in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Re: in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:25

Ik ga niet zo snel in mijn rijkleren naar het dorp, wel als ik van het rijden terug kom en ik moet langs een winkel ofzo, dan geef ik er ook niks om. Ik werk in een supermarkt, en ik kom echt heel vaak mensen tegen in rijkleren, vooral op een zaterdag, en ja ik kan me daar wel in vinden.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:38

Misschien dat ze omkijken omdat ze wouden weten waar die nare geur vandaan kwam Haha!

Als ik er vandaan kom of als naar mijn verzorgpony's ga en ik moet nog even wat halen, dan doe ik dat gewoon in mijn rijkleding. Gelukkig woon ik in een dorp wat gesticht is door paardenhouders, dus niemand kijkt er raar van op. Als ik door het centrum van Rotterdam in rijkleding zou lopen, zou ik er niet zo gek van op kijken als mensen mij nakijken Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:39

ThePast03 schreef:
En ach ja: Vroeger toen ik nog een lief klein pennymeisje was ging ik in mijn rijkleding op de fiets, cap op en natuurlijk met de zweep mijn fiets aansporen. Al lichtrijdend legde ik zo 5 km af naar de manege Haha! Bloos

Jaaaa, ik ook Haha!

Gisteren had ik les gehad op manege, pony naar huis gebracht daarna nog naar de manege terug om wat te praten enzo. Opeens beld mijn moeder of ik niet even naar een kledingzaak kan komen. Ze was een spijkerbroek aan het passen, omdat ik er meer verstand van heb, moest ik maar even komen Haha!. Nou samen met vriendin in rijbroeken, mijn bergschoenen en rijjas. We liepen de winkel binnen, de verkoopster van de winkel, keek mij echt zo aan van, waar kom jij vandaag. Je had haar gezicht eens moeten zien Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:49

Als ik terug kom van m´n paarden en ik moet een boodschap doen, doe ik dat in m´n rij-/stalkleren.
Ik heb geen zin en vooral vaak geen tijd om me eerst thuis om te kleden Knipoog .
Wat een ander daar van vindt, interesseerd me niet echt Clown .

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:52

Ik loop vaak zat in m'n rijkleding hier eventjes de supermarkt in, en ja, dan kijken mensen wel, maar dat kan me echt niet schelen.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:59

pfff lekker boeiend wat anderen denken over m'n paardrijkleren.. ik leef toch voor mezelf kom op zeg!
Ik ga me echt niet elke keer omkleden op stal.. mij veel te koud :S brrr en ya ook ik ga gerust nadat ik paard gereden heb of daarvoor naar een supermarkt.. ik moet zelfs elke keer door t dorp fietsen als k naar de paarden ga.. lekker boeiend toch.. ieder z'n eigen ding en als iemand zich eraan ergert kijkt ie maar niet!!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:00

ah nee met rijkleding over straat lopen durf ik niet Clown

winkel in heel soms,wel niet alleen! dan met mijn ma ofzo,voel me dan wel echt bekeken... Bloos

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:22

Vind het vreselijk om in m'n rijbroek ergens heen te gaan... Als het enigszins kan ga ik langs huis, om iig even een andere broek aan te trekken. Ik loop sowieso niet de hele dag in m'n paardenkleren, voor ik ernaar toe ga gaan ze aan, daarna gelijk weer uit.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:37

Als ik naar huis of naar mn vriend (15 km... Clown ) fiets vanaf stal in mn rijbroek wordt ik veel vaker nagetoeterd, soms op dat stukje van 15 km een keer of 5.

Het gekke is, de heenweg is dat nooit zo...
Misschien stink ik dan nog niet erg genoeg en merken ze me dan nog niet op? Vork

Trouwens: ik ga overal gewoon heen in rijkleding hoor, ook in wedstrijdrijkleding (witte broek met doorschijnende boxer) ga ik gerust even de supermarkt in.
Ik ga echt niet omrijden omdat iemand zich aan mij zou storen, heb idd wel wat beters te doen.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:45

Toen ik nog op paardrijden zat boeide me dat niet.
Mensen die bjivoorbeeld voetballen gaan toch ook in sportkleren over straat?
Ach en nu veel van die hoge laarzen aanhebben valt het een stuk minder op. Haha!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:54

Ik loop vaak in me rijbroek en op mijn beeldige klompen Knipoog nog even gauw de supermarkt in. Ik koop dus gerust dan ook paardenrookvlees voor mn ouders en broertje, nou dan moet je de mensen zien kijken van die spoort echt niet Haha!

