Bush of Kerry - Poll!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bush of Kerry!?!

Poll eindigt op

Bush
14 (8%)
Kerry
154 (91%)

Totaal aantal stemmen: 168

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:20

Ja, eng idee hè. En de meeste Bush supporters hier zouden er nog zo intrappen ook. Ik lig altijd helemaal dubbel als ze dan op TV uitleggen waarom ze Bush de betere kandidaat vinden, "Hmm well, ehm I think Bush is the better candidate, cuz hmm, well he's our President, and hmm he, well he is the better candidate, so hmmm I ... well hmm .... Bush gets my vote!" Net zo welbespraakt als de president zelf dus. *LOL*

Justy schreef:
Dat zou mij ook niks verbazen Guinevere... Of de olieprijs daalt ineens dramatisch ofzo...
Ook mogelijk, al win je met Osama veel meer stemmen.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:36

Ach, als de actie van een president geslaagd is, is ie opeens een held in ieders ogen. Is de actie niet geslaagd dan is ie de boeman (zoals Bush).

President zijn is dus niet makkelijk Haha!

Wat me aantrekt aan Bush is "op eigen benen staan en niet handje uithouden als je te lui bent om te werken" (wat in NL veel voorkomt). Zijn acties met de oorlog kan ik me ook in vinden. Wat me weer tegen staat is dat ie soms wel erg conservative is (beetje te extreem) mbt abortus, godsdienst, homo's etc. Met godsdienst en homo's heb ik zo'n beetje "leven en laten leven". Mensen die geen zin hebben in al dat goddelijke gedoe gewoon net zo met rust laat als mensen die wel erg gelovig zijn. Homo's gewoon lekker met rust laten en abortus legaal houden (binnen de perken uiteraard, zodat het niet als anti conceptie wordt gebruikt).

Ik stem niet maar zou waarschijnlijk Bush kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:42

Er wordt hier regelmatig het woord abortus gebruikt, terwijl er in Amerika twee soorten abortussen zijn.
De abortus vroeg in de zwangerschap vergelijkbaar met hier in Nederland en Belgie (Kerry pro, Bush tegen).

In Amerika wordt ook bij voldragen kinderen "abortus" gepleegd. Tijdens de bevalling, maar nog net niet helemaal geboren want dan ligt het juridisch anders, worden deze kinderen "geaborteerd" (imo gewoon vermoord).
In eerste instantie wist ik ook niet waarom "abortus" zo'n enorm discussiepunt was, maar na uitleg door een Amerikaan over deze praktijken begrijp ik het nu beter.

Het is juist de tweede vorm van abortus waar de discussie over gaat en waar beide heren geen duidelijk standpunt over innemen.
Jammergenoeg valt door ondertiteling het verschil tussen beide vormen nogal eens weg en zou je eigenlijk de debatten in het Engels moeten volgen...

Terwijl wij hier discussieren over de oorlog in Irak is deze binnenlandse kwestie waarschijnlijk één van de grote zaken die gaat bepalen hoe er gekozen gaat worden door de Amerikanen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:16

Guinevere schreef:
Ik ben alleen wel bang dat Osama Bin Laden 'op onverklaarbare wijze' een week voor de verkiezingen gevangen genomen wordt. Scheve mond

Ik wacht met angst en beven op een dramatische aanslag waarna niemand de president meer durft aan te vallen.

Ik geloof die mensen die zeggen dat de mensen achter Bush die vliegtuigen de WTC towers ingestuurd hebben om de oorlog in Irak mogelijk te maken.

Dat die gebouwen helemaal zouden instorten was trouwens niet de bedoeling, alleen de bovendste verdiepingen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:53

sorry sarabande, maar DAT vind ik echt te ver gezocht.. en ga je mij ook niet echt wijsmaken... nee... zeker niet na madrid, ed.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 05:42

Marreke schreef:
In Amerika wordt ook bij voldragen kinderen "abortus" gepleegd. Tijdens de bevalling, maar nog net niet helemaal geboren want dan ligt het juridisch anders, worden deze kinderen "geaborteerd" (imo gewoon vermoord).
In eerste instantie wist ik ook niet waarom "abortus" zo'n enorm discussiepunt was, maar na uitleg door een Amerikaan over deze praktijken begrijp ik het nu beter.

