Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:DEN HAAG - Het totale geldbedrag dat Nederlanders hebben gestort op giro 555, is donderdag opgelopen tot 9,3 miljoen euro. De rekening is zondagavond door de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) opengesteld voor hulp aan de slachtoffers van de zeebeving in Azië.
Volgens een woordvoerster is het "gigantische" bedrag de stand tot en met donderdagochtend. Daarbij komt nog de 5 miljoen euro die minister Van Ardenne voor Ontwikkelingssamenwerking heeft toegezegd.
Justy schreef:Gister was er op het nieuws een Duitse vrouw die haar man verloren had daar, gelukkig had ze hem gevonden voordat ze begonnen met het verbranden van de lijken, maar ze kreeg hem niet overgevlogen naar Duitsland omdat er geen kisten beschikbaar waren, en de Ambassade deed niets... Die vrouw zat daar al dagen alles in haar eentje te regelen en was echt ten einde raad... Wat moet die zich verschrikkelijk voelen...
baroen schreef:ik kan me de reacties van, ik maak niks over..er zijn zoveel goede doelen...ik betaal al belasting enz, best voorstellen....
maar... ik kan ook weinig missen, ik geef niet of nauwelijks aan goede doelen, simpelweg omdat ik het niet kan missen, toch vind ik dit soort rampen anders, hier is per direct ontzettend veel hulp nodig, zo'n enorme omvang, zo onverwachts... in 1 klap een land, eiland, streek gewoon kapot, zoveel menselijk leed... ik vind dat anders dan goede doelen zoals wnf, artsen zonder grenzen oid (ook erg goede hoor, begrijp me niet verkeerd)
ook ik, met werkelijk een zwaar rood bankverhaal, maak wat over, niet veel maar iig iets...
Myra1 schreef:Vergeef t me als ik nu iets heel raars zeg, maar het geld wat NU gestort wordt, daar hebben ze NU nauwelijks wat aan, ze hebben nu meer aan de noodpakketten die verschillende landen en hulporganisaties klaar hebben staan.