Voordeel grijskenteken afgeschaft: wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:23

Balen zeg, ik betaal nu maar 40 euro per 3 maanden!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:25

sarabande schreef:
Paardenvrachtwagens op klein rijbewijs, dat wordt leuke handel nu

Ik denk het niet.
Die ouwe rommel is ook niet te onderhouden. Zeker als ze maar een paar keer per jaar gestart worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:39

CGJ12 schreef:
Ik denk het niet.
Die ouwe rommel is ook niet te onderhouden. Zeker als ze maar een paar keer per jaar gestart worden.

Oh? Mijn Mercedes heeft twee jaar stil gestaan. Ik heb er nieuwe accu's in gezet en hij sloeg op de eerste keer gelijk aan, zonder roken, sputteren of wat ook.
ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat jaloezie bij jou zit. ik rijd al jaren diverse vormen van grijs kenteken en ik zie niet in wat daar fout aan is. ik maak gewoon gebruik van bestaande regelingen.
maar om de boel nog wat te jennen: als deze regeling er komt, dan sta ik de volgende dag bij de Mercedesdealer om een 714 te halen. Dan ga ik gewoon over op het rijden van vrachtwagen, betaal ik nog minder wegenbelasting Extreme duivel

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:21

En hoe moet het met al die aangepaste auto's en bussen die ingericht zijn voor invalidenvervoer???????????? En die nu voor gehandicapten nog enigszins betaalbaar blijven door grijs kenteken.

We kunnen onze vw transporter wel gaan verkopen, maar het zal niet meevallen om een wagen van 25 jaar of ouder te vinden die omgebouwd is voor invalidenvervoer. Want met een auto ouder dan 3 jaar hoef je bij het WVG niet aan te kloppen, want dan wordt de autoaanpassing niet vergoed (we praten hier over aanpassingen van 10.000 tot meer dan 100.00 euro!)

Huphup, alle zwaar gehandicapten weer terug achter de geraniums!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:44

ikke schreef:
Dat is kort door de bocht. De overheid had ook gewoon kunnen zeggen dat alleen bedrijven auto's op grijs kenteken mochten hebben.
Dit hebben ze echter nooit gedaan, dus moeten ze nu niet gaan zeiken dat die wagens prive gebruikt worden.
Ik ben voor het idee om het grijze kenteken af te schaffen, op voorwaarde dat de wegenbelasting op personenauto's op een acceptabel nivaeu komt te liggen en al die idiote verschillen van gebruikte brandstof worden afgeschaft. ........

Dat is ook precies wat ik bedoel haha... de overheid zat, en zit weer te zeiken over de gevolgen van haar eigen incompetentie. Ik verwijt de particulieren die gebruik maken van bestaande regelingen niets.
Er is door de overheid steeds gereageerd op een manier die krommer dan krom is terwijl de oplossing gewoon heel erg simpel was zoals je zelf al aangeeft: Alleen voor bedrijven. Had een hoop ellende gescheeld, maar op een of andere manier zal dat wel te veel geld gekost hebben. Hoe ??? beats me !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:56

Fabienne
Ik hoorde toevallig net dat de auto's voor bijv. rolstoel vervoer wel zo blijven OK dan!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:15

Ik rijd als particulier al jaren rond in een grijs kenteken bus, waarom niet gebruik maken van die regeling, is erg goedkoop en erg handig met drie honden en een boel paardenspul.
Ben ik nu op geldbelust? Wat een onzin... Rolleyes

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:24

Wat heet geldbelust ? Ik noem dat gewoon handig bezig zijn en gebruik maken van de bestaande regelingen. Gelijk heb je.
Dat de regeling nooit voor dergelijke situaties bedoeld is geweest had de overheid dan maar eerder aan moeten denken.
Aan de andere kant... ook niet miepen wanneer ze hun fout goed gaan maken, alleen nu dan wel weer met een volledig foute motivatie, maar dat is weer wat anders.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:18

mijn "probeleem"is nu wel opgelost:

Ik stond voor de keus: een andere combi van auto+trailer of een 2 paards veewagentje kopen....... aan een luxe auto met tig stoelen heb ik niets, dus.... wie heeft er een 2-paards veewagentje te koop????

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:07

wie is er hier nu geldbelust? Degenen die proberen te voorkomen dat ze uitgemolken worden, of de melkers, daaro, in Den haag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:48

smurf schreef:
wie heeft er een 2-paards veewagentje te koop????

Een vrachtwagentje op B rijbewijs valt dan volgens mij ook niet meer onder grijskenteken, maar zeker weten doe ik het niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:49

Ilindra schreef:
Een vrachtwagentje op B rijbewijs valt dan volgens mij ook niet meer onder grijskenteken, maar zeker weten doe ik het niet.

zeg je dat het voor ziekenvervoer is, toch Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 17:52

sarabande schreef:
zeg je dat het voor ziekenvervoer is, toch Haha!

