Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:29

Wat ik begrepen had is dat de meisjes "vroeger" wel bloedden tijdens hun ontmaagding, maar hoe kwam dat nou: die meisjes werden als 14-jarige uitgehuwelijkt, hadden geen idee wat er met hen gebeurde en dus stikzenuwachtig en gespannen. Sja dan bloed je wel, en het zal ook wel erg veel pijn doen.
Maar tegenwoordig zijn de meisjes ouder, (bijna altijd) verliefd op degene met wie ze trouwen en dus niet meer zo gespannen en bloeden ze niet meer. Kortom: die hele regel is echt onzin..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:30

jep , er zijn een hele hoop idioten op de wereld
vooral als je ziet dat er in de koran staat dat je rein het huwelijk in moet
wat dus op vrouw EN man slaat
maar dat word voor het gemak vergeten Rolleyes

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:37

Yessy schreef:
Wat ik begrepen had is dat de meisjes "vroeger" wel bloedden tijdens hun ontmaagding, maar hoe kwam dat nou: die meisjes werden als 14-jarige uitgehuwelijkt, hadden geen idee wat er met hen gebeurde en dus stikzenuwachtig en gespannen. Sja dan bloed je wel, en het zal ook wel erg veel pijn doen.
Maar tegenwoordig zijn de meisjes ouder, (bijna altijd) verliefd op degene met wie ze trouwen en dus niet meer zo gespannen en bloeden ze niet meer. Kortom: die hele regel is echt onzin..

Ouder?
Ik had juist het idee dat die kinderen van tegenwoordig zich al op hun 12de of 13de laten pakken, dat schijnt stoer te zijn. Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:55

Maar dan kiezen ze er zelf voor, die meisjes vroeger hadden geen keus, geen voorlichting en wisten dus gewoon niet wat hen overkwam...

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:00

Lees maar eens bepaalde topics in JH.
Als meisjes met jongens naar bed gaan 'omdat ze bang zijn dat ze ze anders kwijtraken' zijn ze toch verkeerd bezig...
Verder is het idd tegenwoordig heel stoer om je zo jong mogelijk al door iedereen te laten n**ken. Sletgedrag wordt gesubsidieerd volgens mij..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:07

Dorée schreef:
Lees maar eens bepaalde topics in JH.
Als meisjes met jongens naar bed gaan 'omdat ze bang zijn dat ze ze anders kwijtraken' zijn ze toch verkeerd bezig...
Verder is het idd tegenwoordig heel stoer om je zo jong mogelijk al door iedereen te laten n**ken. Sletgedrag wordt gesubsidieerd volgens mij..

:=

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om een oud topic omhoog te halen, dus er zijn een aantal berichten verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 04-10-09 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: moderatoropmerking toegevoegd

lady88

Re: Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 04:17

maar ik vindt dat het aan de vrouw is om zelf te bepalen wanneer ze klaar is en niet omdat het van het geloof moet om eerst te trouwen en daarna de maagdenlijkheid verliezen het moet gewoon ieders eigen keus zijn en vrouwen die het geloof willen volgen is ook goed maar het is dan wel hun keus

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:24

Iemand die dat soort dingen zegt, vind ik een beetje dom... Laat staan dat ik er ermee zou willen trouwen. Ik wil alleen met iemand trouwen die ontwikkeld en ervaren is op lichamelijk(sexueel) en geestelijk(emotioneel, verstandelijk)gebied. Zo'n kerel is imo ogen dat laatste duidelijk niet. Het is triest dat er nog vrouwen zijn die Geen keuze hebben en worden uitgehuwelijkt, voor deze vrouwen vind ik dat de wet hier in nl. Zich kei en keihard moet opstellen. Anderzijds de vrouwen die zelf kiezen voor dit soort mannen wens ik een fijn leven!

lady88

Re: Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 02:09

maar als dat soort vrouwen het zuden proberen kunnen ze wel geslagen of geschopt worden en dan ook nog is vernederd worden celticpony en als je van iemand houdt is sex niet het hoofdzakelijke in een relatie en huwelijk en zou het belachelijk vinden als je drm geen relatie zou nemen met iemand die voorbeeld nog geen sex heeft gehad

