Rokers weigeren te behandelen als ze niet stoppen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:04

Als je veel fietst moet je ook veel eten Tong uitsteken

Ja idd, ik zie dinge op de lange termijn, ik mag ook hopen dat het leven iets is voor de lange termijn.

En goed, als dikker persoon krijg je hulp, je doet er vrolijk aan mee, maar ondertussen slipt toch nog een bloedvat dicht, want zo snel gaat psychische hulp niet, wat nu?

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:06

Maar dan kun je aantonen dat je er al wat aan doet...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:08

runningkawa schreef:
En goed, als dikker persoon krijg je hulp, je doet er vrolijk aan mee, maar ondertussen slipt toch nog een bloedvat dicht, want zo snel gaat psychische hulp niet, wat nu?


Zou voor mij al goed genoeg zijn als iemand duidelijk de inentie heeft om het 'foute gedrag' te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:08

En dat maakt uit in de uiteindelijke kosten?

Verder, wat doen we met drugs verslaafden
Wat doen we met zwervers, die alleen maar een kies willen trekken (maar nooit iets betalen aan premie)
Wat doen we aan illegalen die een ongeluk krijgen (ook die hebben nog nooit wat betaald, mogen wij allemaal)

Als het dan toch alleen maar om het geld gaat, kunnen we ook wel stoppen hun hulp te geven, niet?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:12

runningkawa schreef:
Als je veel fietst moet je ook veel eten Tong uitsteken

Ja idd, ik zie dinge op de lange termijn, ik mag ook hopen dat het leven iets is voor de lange termijn.

En goed, als dikker persoon krijg je hulp, je doet er vrolijk aan mee, maar ondertussen slipt toch nog een bloedvat dicht, want zo snel gaat psychische hulp niet, wat nu?

Die help je idd, omdat ze er wel aan willen werken.

En nogmaals, het gaat mij niet om het geld Het gaat om die mensen die zich er niet voor inzetten en wel elke keer geholpen worden, terwjil anders die zich er wel voor in willen zetten op de wachtlijst staan.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:12

runningkawa schreef:
Als je veel fietst moet je ook veel eten Tong uitsteken


Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:13

Wachtlijsten is voor de helft bureaucratie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:14

runningkawa schreef:
Verder, wat doen we met drugs verslaafden
Wat doen we met zwervers, die alleen maar een kies willen trekken (maar nooit iets betalen aan premie)
Wat doen we aan illegalen die een ongeluk krijgen (ook die hebben nog nooit wat betaald, mogen wij allemaal)

Dat is een lastige idd.... maar ook deze mensen leven niet vrijwillig op straat over het algemeen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:15

runningkawa schreef:
Wachtlijsten is voor de helft bureaucratie

Maar goed, daarom zijn ze er nog wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:17

Richtje schreef:
Dat is een lastige idd.... maar ook deze mensen leven niet vrijwillig op straat over het algemeen.

En veel mensen drinken ook niet vrijwillig, roken omdat ze stress hebben, idem met eten.
Waar zit de grens?

Citaat:
Maar goed, daarom zijn ze er nog wel

klopt, daarom maar mensen niet behandelen, als er gewoon op een andere manier veel gedaan kan worden?
Sorry, ik kan het er simpelweg niet mee eens zijn mensen aan hun lot over te laten.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:19

Wachtlijsten zul je ook altijd blijven houden (het liefst natuurlijk minimaal) anders kun je de zorg niet plannen. Ook ziekenhuizen zijn net productiebedrijven, tell me about it Knipoog
En Runningkawa denkt niet teveel op de LT, sommige mensen denken m.i. veel te simpel. De intenties van mensen zijn niet altijd zo goed als ze lijken. Dan zou je daar dus ook op moeten laten toezien?
Verder gaat het wel degelijk allemaal om geld, echt waar.
Daarnaaast zou deze regering het liefst zien dat de zorg veel minder sociaal wordt en wat voor probleem krijg je dan? de rijken gaan voor. kan je nog wachten met je goede intenties Knipoog
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:28

@Rk, maar ik heb al eerder aangegeven, dat je die mensen ook zult moeten begeleiden.
Wat betreft de wachtlijsten, daar zal OOK aan gewerkt moeten worden.... dat ben ik absoluut met je eens, maar zolang ze bestaan vind ik dat mensen die zich heel erg inzetten voor hun genezing voorgaan voor mensen die voor de 6e keer met hetzelfde probleem komen, maar waarbij het elke keer terugkeert omdat ze hun leefwijze niet willen aanpassen.
Mensen zomaar aan hun lot overlaten ben ik ook niet voor

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:29

@Bealey, zoals de huidige regering het wil, wil ik het ook echt niet Idd.... rijken moeten niet de enige worden die zich zorg kunnen veroorloven. Maar dat is een andere discussie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:33

Maar hoe bewijs jij of het van de slechte gewoonte komt?

Nogmaals mijn vader is gestorven aan longkanker, behandeling heeft hij niet gehad, want daar was het al te laat voor. Behalve pijn bestrijding dingen, zoals vocht van de longen halen en dure medicijnen (mag dat ook niet?)
En waarom had hij longkanker, logisch toch, hij rookte

Maar zijn zus en moeder zijn er ook aan gestorven en hebben nooit gerookt.

Dus hoe bewijs je dat?
Waar ligt de grens?

ER bestaan dingen zoals erfelijke aanleg
Ook dik worden zal de een vlugger als de ander
Lekker zeg als er in jouw genen zit dat je dikker bent met toch een niet erg ongezond leefpatroon
Terwijl die ander elke dag friet eet, maar er als een sprietje uitziet

Waar trek je een eerlijke grens?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:41

Het is idd heel moeilijk om een eerlijke grens te trekken....