Dat is toch ook zo als je ri de kliniek gaat Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:08

Effe een vraagje weet iemand hoe dat nu zit met die b-rijbewijs veewagens???

Ik bedoel gaan die ook onder die nieuwe wet vallen of juist niet??

Ga maandag naar zo'n ding kijken om deze te kopen en we hebben nu een trailer, misschien is de overstap naar een kleine veewagen op dit moment wel niet zo slim of maakt het niks uit?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:39

cissie schreef:
Effe een vraagje weet iemand hoe dat nu zit met die b-rijbewijs veewagens???

Ik bedoel gaan die ook onder die nieuwe wet vallen of juist niet??

Ga maandag naar zo'n ding kijken om deze te kopen en we hebben nu een trailer, misschien is de overstap naar een kleine veewagen op dit moment wel niet zo slim of maakt het niks uit?

Daar wordt niks over gezegd, maarre als er geen grijs kenteken meer zou bestaan, dan dus ook niet meer voor veewagentjes.
Tip: haal je groot-rijbewijs en klaar ben je *LOL* vrachtwagens zijn namelijk veel goedkoper (ander stelsel van belasting) kijk het maar eens na bij de belastingdienst op http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a57cf7.htm Je hebt dan ook nooit meer het gezeik over hoeveel je mag laden en dat het eigenlijk allemaal net niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:05

Ikke, bedankt voor de pagina, valt zeker wel mee.

Maarre de verzekering wordt dan wel ineens een flinke slok groter. Nu betaal ik nog voor hobbymatig vervoer, vallende onder de camperregeling ongeveer 200 euri, wordt het een vrachtwagentje/bestelauto, komt ie toch, toendertijd (2 jaar geleden) op een slordige 1400 euri.

Weet je toevallig ook nog een goedkope verzekering in dit geval??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:09

Nu grijs geen optie meer is voor ons, en geen goedkoop dieseltje meer kan, gaan we vanmiddag kijken naar een auto met lgp-g3 instalatie Lachen

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:14

Grijs is grijs dus ook voor je B-rijbewijs vrachtwagentje moet je straks voor geel gaan betalen ALS het doorgaat. Die dingen zullen in dat geval dus ook in prijs heftig achteruit gaan.

=^.,.^=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:29

farichta schreef:
Grijs is grijs dus ook voor je B-rijbewijs vrachtwagentje moet je straks voor geel gaan betalen ALS het doorgaat. Die dingen zullen in dat geval dus ook in prijs heftig achteruit gaan.

=^.,.^=

dan wacht ik nog ff met er eentje aan te schaffen Clown

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:24

Ze hebben het al zooooooow vaak geprobeerd!

Ik wacht rustig af!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:19

RK, ik zou als ik jou was, nu even geen auto aanschaffen. Eerst september en de hete herfst afwachten Haha! .
Grijs kenteken rijden was wel errug leuk voor zolang als het duurt en als het inderdaad wordt afgeschaft heb ik 2 opties:
a) Ik maak er een camper van (die had ik nog altijd al willen hebben Haha! ) of
b) ik zet de achterbank er weer in. Kan ik tenminste weer zien of ik een fietser plet of niet
Heb net even gespiekt, maar de volle mep wegenbelasting zou mij zo'n 1200 euri's op jaarbasis gaan kosten. Da's geen leuke grap Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:26

Citaat:
b) ik zet de achterbank er weer in. Kan ik tenminste weer zien of ik een fietser plet of niet

ik heb de achterbank niet eens, maar nu kan de fiets achterin en dat is ook zo superhandig *LOL*

Ik zou er alleen achterramen in laten zetten, die bank heb ik niet nodig, ik heb voorin 3 volwaardige zitplaatsen, dat is meer dan genoeg voor mij alleen Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:59

Heb ff geinformeerd bij de ANWB en volgens hun hoef je voor een B- Rijbewijs veewagen niet extra te gaan betalen, dit blijft dus hetzelfde, mits hij als hobbymatig paardenvervoer geregistreerd staat!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:02

Ik wacht het ook nog even af voordat ik tot rigoureuze maatregelen over ga zoals een nieuwe auto ga kopen.
Misschien komen er wel zoveel protesten met name uit midden- en kleinbedrijf dat het allemaal niet doorgaat.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:13

Bij mij op de manege wist iemand (autohandelaar) gisteren te vertellen dat de mensen die nu met een grijs kenteken rijden nooit verplicht kunnen worden om meer te betalen. je hebt die auto onder die voorwaarde gekocht en dat kunnen ze niet zomaar veranderen. Mensen die later er 1 kopen die moeten wel meer betalen. Weet niet of het waar is, maar hij klonk zeer overtuigend.