Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wyko schreef:Van mij mogen ze het wel invoeren.
Zeker op de mensen waarvan ze het zeker weten dat ze iemand hebben vermoord. Dus die van Theo, Pim, verkrachtingszaken en ook van dat verhaal van vorig jaar in Bemmel. (meisje in brand gestoken door 4 vrienden :S ) En wat hebben ze voor straf? 11 jaar gevangenis.
Nou ik had het wel geweten met die lui. Het staat vast dat hun het hebben gedaan dan mag de doodstraf. Weten ze het niet zeker dan krijgen ze gewoon levenslang.
Kusia schreef:Het ligt er aan hoe je het bekijkt. De 'dode' wou immers niet meer verder leven als het niet meer mogelijk was, dus het zou ook gezien kunnen worden als een soort zelfmoord.
Alane schreef:Dat is de conclusie die jij trekt. Waarom is dan de doodstraf moord?
Die persoon wist toch ook welke straf op zijn daad staat/stond?
inprincipe kun je dan stellen dat die persoon met het begaan van die moord zijn eigen doodvonnis tekende.
Ik ben absoluut niet tegen euthanasie. Wel tegen het invoeren van de doodstraf.
kimmie261 schreef:zoals ooit een "beul" sprak(uit amerika,die doodvonissen voltrok),ieder mens gaat dood,alleen deze mensen weten de dag en het tijdsstip..
van mij mogen ze hangen,belachelijk hoe onze gevangen in de watten gelegd worden...
en de uitspraak dat je nooit zeker weet of de dader iemand vermoord heeft is onzin..
deze dader van theo is echt 1000% zeker de dader en ook de moordenaar van Pim is 1000% zeker,waarom deze jaren op onze zak laten leven...
Van mij mogen ze morgen al de doodstraf invoeren...ruimt lekker op.
en inderdaad anders turkse gevangenissen maken...
Bij mensen die andere mensen vermoorden zit er een steekje los,zover ik weet is dit altijd bij een hond de reden om die wel zonder pardon af te maken...
en ja ,mensen die zo op beestachtige wijze andere mensen vermoorden(let wel,theo heeft gesmeekt voor zijn leven!!en de dader heeft hem gewoon afgeslacht)mogen van mij tegen de muur