{A} Honderden doden na zeebeving ZO-Azië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:26

Mijn vader woont in Thailand maar gelukkig in de buurt van Bangkok en hij heeft zelf niets gemerkt van de aardbeving. Ik zit op CNN te kijken. Wat vreselijk wat er daar gebeurd is... heb er gewoon geen woorden voor.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:35

*Tamara* schreef:
Echt verschrikkelijk gewoon, vanmiddag lag het dodental al op 23.000! Nagelbijten / Gniffelen En maak me ook zorgen, Gringo_HS13 zit daar en heb tot nu toe nog nix vernomen... Tenminste, ze zit in Indonesië maar weet niet precies waar.. Hoop echt dat alles goed met dr is!

Godzijdank, heb net iemand gebeld en die had een SMSje van dr gekregen dat met haar alles goed was, nix aan de hand, en dat ze wrs woensdag het vliegtuig naar huis pakt. Pfieuw! Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:40

Wij hebben nog helemaal niks gehoord van die vriend en zijn ouders..... mn oom heeft via via geregeld dat hij wordt gebeld zodra het crisiscentrum iets van hun heeft gehoord, hij heeft zijn nr achtergelaten en de naam van het gezin.....pffff wachten is echt zwaar...best wel banketstaaf voor die vriend, dit is de eerste keer dat hij naar Sri Lanka ging en opzoek ging naar zijn biologische ouders....gebeurt er dit.....de kans dat hij ze nu nog terug vind is dus bijna helemaal weg, en het was al zo moeilijk.....

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:47

helaas heb ik nog steeds niks gehoord van mijn beste vriendin. IK hoop zo dat ze heel huids terug keerd deze dagen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:42

Vreselijk die beelden! Net een moeder met haar dode kindje in de armen... Verdrietig Verdrietig
Heel veel sterkte voor de mensen die op nieuws wachten, ik zal voro jullie duimen Ach gut

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:43

Het lijkt me geen pretje om de doden te moeten identificeren. Nederland stuurt ook een afvaardiging van het Rampen Identificatie Team om eventuele Nederlandse doden te identificeren. Het is natuurlijk wel hun werk, maar toch.

Ongelofelijk, wat een ramp... Scheve mond

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:56

in sommige gebieden word niet eens geindentificeert, maar gelijk de doden in een massagraf gestort vanwege de kans op epidemieen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:14

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:37

pffff opgelucht Lachen k hoorde net van mn vader dat mn oom bij de buren van die vriend van ons was langsgeweest, blijkt dat ze hun hebben gebeld dat alles goed is Lachen ze zaten in een ander gebied dan waar zoveel slachtoffers zijn gevallen in Sri Lanka....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:16

mijn familie is in orde... Haha! Ze zitten 2,5 uur bij het rampgebied vandaan... Lachen

Iedereen die nog in onzekerheid zit: heel veel sterkte!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:23

echt vreselijk zeg. Ik hoop dat iedereen snel gevonden worden en dat we met een gerust hart weer verder kunnen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:38

Jenni schreef:
Wij hebben nog helemaal niks gehoord van die vriend en zijn ouders..... mn oom heeft via via geregeld dat hij wordt gebeld zodra het crisiscentrum iets van hun heeft gehoord, hij heeft zijn nr achtergelaten en de naam van het gezin.....pffff wachten is echt zwaar...best wel banketstaaflig voor die vriend, dit is de eerste keer dat hij naar Sri Lanka ging en opzoek ging naar zijn biologische ouders....gebeurt er dit.....de kans dat hij ze nu nog terug vind is dus bijna helemaal weg, en het was al zo moeilijk.....

Goh wat verschikkelijk Huilen , ik hoop dat je snel iets hoort, en ook de andere natuurlijk die in spanning zitten. Heel veel sterkte voor iedereen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:12

Vreselijk dit... Ieder uur dat er nieuws is hoor je dat er weer zoveel duizenden doden bij zijn gekomen en dat dit voorlopig ook nog wel even zal doorgaan Scheve mond Er is zo weinig te doen tegen zo'n ramp!
Iedereen die nog zit te wachten op nieuws van familie, vrienden, kennissen... Heel veel sterkte!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:50

Man wat een afschuwelijke beelden zeg..al die mensen...die moeders en vaders met hun kindjes die lekker aan het buiten spelen waren.

