29/1-12u: Boswandeling in Drenthe met hond & paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:10

Miekjuh schreef:
Bel.. zal vragen of me pa zin heeft om me te brengen.. zodat ik Penney mee kan nemen leen ik de trailer van Bart en aangezien daar 2 knollen in kunnen heeft Bart er vast nog wel 1 beschikbaar.. (moet dat alleen f vragen of dat kan!)

en als dat niet kan staat andoy voor je gereed...
al hoop ik voor je dat je lekker op je eigen beestje kan.... das altijd t leukst.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:13

Ja en voor Bel ook het leukste denk ik Knipoog hehe kan ze nog kiezen ook Tong uitsteken

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:54

Haha! Zou wel supergeweldig zijn (en anders kan ik misschien ook Chantal oid nog lief aankijken, alleen 1 ding...dan wil die ook mee (als ze kan) :S mmh)...nou ja, en mocht het mogelijk zijn zou ik uiteraard het liefst Orthos mee nemen, maar ben met alles wel tevreden hoor hahaha....zolang het Noor maar niet is, die doe ik dat niet aan als hoogzwangere lady Knipoog

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:45

Mja.. moet ik ff zien hoeveel de auto van papalief kan trekken hehe.. als die vetzak van een Orthos mee moet hehe.. hoop dat Bart zn trailer dat trouwens aan kan haha.. aangezien dat ook niet veel soeps meer is..
Mja.. Gezellig... Chantal... :S

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 19:23

hej ik wou onderweg een rustpauze inschakelen voor iedereen.

Verder ga ik een langere route uitstippelen voor de paarden

Anouk sorry maar kan zaterdag neit voor rijden, dus moeten we ff nieuwe datum afspreken

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:00

OKeey is goed, dat is idd leuker als de paarden apart gaan, kunnen ze ook nog lekker galoperen. Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:15

Tjah, ben bang dat die van jullie geen tweepaards + twee wpn'ers kan meekrijgen.....mmh...ik ga even diep nadenken over een mogelijk oplossing, denk ik! En anders is het gewoon pech hebben voor Thos, mn zware botten paard Knipoog haha

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:00

Ik wil opzich wel mee..maar wij (vrijalover en Leikalover) zijn dan denk ik wel zo'n 4 uur onderweg.
(we kunnen namelijk niet met een trailer)
Want de heenweg is ong een uur (als we snel rijden) en ik denk dat we daar dan wel zo'n 2 uur willen rijden. en dan ook nog een 1 terug.
Ik zal het er nog even over hebben.
Ik neem m'n hond dan denk ik niet mee (of is dat verplicht Clown ), hij kan namelijk niet met alle honden goed over weg.
dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
jullie horen het nog Vork

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:33

Helaas, op 5 februari kan ik niet Boos!.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:49

Hond meenemen is niet verplicht.
Oh jammer Sting.....

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:37

Lijkt het jullie wel verstandig om met zo'n grote groep paarden te gaan galoperen?.. Mij niet namelijk heb het al een aantal keren fout zien gaan.. de meeste paarden moeten toch voorop enz.. is altijd zo'n gedonder word het zo'n racefestijn enz..

Mja Bel.. we hebben nu natuurlijk wel een nieuwe auto haha.. maarja.. hijs iets kleiner als onze vorige dacht ik nog niet echt sterk dus Knipoog misschien mogen we Bart zn trots wel lenen Haha!.. de auto dan he haha.. (zit er ook niet in hehe) Nee weet niet, zal eens ff brainstormen..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:49

Zal ik dan maar even beschrijven hoe mijn paard is zodat jullie rekening kunnen houden met wat voor soort paarden ertussen lopen?