Ben er wel eens op aangesproken of ik het niet zielig vond omdat ik paard rij. Nou als ik dan zeg dat mijn pa vroeger niets anders heeft gedaan met paarden (en rundvee) noodslachtingen weten ze niet meer waar ze moeten kijken......

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:26

ik woon in een boerengat haha dus hier zijn ze da wel gewend Clown

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:13

Ik was pas in Haarlem en daar zag ik wel het toppunt van rare combinaties...

Een meisje/vrouw in rijkleding met haar blauwe KLM stewardessejas er over heen...

Toen moest ik wel een beetje lachen... Haha! Haha! Knipoog Knipoog

Ik zelf loop rustig nog even de supermarkt in met mijn rijkleding aan.. maar ook bij ons geldt

Citaat:
ik woon in een boerengat haha dus hier zijn ze da wel gewend

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:00

Ja dat maakt denk ik ook best veel uit. Ik woon ook in een boeren gat en de manege waar ik heen ga ligt ook in een boeren dorp dus eigenlijk zijn ze daar wel gewend aan dierenluchtjes en dat soort kleding Clown

Ach ja... ook al woonde ik in de stad, dan nog zou het me niet uit maken of ik na gekeken wordt Haha!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:03

ik schaam me er absoluut niet voor om in me rijkleren over straat te gaan.
als de mensen me vreemd aankijken ga ik vreemd terugstaren.

kijken ze snel ergens anders heen Cool

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:27

Oh ik ga ook gewoon in m'n rijkleren naar de c1000 hahaha, interesseert mij dat nou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:39

Hier kijkt echt niemand je aan hoor. Vork

Tegenwoordig kom ik nooit mee rin rijkleren over straat omdat ik nog maar een keer in de week rijd. Maar vroeger reed ik bijna elke dag, en jawel, droeg ik dus paardrijkleren! Haha!
Als ik dan daarna nog even iets van de c1000 moest halen nam ik dan in de loop mee, ik ga me echt niet speciaal omkleden hoor. Knipoog

Als mensen er last van hebben dat ik in rijkleren loop, doen ze hun ogen maar dicht. Cool

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:43

Ik moest laatst iets halen bij de douglas voor mijn moeder. Want als ik vanaf de manege naar huis ga kom ik langs een douglas, alleen is die in de PC hooftstaat.. Tja, toen schaamde ik me weleen beetje maar ach.
Als het moet dan moet het, maar liever kleed ik me toch even om.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:45

Ik rij in spijkerbroek (western dus Knipoog ) en ik val helemaal niet op in een winkel. Alleen kan ik wat minder fris ruiken en mijn broek is vaak smerig. Maar zonder sporen valt het dus helemaal niet op.

Dat vind ik trouwens wél zo vreselijk overdreven: mensen die met de sporen nog aan de schoenen het stalterrein verlaten. Oké, je kunt ermee autorijden (omdat ze los zitten), maar om nou rinkelend als de eerste de beste cowboy door de winkelstraat te lopen... Sommigen verdenk ik er wel eens van dat ze dat met opzet doen. Dus écht om op te vallen.... Gestoord

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:01

Blijkbaar veel mensen die in de vieze kleren zo van het paardrijden nog even ergens heen gaan.

Als ik in een klein dorp zou wonen zou het nog niet zo'n probleem zijn. En buitenaf komen veel mensen uit de landbouw sector. Vork
Maar in een stad?? Echt niet! Ik ga na het paardrijden naar huis en spring onder de douche. Ga dus niet nog even een winkel in (laat staan een kledingwinkel of parfum zaak)

Zie bij ons trouwens zelden mensen die dat doen. Heb toch een beetje het idee van lompe boerin als je zoiets doet. Zie je wel eens andere sporters nog in de vieze kleren door de stad lopen?? Ik niet je kan je toch gewoon douchen en schone kleren aantrekken als je ergens heen gaat. Heeft niets te maken met wat andere mensen wel niet denken. Maar gewoon met fatsoen en er verzorgd bijlopen.

