Stoppen met roken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:09

Hoi Chrico!
Nou, dat is toch ook al wat! Dat je nog maar zo weinig rookt Lachen !
Misschien dat je na de feestdagen het elan hebt, om helemaal te kappen! Ik heb het op het moment wel moeilijk hoor! Gek hè, heb je DRIE Lachen weken niet gerookt en dan wordt het moeilijk Verward Ik had het eigenlijk al wel een beetje verwacht, de eerste weken ben je natuurlijk totaal gemotiveerd en daarna krijg je zoiets van :" nou kan ik er wel eentje nemen, ik heb toch al bewezen dat ik kan stoppen?!!, daarna rook ik gewoon weer niet ".
"Men" zegt alleen dat als je als roker verkouden bent/wordt, het veel langer duurt voordat je er vanaf bent. Toen ik 3 weken terug stopte was ik al een beetje verkouden, maar nu is het pas echt goed uitgebroken Scheve mond\ , nou maar eens kijken hoelang het duurt voordat ik er vanaf ben !
Groetjes maar weer Lachen !

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:25

chrico schreef:
Hoi Sterre. Wij leven nog steeds hoor. Ik geef toe dat ik nog steeds op mijn af en toe sigaretje zit. Geef ook toe dat ik nog steeds wel trots ben dat ik het op deze manier wel red. Het helemaal laten kan ik niet, maar het aantal is echt drastisch verlaagd. Afgelopen weekend niet. toen hebben wij de afspraak gemaakt dat wij lekker aso met de rest mee zouden roken. (zwaar weekend hihihi) Vanaf vandaag pikte ik het weer op. Heb nu nog niet gerookt, gewoon omdat ik denk ik teveel gerookt heb afgelopen weekend. Wel goed van je dat je het nog steeds volhoud. Ben ook wel benieuwd naar de andere, hoe die het afgelopen tijd er vanaf gebracht hebben.

totaaaal niet grookt he kriek.. Schijnheilig Haha!
Ik niet iig, maar ja, ik hoop dat je het toch weer vol kunt houden om maar een paar sigaretjes per dag te roken!
Succes Lovers

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 12:59

Ojee, het wordt verkeerd opgevat. Wij hebben dus het weekend met de rest meegerookt, met de rokers dus. Daar hebben we ons een versuffing gepaft, zoveel, dat ik er niet zo veel problemen meehad om weer terug te gaan naar mijn drie sigaretjes per dag. Ik vond mezelf gewoon stinken naar de rook hihihi. Nou en dan ben je op de goeie weg denk ik.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:20

Sterre, je zit op je moeilijke drie weken grens. Je doet het precies via de boekjes Haha!

Hou vol, wanneer je hierdoor heen bent krijg je je moelijke drie maanden grens. Vraag me niet waarom, maar het zij zo!

Ik ben erg trots op je!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 19:28

Hoi meiden!
@Assie, goed hoor, dat je ook vol houdt!
@Marieke, ben blij dat ik "normaal" ben *ggg* Knipoog ! Heb gekeken of ik het boek van Alan Carr uit de bieb kon lenen; hébben ze niet Boos! ! Ze hebben wel dat boek over afvallen Scheve mond\ en nog wat anders Verward maar dus niet het boek wat ik nodig heb!
Goed.... als we een paar dagen verder zijn, stel ik me in op de 3 mnd. Lachen !

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:18

Sterre schreef:
Hoi meiden!
@Assie, goed hoor, dat je ook vol houdt!

Hihi, ik ben niet gestopt hoor, ik ben niet eens begonnen Knipoog
Jullie iig veel sterkte!

Colinda

ONGELOOFLIJKE KNAPPE MENSEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:39