Het is juist de tweede vorm van abortus waar de discussie over gaat en waar beide heren geen duidelijk standpunt over innemen.
Jammergenoeg valt door ondertiteling het verschil tussen beide vormen nogal eens weg en zou je eigenlijk de debatten in het Engels moeten volgen...
En de ondertiteling is nog niet eens het enige probleem. Tong uitsteken Bush zei namelijk dat Kerry tegen het verbod op de late abortus gestemd heeft. Dat is waar, maar hij was hierop tegen omdat er geen uitzondering gemaakt werd voor vrouwen wiens gezondheid gevaar loopt als de zwangerschap niet beëindigd wordt.

Citaat:
Sen. John Kerry of Massachusetts, the presumptive Democratic nominee, released a statement saying he had voted to restrict late-term abortions "but only where there was a clear exception for life or health of women."

"George Bush pushed through a different piece of legislation that failed to protect the health of women, and that is what the court struck down today," Kerry's statement said.
Bron: CNN

Jammer dat veel Amerikanen Bush klakkeloos geloven en dus een verkeerd beeld van Kerry's standpunten hebben. Boos!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 05:46

sarabande schreef:
Ik wacht met angst en beven op een dramatische aanslag waarna niemand de president meer durft aan te vallen.

Ik geloof die mensen die zeggen dat de mensen achter Bush die vliegtuigen de WTC towers ingestuurd hebben om de oorlog in Irak mogelijk te maken.

Dat die gebouwen helemaal zouden instorten was trouwens niet de bedoeling, alleen de bovendste verdiepingen.
Ach, één kernwapen en heel Amerika is van de kaart geveegd, dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Dat de mensen achter Bush de vliegtuigen het WTC in gestuurd geloof ik niet. Als je dan zo nodig Irak aan wilt vallen, zou je dan niet Irakezen de aanslag laten plegen? Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:49

Guinevere schreef:
Ach, één kernwapen en heel Amerika is van de kaart geveegd, dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Dat de mensen achter Bush de vliegtuigen het WTC in gestuurd geloof ik niet. Als je dan zo nodig Irak aan wilt vallen, zou je dan niet Irakezen de aanslag laten plegen? Knipoog

Ach voor Bush ia iedere Arabier (behalve zijn vrienden in Saoudi Arabie) een terrorist. Kijk maar wat er allemaal in Cuba opgesloten zit.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:05

Ik ben het met mijn geschiedenis leraar eens...
De halve wereld heeft een hekel aan Bush.
Laat hem herkozen worden, en over een jaar heeft heel de wereld een hekel aan hem...

Die man heeft de uitstraling van een dode mossel,
en de inteligentie van een stoeptegel!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:58

Dat is ook wel een goede, maar ik wil niet weten wat ie nog allemaal van plan is in dat jaar Scheve mond
Na dat jaar heeft de VS oorlog met de rest van de wereld, want volgens Bush zitten overal terroristen... Achter elke boom een spook volgens hem Rolleyes Je kán het natuurlijk overdrijven en al zou je het graag willen, je kan nooit al het terrorisme bestrijden en overwinnen...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:50

En Kerry, zal die wel goede dingen brengen? Het is allemaal een pot nat. En het is niet goed om nu te zeggen: Bush vind ik niets, dus dan maar Kerry. Dan kan je maar beter niet stemmen.
En om je stem dan maar te uit te brengen n.a.v een film ( Fahrenheit 911) die zo gekleurd is als wat, dat lijkt me ook niet verstandig.
Op de een of andere manier vertrouw ik die Kerry helemaal niet, en zn standpunten vind ik ook niet eens zo heel goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:25

Ik heb niet gestemd. Ik vind ze allebei waardeloos. Het hele systeem in Amerika vind ik trouwens waardeloos. Inderdaad, wie zegt dat Kerry het beter doet? Die Kerry heeft net zo'n onbetrouwbare kop als Bush. Precies hetzelfde als de politiek hier in Nederland. Gewoon wat loze beloftes doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:25

Alles beter dan Bush. Kerry dus.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:55

Heb me door alle pagina's geworsteld. Ik heb voor Kerry gestemd maar als er een tweede Bill Clinton had gestaan dan had ik zeker voor de Clinton kloon gekozen.