Mijn paard is ubermak niks moeilijk aan... kan van achter tot voor lopen en ja ubermak niks meer aan toe te voegen. Ook top met andere paarden en ook top met honden Lachen

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:02

FjordieLover schreef:
Ik wil opzich wel mee..maar wij (vrijalover en Leikalover) zijn dan denk ik wel zo'n 4 uur onderweg.
(we kunnen namelijk niet met een trailer)
Want de heenweg is ong een uur (als we snel rijden) en ik denk dat we daar dan wel zo'n 2 uur willen rijden. en dan ook nog een 1 terug.
Ik zal het er nog even over hebben.
Ik neem m'n hond dan denk ik niet mee (of is dat verplicht Clown ), hij kan namelijk niet met alle honden goed over weg.
dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
jullie horen het nog Vork

paard is niet verplicht hoor

en het is geen uur van pesse naar het bezoekerscentrum je kan binnendoor hej

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:39

We hebben hier in het bos ook al eens met ruim 25 paarden gereden en ook gegalloppeerd (op dat lange pad langs de Pol Knipoog) en dat ging ook toppie, niks geen problemen, zolang men elkaar maar in de gaten hield en de snelle paarden voorop, langzamere achteraan en moeilijke ook op een geschikte plek.....en dan maar crossen Tong uitsteken (maja idd Penney kennende weet ik het zo net nog niet Knipoog)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:50

Daarom... ik wil wel graag heel blijven Haha! ... Ik heb het er gewoon niet zo op.. is er niet een mogelijkheid dat degene die niet willen galloperen ergens een weggetje inslaan en dan na een klein stukje de rest weer tegenkomt diewel wil galloperen?!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:52

Weet niet hoe gek de paarden worden, maar we hebben ook al eens geprobeerd eerst een lange weg af te gaan, aan het einde gaat een gedeelte wat wil gallopperen terug in galop en weer omdraaien en weer heen in galop totdat ze weer bij de anderen zijn (maarja, dit vereist geen al te moeilijke paarden van beide kanten).....

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:05

leuk idee!
Als m'n ouders me willen bregen wil ik ook wel mee doen Lachen

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:00

mja... ik kan Pen niet houden als de rest voor dr neus wegrent!! tenminste als ze meegaat.. weet niet hoe dat met andoy en olly zit..

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:36

ach we kijken wel even hoe we het doen
er zijn veel grote zandpadden dus

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:48

Zo dit is wel heel gaaf!!! Drenthe is mijn favo provincie, alleen erg ver weg. We hebben ons net op gegeven voor de wandeling in Drunen...

Maar die foto's die je hebt geplaats.............. Kwijl
Laatst bijgewerkt door paardenmaf op 09-01-05 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:50

Ja dat snap ik wel.. maar je kunt beter wat voorzichtiger zijn en niet galloperen dan onder het galloperen erachter komen dat het voor geen meter gaat... liever ongelukken voorkomen he Knipoog

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:50

ja van mij hoeft het ook niet hoor, zon speciale route, we lopen op een heel lang stuk zandpad dus misschien dat de gene die willen galopperen dat daar kunnen doen, maar ik ga straks even rijden om te kijken wat de mogelijkheden zijn (als er iemand op stal is)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:04

Ja oke.. kijk maar even.. Haha! wil natuurlijk ook geen spelbreker zijn voor de mensen die wel willen galloperen.. maar blijf liever heel Knipoog

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:32

ja kan dan alsnog met de honden mee jah als jeniet wil galoperen.

Ik ben vandaag ff wezen kijken
Je kan om met het paard, maar dan moet je eerst wel een stuk langs de weg (maar er rijden heel weinig auto's)

En dan komen we op een pad en dan komen we zo de honden weer achterop.

Umh er staan veel plassen dus voor de wandelaars Haha!
Ik ben overal langs gekomen dus de route is niet zo heel gevaarlijk Clown haha

Anouk (snowylover) komt donderdag en dan rijden we de hele route (had nou maar de helft gerede)

Tja dus de paarden moeten wel gewend zijn aan een beetje verkeer, plassen enge voorwerpen (zoals ijzeren hooiruiven) haha daar ben ik voorop de kletter gegaan vandaag!! Tja en voor honden natuurlijk.
We zien wel hoe het loopt, als je niet wil galoperen kan jealtijd met de honden groep mee

De eeste paar KM lopen we gewoon met zn allen en dan aan het eind gaan we splitsen en dan komen we ergens onderweg weer bij elkaar...

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:02

Hoelang en hoeveel km is de wandeling?