Sterkte aan de mensen hier die nog in onzekerheid zitten.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:21

hoorde daarstraks op de radio al over 24.000 (ruim) doden.
echt zo vreselijk.
Ik kan me het eigenlijk bijna niet meer voorstellen..

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 02:27

iedereen die zit te wachten op nieuws van vrienden of familie veel sterkte gewenst !! vreselijk is het !!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:29

Franca van Bokt zit in Sri Lanka! Ze is gelukkig veilig las ik op een ander forum, ze had zelf al een berichtje geplaatst. Ze was net 10 min. weg van het strand en is daardoor gelukkig net aan die ramp ontsnapt! Er zat echt een beschermengeltje op haar schouders!

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:02

Even een berichtje van Franca:
Citaat:
Hoi Jen,
Ik kan mijn mailbox niet openen, weet niet of je gemaild hebt, maar ik laat toch even weten dat wij veilig zijn en geen slachtoffer zijn geworden van de vloedgolf. Ons hotel is zwaar getroffen en al onze spullen liggen daar nog, maar wij waren net in een tempel op een hoger gelegen plek, waar het water dus niet kon komen. We hebben echt geluk gehad......Yennie was bijna de jouwe

Maar goed, ik hoop dat je het wilt doorgeven aan Tamara en de luitjes van stal, want die zullen ook wel denken hoe het is met ons....

Hoe is het met Yennie en jou?

liefs Franca

PS: we worden misschien voortijdig terug geevacueerd naar NL

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:06

Mijn oom heeft daar een huis, wat gelukkig nog staat. En Tony (een vriend van m'n oom die hier 2x geweest is) is ook in orde, maar in zijn famillie worden er 7 vermist.

T'eerste wat wij zeiden was of Tony ok was..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:07

Ik had het gelezen op het av forum. Blij dat het goed gaat met Franca! Wat een geluk heeft ze gehad zeg!! Nu hopen dat ze haar spullen nog terug zal vinden maar dat zal wel moeilijk worden denk ik.. hoorde ook van plunderaars enzo.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:12

Wij waren ook behoorlijk ongerust en zijn blij dat ze veilig is. Ik hoop dat ze snel weer terug naar nederland kan komen, zodat ze hier nog even vakantie kan vieren (in de sneeuw). Ze mag wel wat kleren van mij lenen, mochten de plunderaars daarmee vandoor zijn gegaan Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:14

Fijn te horen dat Franca iig ongedeerd is! Hopelijk is ze snel weer in NL.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:15

op de site van een Belgische krant is een hoekje opgericht waar mensen berichtjes kunnen achterlaten

Dit is zo hartverscheurend...

Citaat:
Ben op zoek naar mijn broer Peter Hooft en zijn vrouw Emy en zoon andreas. Andreas heeft kort na de ramp gebeld met gsm. De verbinding werd verbroken.Kon enkel zeggen dat hij zijn ouders niet meer vond. Ze logeerden in Hotel Sofitel Kaolak. Sindsdien geen teken van leven meer

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:24

xKatleentjex schreef:
Op dit moment zit het dodental zo tussen de 23- en de 25000
Maar gehoord op het 7-uur journaal
Er is een klein eiland(naam ontschiet mij) kortbij het episch centrum, waar er 30.000(!) vermist worden. Ik vrees dat het doden tellen nog niet gedaan is Scheve mond . En dan nog is het ook nog uitkijken voor de mogelijk uitbrekende epedemiën, zeker met al die lijken...

dat las ik ook in de krant, het ging om een archipel waarvan slechts enkele eilandjes bewoond waren, de archipel lag heel erg dicht bij het episch centrum van de beving Scheve mond

ik vrees dat het dodental nog veel en veel verder gaat oplopen, zeker met al die lijken..

heel veel sterkte voor de mensen die nog in onzekerheid zitten en wachten op nieuws van familie/vrienden Ach gut

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:27

oww, dit is echt zo erg!! Heb al veel naar het nieuws gekeken.
Mijn vader zei vanochtend nog dat het dodental nu al wordt geschat op 75000.. Met alle vermisten erbij. Er zijn natuurlijk veel gebieden waar nog geen hulp is gekomen. Het is echt vreselijk! 75000!! Stel je eens voor!!
giro 555... dat is waar je geld op kunt storten voor hulp.