Van Bush kennen we al wat hij van plan is en wat gedaan heeft. Niet veel goeds nl. Van elke andere presidentskandidaat blijft het afwachten wat ze gaan doen. Maar veel slechter dan Bush kan haast niet denk ik. Ik geef Kerry de voordeel van de twijfel. Ik wist niet eens dat er een derde presidentkandidaat is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:10

Malabarista schreef:
8)7 Dan ben jij het ook? Weet je wat een analfabeet is?
Ik dacht dat Gore degene was die fraudeerde.

Tuurlijk weet ik wat een analfabeet is doe mee een lol, heb jij de kranten en nieuwsberichten wel goed gelezen trouwens? Bush is diegene die eigenlijk helemaal niet was verkozen maar wél president is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:24

Hoofdstuk 5 -Achterlijk land
Boek - Stupid White men
Auteur - Micheal Moore

Er zijn 44 miljoen Amerikanen die niet beter kunnen lezen en schrijven dan een kind van 9 jaar - die zogezegd, fucntioneel analfabeet zijn (Bush is daar 1 van)
Hoe ben ik achter deze cijfers gekomen? Nou, ik heb ze gelezen. En u hebt ze ook gelezen. Dus we hebben al aardig wat opgemaakt van de 99 uur per jaar die de gemiddelde Amerikaanse volwassene besteedt aan het lezen van boeken- tegen 1460 uur tv-kijken.
Dus als je in een land woont waar 44 miljoen mensen niet kunnen lezen- en waar 200 miljoen lensen welliswaar kunnen lezen maar het meestal niet doen - nou jongens, dan wonen u en ik wel in een heel eng land. Een natie die niet alleen aan de lopende band analfabete studenten voortbrengt maar die bovendien HAAR UITERSTE BEST DOET OM ONWETEND EN STOM TE BLIJVEN, zo een natie zou geen leidende rol in de wereld mogen spelen- in ieder geval niet voordat een meerderheid van de burgers Kosovo op de kaart kan aanwijzen (of enig ander land dat dat gebied gebombardeerd heeft)
Het zal buitenlanders niet verbazen dat de Amerikanen, die zich graag wentelen in hun eigen stomheid, een president "kiezen" die maar zelden iets leest -ook zijn eigen rapporten niet- en die denkt dat Afrika een land is en geen werelddeel. Een achterlijke leider voor een achterlijk land
Onze opperstommeling probeert zijn onwetenheid helemaal niet te verhullen- hij schept er zelfs over op. Tijdens zijn toespraak tot de Yale studenten die in 2001 afstudeerden, vertelde George W Bush ons trots dat hij een heel matige student was geweest op Yale "En laat mij tot de matige studenten zeggen, jullie kunnen ook president van de VS worden!" Dat je daarvoor ook een vader nodig hebt die vroeger president was, een broer die gouverneur is van een staat waar stembiljetten verdwijnen, en een Hooggerechtshof dat helemaal volzit met vriendjes van je vader, dat was zeker te ingewikkeld om uit te leggen in een korte speech.
Het past al heel lang in de fiere traditie dat wij Amerikanen ons op hoge posten laten vertegenwoordigen door onontwikkelde functionarissen. President Dwyght D. Eisenhower benoemde in 1956 iemand tot ambasadeur van Ceylon (nu Sri Lanka) die tijdens zijn inaugratie door de senaat niet in staat was om aan te geven wie de minister-president van dat land was, noch hoe de hoofdstad heette. Geen probleem - Maxwell Gluck werd toch geinstalleerd -. De man die president Ronald Reagen in 1981 benoemde tot onderminister van Buitenlandse zaken, William Clark, gaf tijdens zijn inaugratie toe dat hij heel weinig van buitenlandse zaken afwist. Clark had geen idee wat onze Westerse bondgenoten ervan vonden dat er Amerikaanse nucleaire wapens op hun grondgebied gestationeerd zouden worden, en hij wist niet hoe de minister-presidenten van Zuid-Afrika en Zimbabwe heetten.
Gaf niks- ook hij werd geinstalleerd. Dit alles effende de weg voor Baby Bush, die de namen van de leiders van India en Pakistan niet helemaal had meegekregen, twee van de zeven naties die over atoombommen beschikte.
En Bush had aan Yale én harvard gestudeerd.