Zijn jullie zeg !!!!!!
Ik heb alles zo'n beetje hier gelezen, vol verbazing !!!!
Ik zie de één na de ander met roken stoppen en het lukt ze ook nog !!!
En ik....tja .. ik paf er ook wat af...zo'n 1,5 pakje per dag...
Ik ben 1x gestopt, ja... 3 dgn. nou, dat klopt dus wel, van die nicotine verslaving dat die 3 dgn. duurt... ik was de 3e dag namelijk zo ongelooflijk ziek, de hele boel ondergekotst en was zo ziek dat ik bedacht dat dit niet normaal was... en ben weer begonnen... (stom, maar ja)
Dan te bedenken dat ik 2 keer (!!!) het boek van Allen Carr gelezen had, en samen met mijn zus electro-accupunctuur ging doen...
Goh, wat was ik op die bewuste dag gemotiveerd zeg en dacht "allen carrs's methode" in mijn broekzak te hebben en schreeuwde het uit : ik ben vrij !!!
de tweede dag werd al zwaarder... kwam tot de conclusie dat ik een echte "bezigheidsroker" was en bij iedere bezigheid een peuk opstak... dus.... ging ik maar op de bank zitten... voor me uitstaren...
3e dag idem dito... totdat ik 'smiddags zo ziek was...
Mijn man rookt niet en zei nog : vrouwtje, nu moet je volhouden, je hebt waarschijnlijk het ergste gehad...
Ik geloofde hem niet, was zo ziek en zag het hele leven niet meer zitten...
Dus wat mij betreft : Allen Carr of acupunctuur of what ever... forget it...
Je moet het inderdaad zélf doen...
dan ben ik dus niet sterk... denk ik dan maar...
Wat ik nog aan jullie kwijt wil, dames :
ik heb ongelooflijk veel bewondering voor jullie !!!!! Ga zo door !!!
En wie weet... is het misschien ooit nog es ook voor deze "zwakke dame" weggelegd te mogen stoppen met roken !
Groetjes Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 11:43

Hoi Colinda,
ik rookte ook 1,5 tot 2 pakjes per dag Boos! . Toen ik dit topic las, had ik zoiets van:"zal ik, zal ik niet Verward " Eigenlijk baalde ik al heel lang van het roken (wat ik zo´n 23!!!! jaar heb gedaan!) en ik wist dat ik er mee wilde stoppen, alleen nog niet precies wanneer. In m´n eerste berichtje heb ik ook geschreven "misschien doe ik vanaf maandag mee". En nu.... zijn we 3 weken verder en ik rook niet meer Lachen ! Ik heb er ook moeilijke momenten bij zitten, vooral ´s avonds na het eten Scheve mond\ . Blijkbaar zit de "niet roken gedachte" ook al een tijdje in je hoofd, ook bij jouw komt er een dag dat je zegt: "Nú wil ik gewoon écht niet meer" en je zult zien dat het dan ook gaat!
Sterkte!!!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 12:17

Hoi Colinda. Wat jij heb dat ken ik. Ik ben/was een echte bezigheidsroker. Daarbij was ik superverslaafd. Mijn tempo van roken kon niemand bijhouden hihii. Op een gegeven moment liep ik steeds meerte balen van mijn verslaving en besloot ik samen met sandra te stoppen met roken. Wij hadden alleen een positieve beloning voor als het wel lukte voor ogen en wij hadden niets bedacht voor als het niet lukte. Ik kon het dus niet volhouden om niet te roken merkte ik na een paar dagen. Voelde me een zwakkeling omdat het mij niet lukte. Ik ben een nieuwe afspraak met mezelf gaan maken, wel roken maar met een maximum van 5 per dag. Voor ik eraan toegeef bedenk ik me of ik er wel echt trek in heb en waarom ik er een wil opsteken. (dit meer om de gewoonte te doorbreken) Ik moet zeggen dat het vanaf dat moment voor mij makkelijker werd en ik niet eens die 5 haal. Ik zit nu net aan de eerste, lekker met een bakkie achter de comp. De reden: ik heb er behoefte aan en kan het voor mezelf niet langer uitstellen. Ik wil geen stress (van het niet roken) dus mag ik er nu een hebben. Ik neem er de tijd voor en rook hem ook heel bewust. Als het peukie op is ruim ik wel meteen alles weer op. Wanneer vandaag het volgende moment komt, dat weet ik niet maar meestal is het na het eten. Dat moment stel ik uit en probeer er aan toe te geven als ik vanavond achter de comp kruip. Misschien lukt het misschien niet, maar dat zien we straks. Voor meze;f is het al heel wat dat ik meestal per dag maar 2 a drie peukies rook. En er zal een dag komen dat ook dat niet meer hoeft.
Misschien is dit ook wat voor jou om het zo te doen.
Het is al heel wat dat je het geprobeerd heb en iedereen is weer anders.
Als je kijkt naar Sandra, die moet geen sigaretten in huis hebben anders pakt zij automatisch. Ik merkte dat als ik niks had er veel meer behoefte aan had, dus zorgde ervoor dat ik altijd wel wat heb. Maakte het voor mij wat makkelijker. Ik ben nu van een verstokte kettingroker naar een beperkte roker gegaan.
Veel succes en gewoon weer proberen. Zoek de manier die bij jou past.
Het is een circel en die moet je doorbreken.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:59

Akke, Gail, Ingrid en Aurora!
Hoe gaat het met jullie?