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:34

Het gaat er niet om hoeveel sex je hebt gehad, maar ik persoonlijk zoek in een relatie een persoon die weet wat hij/zij wil, op welk gebied dan ook. Iemand die zelf keuzes maakt. dit soort mannen hebben dat vaak liever niet; zij maken liever die keuze voor zo'n vrouw. Enne...Ik vind sex wel belangrijk in een relatie, niet het belangrijkste, maar zonder vind ik een gemis. Natuurlijk wens ik niemand toe dat ze mishandeld worden, maar keuzes maken doe je nog steeds zelf; ik geloof in je leven zelf in handen nemen. En heeft iemand geen keuze, dan zullen wij als maatscPpij moeten ingrijpen... Maar helaas is het vaak.. Ik stond erbij en keek ernaar. Maar goed, dat ff off- topic.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:00

Mag ik me ook even melden?!?

Ben een vrouw maar heb in het verleden wel een relatie met een marrokaanse jongen gehad. We waren beiden nog zo maagd als wat (ik was echt nog niet vroeg aan seks toe hoor), en dat terwijl hij 5 jaar ouder was dan mij maar ook hij was nog zo groen als gras.
Verder onze relatie was verder niks mis mee en waren ook erg verliefd en zagen mekaar erg graag, maar helaas is het tot een huwelijk nooit van gekomen omdat we op gegeven moment uit elkaar groeide na een relatie te hebben gehad van 4 jaar.

Maar denk dat als ik nog steeds met hem samen was geweest ook had gewacht hoor, ook al ben ik een rasechte nederlander ik weet tenslotte dat marrokanen en ook turken nou eenmaal een heel ander geloof/cultuur hebben, en dan wil ik me heus wel aan hetgene van geen seks voor het huwelijk eraan houden hoor, geen probleem!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:22

Kennelijk is liefde voor deze mensen minder belangrijk dat aanzien en eer... Want de enige reden dat zij nog maagd moet zijn, is dat zijn aanzien daalt (dat het dus een schande is) als zij geen maagd is. Overigens valt mij op dat er in bepaalde culturen sowieso overdreven veel nadruk wordt gelegd op schande/ eer/ etc. En dat er dan alleen maar naar de vrouwen wordt gekeken.

Als je van iemand houdt, dan stel je neem ik aan toch hele andere eisen aan jouw partner? De uitspraak " als ze geen maagd blijkt te zijn, kan ze oprotten" zegt voor mij al genoeg. Zo'n jongen heeft uberhaupt geen respect voor zijn vriendin of vrouw, los van het feit of zij maagd is of niet.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:26

lady88 schreef:
maar als dat soort vrouwen het zuden proberen kunnen ze wel geslagen of geschopt worden en dan ook nog is vernederd worden celticpony en als je van iemand houdt is sex niet het hoofdzakelijke in een relatie en huwelijk en zou het belachelijk vinden als je drm geen relatie zou nemen met iemand die voorbeeld nog geen sex heeft gehad

Dan komt het er dus eigenlijk op neer dat de motivatie van vrouwen om geen seks voor het huwelijk te hebben een extenstrieke motivatie is, en niet gebaseerd op geloof of vrije wil. Gebaseerd op angst dus. Gebaseerd op onderdanigheid, dwang, etc. Hoe je het ook wendt of keert, het lijkt me niet de goede manier om jouw geloof na te sterven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:28

Ik vind het onwijs achterlijk dat sommige jongens zo denken. Eigenlijk hoop ik gewoon dat alle
vriendinnen van die achterlijke jongens ontmaagd zijn en dat die jongens niet meer voor nageslacht
kunnen zorgen zodat die domheid en primitiefheid uitsterft :=

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:30

lifaya schreef:
Ik vind het onwijs achterlijk dat sommige jongens zo denken. Eigenlijk hoop ik gewoon dat alle
vriendinnen van die achterlijke jongens ontmaagd zijn en dat die jongens niet meer voor nageslacht
kunnen zorgen zodat die domheid en primitiefheid uitsterft :=

:)) :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:07

Dit is een topic uit 2004, vandaar een slotje.