- Nu vragen jullie je af of het onderwijs in Amerika echt zo slecht is dat ze hun volk dom en onwetend kunnen houden, vandaar dat ik voor jullie een mooi stukje heb opgezocht in hetzelfde boek waarvan een kleine opsmomming -

*Het landelijk tekort aan leraren is zo groot dat ze leraren aanwerven uit het buitenland (Chicago heeft onlangs leraren verworven en aangesteld uit 28 landen waaronder China, Frankrijk en Hongarije)
*Bij aanvang van het nieuwe schooljaar zullen in NY 7000 oude leerkrachten met pensioen gaan - en 60% van de nieuwe leraren is niet bevoegd.
*163 scholen in NY zijn in het schooljaar 2000-2001 begonnen zonder directeur, u hebt het goed gehoord! Naar school zonder dat iemand de leidng heeft!
*NY telt meer miljonairs per m² dan dat er kauwgum aan de stoep kleeft maar kan niet meer dan 31900 $ per jaar betalen aan de leraren. Ze is dan nog verbaasd ook dat het niet goed gaat in het onderwijs
* De schoolgebouwen staan letterlijk op instorten (een kwart van de openbare scholen in Amerika meld in 1999 dat de staat van onderhoud van ten minste 1 van de gebouwen niet aan de normen voldeet.
*In 1997 werd het begin van het nieuwe schooljaar in de hele stad Washington ten minste 3 weken uitgesteld aangezien bijne 1 derde van de scholen niet veilig bleek te zijn
*10 % van de scholen zijn tot 25% overbevolkt waardoor en bijvoorbeeld noodgedwongen les wordt gegeven in onderhoudskasten
*In NY heeft 15% van de 1100 scholen geen fulltime concierge waardoor leraren zelf hun klas moeten dweilen en poetsen en leerlingen geen beschik hebben over wc-papier
*Bush heeft in zijn eerste begrotingsplan de overheidsuitgaven voor bibliotheken met 39 miljoen $ gensoeid. (terwijl zijn vrouw een week daarvoor een nationale campagne had gestart voor bibs in Amerika)
*Onderwijs wordt gesponsord door Coca Cola of General Motors, als je school wordt gesponsord door Coca Cola draag je best geen Pepsi t-shirt of je wordt geschorst.
Plingoor deze manier van school-sponsoring worden scholen en bedrijfsleven tot elkaar gebracht
*In de jaren 90 is het aantal exclusieve contracten tussen scholen en frisdrankfabrikanten maar liefst toegenomen met 1384%. 240 schooldistricten in 31 staten hebben exclusieve rechten gegeven aan 1 van de 3 grote frisdrankproducenten zodat die hun producten kunnen opdringen aan de schoolgaanden. U vraagt zich nog steeds af waarom er nu meer kinderen met gewichtsproblemen zijn dan ooit tevoren?
*Kinderen van 8 jaar leren het rekenen door de verschillende snoeprollen van bekende merken op te tellen in hun door bekende snoepfabrikanten gesponsorde boeken
*...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Overigens, er wordt hier aangehaald dat het verkeerd is om op Kerry te stemmen omdat het Bush niet is, is het nooit in jullie opgekomen dat Bush helemaal niet de meerderheid van de stem van de kiezers had? Ze hebben Bush nooit gewild dus hij verdient het ook helemaal niet om daar 1 seconde langer te zitten.

Overigens is er weinig van Kerry bekend omdat deze geen geld heeft voor grootschalige campagnes.

Clinton was trouwens ook geen goed man, hij heeft heel sluw de milieu wetten weten te omzeilen (zoals het beschermen van 240 miljoen bos tegen kap en wegenbouw vlak voordat zijn presidentschap ten einde liep en deze nieuwe wet dus nooit is opgenomen) én hij heeft van het Columbine gebeuren gebruik gemaakt om ziekenhuizen te bombarderen. Dat laatste kwam toch niet in het binnenlands nieuws omdat iedereen met de Columbine kwestie bezig was.

En dit alles is geeneens een tipje van de ijsberg op welke manier Amerika vierkant draait.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:41

Kerry.
Vind hem een veel symphatiekere man dan Bush.
En denk nou eens na, hebben we al niet genoeg problemen gehad met Bush?
Nee, het is tijd voor verandering

JollyHumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:38

kerry, omdat ik bush zeker niet nog een keer wil!