Van die manegemeisjes die in de smerige stalkleren nog door de supermarkt of nog erger het winkelcentrum lopen getver! Misselijk

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:06

Ik wandel 3 dagen in de week in mijn paardrij-outfit door het centrum van Utrecht Nagelbijten / Gniffelen (Ik moet namelijk 10 minuutjes met de trein om bij stal te komen Knipoog ) Dan krijg je soms ook echt hele rare blikken hoor!
Ik vind het niet zo erg om in mijn rijkleding rond te lopen, maar ik blijf er niet onnodig lang mee rondlopen. (Ik ga ook geen winkels in, behalve de supermarkt als het echt moet!)

Een poosje geleden baalde ik wel, ik moest naar mijn ouders in Zeeland (2,5 uur met de trein) en ik was nog snel even naar Odette gegaan. Ik helemaal uitgerekend hoe laat ik de trein naar Utrecht moest nemen, zodat ik nog even kon douchen en in schone kleren naar zeeland kon. Had ik gewoon een uur misgeteld Clown Toen kon ik dus gelijk vanaf Odette door naar mijn ouders in mijn stinkende kleren (mijn jas stonk echt, hij was hard aan een wasbeurt toe Scheve mond)
Daar zat ik dan, 2,5 uur lang in een drukke trein, ik voelde me dus echt niet op mijn gemak, ik was me zo bewust van hoe erg ik stonk, dat was voor mij echt zo'n 'eens en nooit meer' ervaring!! Bloos

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:03

flowerxxx schreef:
Heb toch een beetje het idee van lompe boerin als je zoiets doet. Misselijk

Nou dan ben ik dus een lompe boerin... Boos! Boos!

Als je op het platteland woont denk je daar heel anders over hoor... Denk je echt dat elke boer, voordat hij een boodschap moet gaan doen, zich eerst gaat douchen? Dacht het niet...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:08

Ach tja ik woon in een klein dorp en iedereen weet ook dat ik paardrij dus dan is het niet zo raar hoor.
Maakt me gewoon echt niet zoveel uit.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:40

flowerxxx schreef:
Blijkbaar veel mensen die in de vieze kleren zo van het paardrijden nog even ergens heen gaan.

Als ik in een klein dorp zou wonen zou het nog niet zo'n probleem zijn. En buitenaf komen veel mensen uit de landbouw sector. Vork
Maar in een stad?? Echt niet! Ik ga na het paardrijden naar huis en spring onder de douche. Ga dus niet nog even een winkel in (laat staan een kledingwinkel of parfum zaak)

Zie bij ons trouwens zelden mensen die dat doen. Heb toch een beetje het idee van lompe boerin als je zoiets doet. Zie je wel eens andere sporters nog in de vieze kleren door de stad lopen?? Ik niet je kan je toch gewoon douchen en schone kleren aantrekken als je ergens heen gaat. Heeft niets te maken met wat andere mensen wel niet denken. Maar gewoon met fatsoen en er verzorgd bijlopen.

Van die manegemeisjes die in de smerige stalkleren nog door de supermarkt of nog erger het winkelcentrum lopen getver! Misselijk

Ha, nog een lompe boerin meldt zich! En ik woon nog wel in Utrecht, toch de op 4 na grootste stad van Nederland... Hm, wat klopt hier niet? Bloos
Ach weet je, ik heb al 80 minuten fiets reistijd van en naar stal, daar ga ik echt niet vrijwillig een half uurtje aan toevoegen. De gemiddelde zwerver op Hoog Catharijne stinkt vele malen erger dan ik in mijn rijkloffie. En bovendien, op weg naar stal toe stink ik nog niet hoor. Haha!
En als ik kijk naar alle mensen in hun hockey/voetbal/tennis outfits...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:46

Vlak bij stal zit een grote supermarkt. Ik ben daar dus regelmatig te vinden in mn rijkleren en ik ben ook herhaaldelijk stalgenoten daar tegen gekomen in rijkleren. Daar zijn ze het dus wel gewend Haha!.

Ik ga liever niet de stad in met rijkleren aan, dan trek ik toch snel even iets anders aan.