Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Assie: klopt wel wat je zegt maar je moet niet vergeten dat Pril niet in Nederland woont en ik heb persoonlijk geen flauw idee hoe men in Texas met dat soort dingen omgaat.
Citaat:Op 2001-11-22 21:35, schreef Dribbel:
zo'n hond denkt toch niet bij zich zelf, jij hebt mij een goed thuis gegeven... daar staat zo'n dier niet bij stil... weet hij veel...
Citaat:Op 2001-11-22 21:48, schreef Nonnie:
honden kunnen NIET redeneren. D.w.z. ze begrijpen al snel dan "zit"een koekje betekend. Maar ze begrijpen dus NIET dat zij jou juist heel erg dankbaar moeten zijn en daarom dus niets meer uithalen. Elke hond haalt wel eens wat uit, daar zijnhet dieren voor. En om nou meteen te zeggen dan hij nu staatsgevaarlijk is.....![]()
\ 
). Als een hond een beloning krijgt direct na het vertonen van een bepaald gedrag dan zal hij dit gedrag associëren met de beloning en zal het gedrag op den duur ook gaan vertonen zonder de beloning. Hetzelfde geld voor straf bij een bepaald gedrag. Op den duur zal hij een bepaald gedrag niet meer uitvoeren omdat hij dit associeert met straf. Ik denk daarom dat een hond die een 'killer' (wat een ontzettend rotwoord is dit trouwens!!) is niet altijd een killer blijft omdat een hond altijd iets geleerd kan worden zolang men maar consequent blijft. Ik pleit er dus voor om deze hond (of welke hond dan ook!) nog een kans te geven omdat een hond altijd iets kan leren.