet op kinderen van anderen te passen.
Maar mijn eigen kind.. tja, dat is mijn wereld, mijn hart. Het ís imo gewoon waar; een 'eigen' kind is heel wat anders dan de koters van een ander.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:18

nou ,dat vrij krijgen of zijn met kinderen klopte helaas in mijn situatie wel..

mijn letlander heeft een heel groot abces in zijn lichaam gehad,niemand wist wat het was,dus hij moets geopereerd worden,daaruit bleek dat het dus een abces was,afijn paard was zo goed als opgegeven,ze verwachtte niet dat hij het zou halen,daar hij zeer verzwakt was en dat ze het abces niet schoon hadden gekregen.

afijn,ik wilde graag naar hem toe,nou op mijn kniien ,bij gods gratie,mocht ik af en toe wat eerder weg,maar wel uren afschrijven(we maakten nogal veel overuren op het werk).
te gelijker tijd was er een kindje ziek(kinkhoest) van een andere medewerker,die mocht komen als hij wilde,mocht gaan als hij wilde kostte hem totaal geen overuren.. Boos!

das toch oneerlijk..tenminste ,zo voelt het wel...

ook toen mijn hond overleed,mocht ik de dag erna thuisblijven ,maar er werden wel 8 uren afgeschreven.....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:20

lies schreef:
Dat verklaart een hoop Clown

Ik wou ze ook niet en ben nog steeds niet gecharmeerd van kinderen in het algemeen. Ik kan dan ook heel goed begrijpen dat mensen kiezen voor geen kinderen. Ik ga ook met tegenzin op kraamvisite en wring me in allerlei bochten om maar niet op kinderen van anderen te passen.
Maar mijn eigen kind.. tja, dat is mijn wereld, mijn hart. Het ís imo gewoon waar; een 'eigen' kind is heel wat anders dan de koters van een ander.

Grappig... Haha! Ik pas nl. met alle liefde op kinderen van anderen... Ik vind kids hartstikke leuk, mag graag met ze spelen en/of op (kraam)visite gaan bij kids... ik heb vroeger altijd oppaskindjes gehad, kan heerlijk tutten met de baby van een vriendin... maar zelf een kind... Brrrrrrr, ik moet er niet aan denken om een eigen koter te hebben! Haha!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:27

wij zijn dol op kinderen, maar door ziekte van vriendjelief willen wij geen kinderen. Hier is bewust over nagedacht. En tja, mocht ik wel zwanger raken, dan is het welkom! Maar dan blijft het ook maar bij die ene Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:29

Ruudjw schreef:
Laat die koters gewoon thuis als je boodschappen gaat doen. Deed mijn moeder vroeger ook.

Mijn moeder nam ons altijd mee met de boodschappen; ook gingen we mee uit eten.
Mijn ouders staan stoms met verbazing en meestal met grote irritatie naar de kinderen van nu te kijken hoe schandalig die zich gedragen tegenwoordig. (En de bijbehorende ouders net zo hard)
Ondanks dat ze mij vroeger "een kleine draak" noemden, kunnen ze zich niet herinneren dat wij ZO lastig waren. (en dat zij als ouders zijnde er dan niks aan deden...)

Als ik per ongeluk zwanger zou zijn nu, zouden we een probleem hebben in een huisje van 50 m² waar nog nieteens een hond bij kan (die zouden we wel willen) en 2 fulltime banen maar nog steeds chronisch geldgebrek én 2 paarden, maar ik zou het denk ik niet zómaar weg laten halen
Mijn vriend zou "misschien, ooit, in de toekeomst ofzo" wel kinderen willen, maar hij mag wel opschieten met zo'n oud wijf als ik Knipoog

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:39

vikki schreef:
Grappig... Haha! Ik pas nl. met alle liefde op kinderen van anderen... Ik vind kids hartstikke leuk, mag graag met ze spelen en/of op (kraam)visite gaan bij kids... ik heb vroeger altijd oppaskindjes gehad, kan heerlijk tutten met de baby van een vriendin... maar zelf een kind... Brrrrrrr, ik moet er niet aan denken om een eigen koter te hebben! Haha!

Oke ik ben iets minder goed met babies, maar als ze kunnen lopen en een beetje kunnen praten, vind ik dat harstikke leuk. Laatst nog mijn kleine neefje van drie te logeren gehad. Dat was leuk, en hij vond het ook leuk Haha! .
Maar zelf kinderen, nee.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:52

Ruudjw schreef:

O ja, en bij wie laat je ze dan als je zelf boodschappen aan het doen bent?
Ik ging vroeger altijd mee boodschappen doen, ik moest gewoon niet zeuren en me gedragen. Heel simpel, je kan kinderen namelijk OPVOEDEN... (als iedereen dat nou zou doen? Bloos )

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:03

Soda schreef:
Ruudjw schreef:

O ja, en bij wie laat je ze dan als je zelf boodschappen aan het doen bent?
Ik ging vroeger altijd mee boodschappen doen, ik moest gewoon niet zeuren en me gedragen. Heel simpel, je kan kinderen namelijk OPVOEDEN... (als iedereen dat nou zou doen? Bloos )

's avonds zal vast pappie ook wel thuis zijn. Ik doe namelijk altijd 's avonds de schappies.
Maar wees gerust, ik haat geen kinderen hoor. Kan er zelfs nog wel eens om lachen, maar ze passen gewoon niet permanent in mijn leven.