Maar het interesseerd mij in feite ook heel weinig waar de aandoening door veroorzaakt wordt. Of je nou longkanker krijgt door heel veel roken of idd door die aanleg, maakt niet uit het moet behandeld worden. Op het moment dat er geen genezing meer nodig is, maar alleen aan pijnbestrijding wordt gedaan maakt het me ook niet uit. Vooral behandelen ook al blijft de patiënt roken (moet hij vooral doen, want als je in zo'n fase zit kan je niet verwachten dat die persoon ook nog gaat stoppen).
Maar op het moment dat genezing mogelijk is, tenzij de patiënt doorgaat met roken. Op dat moment zeg ik, niet meer behandelen als er geweigerd wordt te stoppen (en hierin is roken weer alleen even een voorbeeld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:47

En die te zware persoon, die toch normaal eet?
En die stresserige man die aan yoga doet, maar wat geen bal uithaald?

En hoe ga jij controleren dat die roker echt zijn sigaretten laat liggen, want het is makkelijk zeggen, ik ben gestopt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:50

Die mensen mag je van mij wel behandelen Die mensen doen er genoeg aan om de slechte eigenschappen (als je het zo mag noemen) te verminderen/voorkomen. Dat dat niet helpt daar mag je ze imo niet op afrekenen.

De controle.... dat is een lastig punt idd

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:51

runningkawa schreef:

En hoe ga jij controleren dat die roker echt zijn sigaretten laat liggen, want het is makkelijk zeggen, ik ben gestopt.


Precies! En ze kunnen het nergen aan zien, niet op longfoto's niet op een scan dus bewijs het maar eens dat iemand toch nog stiekum rookt.
Als je kleren stinken kun je altijd nog zeggen dat je net bij iemand thuis geweest bent waar vreselijk werd gerookt Knipoog

Als ze mij niet meer willen behandelen prima, maar dan wel pijnbestrijding of desnoods de pil van dryon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:51

Dus uiteindelijk iedereen gewoon behandelen, wat we zeggen gewoon dat we er wat aan doen Haha!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:54

Citaat:
Ik vind dat iedereen no matter what behandeld mag worden, dat geld niet alleen voor roken, maar bijvoorbeeld ook voor mensen die een overval plegen en gewond raken door politieschoten. Elk levend wezen heeft recht op behandeling als ze gewond of ziek zijn.


eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant. Een alcoholist die een lever krijgt van iemand die een jaar of 20 is en omgekomen bij autoongeluk, en vervolgens vrolijk verder zuipt...
dat knaagt toch wel een beetje, maar in principe ben ik het er helemaal mee eens.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 14:55

runningkawa schreef:
Dus uiteindelijk iedereen gewoon behandelen, wat we zeggen gewoon dat we er wat aan doen Haha!

Dat zou best de uiteindelijke consequentie kunnen zijn helaas Bloos! Haha!

Nee maar even er van uitgaande dat er een manier gevonden wordt om het te controleren...... Dan vind ik toch dat mensen die weigeren er aan te werken om hun schadelijke leefgewoontes te veranderen, terwijl het de effectiefiteit van de behandeling ten slechte komt. De behandeling geweigerd mag worden.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:48

Iedereen heeft recht op een behandeling..
Waar trek je de grens bij wie zich nog wel mag laten behandelen en wie niet? Dat gaat gewoon niet..

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:56

Richtje schreef:
Dat is een lastige idd.... maar ook deze mensen leven niet vrijwillig op straat over het algemeen.


Nee? Nou daar denk ik over het algemeen toch anders over.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:05

Bealy schreef:
Laten we dan beginnen met volksziekte numero uno: Obesitas. Dus eerst mensen met een ongezond eetpatroon (lees: vet!) niet meer behandelen Knipoog
Een ziekte wordt nooit alleen door het roken veroorzaakt trouwens, dat moet al wel in je genpatroon een afwijking zitten. Anders zouden alle rokers wel ziek worden nietwaar Knipoog
Behandeling weigeren mag inderdaad juridisch niet.
Ik ben er ook niet voor.
Vaak wordt de wat oudere kettingrokers juist aangeraden om maar te blijven roken, wisten jullie dat? *LOL*


Volksziekte nummer 1 is: Kanker
nummer 2 is: hart en vaat ziekte
nummer 3 is: COPD

En aan raden te blijven roken vind ik echt onzin... dat wordt overal af geraden. Want COPD patienten waaronder bijna 90 % door roken moeten stoppen voor eigen leven... want je leven wordt aanzienlijk verkort, en leefwijze ontzettend moeilijk..., ivm chronische bronchitis en emfyseem...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:09

Bealy schreef:
Al dat gezeik ook op rokers, ajb zeg, pak eerst het slechte eetpatroon van mensen eens aan! Overgewicht, dàt vormt de ergste bedreiging voor de volksgezondheid. En rokers brengen iig nog geld in het laatje van de staatskas Knipoog


Ik vind dat is ieder voor zich... maar rokers wijzen naar te dikke mensen en te dikke mensen naar rokers Verward
Het is gewoon allemaal slecht maar wordt niet ingezien... want wat lekker is kan niet slecht zijn toch... ( stiekum weten we wel beter) maar toch men wil er niet aan. Dat is je eigen keus leef met de gevolgen...

En of ze niet behandelt mogen worden... roken is gewoon een verslaving punt.. en dus ja ik vind dat deze mensen wel behandeling mogen krijgen op voorwaarden die verslaving ook aan te pakken!