Dorine

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:39

Ik denk ook nog regelmatig aan haar. En ook ik heb haar niet persoonlijk gekend, maar ze heeft een diepe indruk bij mij achter gelaten.
En ik weet niet meer precies hoe het met elkaar verbonden is, maar elke keer wanneer ik dat liedje hoor "Love lifts us up where we belong" denk ik aan Dorine. Zelfs op de meest onwillekeurige momenten schiet opeens dat liedje in mijn hoofd.
Het zal ook altijd verbonden blijven aan gedachte aan Dorine.. Voor mij althans.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:46

Ik heb Dorine niet gekend, maar naar aanleiding van een topic een tijdje terug een paar posts van haar gelezen. Ik had graag door willen lezen, maar wegens tijdgebrek moest ik stoppen, en ben ik er niet meer aan toegekomen...

Deze posts lees ik met een brok in m'n keel... Ook al kende ik haar niet, ze maakt, ook nu nog, indruk...

Wat is nou het verhaal van de kraanvogels? En zoals al eerder gevraagd werd, zijn er nog gedichtenbundels beschikbaar? Ik denk dat er een hoop mensen zijn die 'guidance' nodig hebben, wat die bundel mij duidelijk lijkt te geven...

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:50

Als ik een buizerd in de lucht zie rondcirkelen, denk ik automatisch aan haar... Ze was iemand die door haar positieve levensinstelling op vele mensen en ook op mij een grote indruk heeft nagelaten.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:58

Ik mis haar, en ik denk ook nog vaak aan Dorine.
Ze heeft zo'n diepe indruk hier achtergelaten..

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:34

Ook ik mis Dorine, heb nooit echt heel actief gereageerd op haar topics, maar ik las ze wel altijd. Heb ook nooit echt contact met haar gehad, maar ze raakte me wel. Het enige waar ik aan mee heb gedaan zijn de kraanvogels, daar baal ik nog steeds een beetje van...

Het was een prachtige sterke vrouw! Ik denk ook nog regelmatig aan haar, Dorine leeft voort in onze harten!

Clitia schreef:
Wat is nou het verhaal van de kraanvogels? En zoals al eerder gevraagd werd, zijn er nog gedichtenbundels beschikbaar? Ik denk dat er een hoop mensen zijn die 'guidance' nodig hebben, wat die bundel mij duidelijk lijkt te geven...



Ik weet het verhaal van de kraanvogels niet 100%, maar na de atoombommen op hiroshima en nagasaki was er na jaren een meisje die kanker had gekregen hierdoor. Het verhaal ging toen dat als zij of met hulp van andere 1000 kraanvogels zou vouwen, dat ze dan beter zou worden.

Als gebaar naar Dorine, hebben we toen met zijn allen kraanvolgels zitten vouwen en naar haar opgestuurd. Ik weet niet hoeveel het er uiteindelijk zijn geworden, maar ik kan me herinneren dat we ver over de 2000 waren? volgens mij zelfs meer, maar dat weet ik niet meer precies.

Voor de dichtbundels moet je bij Laui zijn. Ik heb haar net nog een pb gestuurd en ze had er nog een paar. Ik had er nog geen door altijd geldgebrek, heb nu net toch nog geld naar haar over gemaakt en ik heb de mijne over een paar dagen.

Dus even contact opnemen met Laui, die heeft er nog een paar...

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:37

Misschien een idee om een meeting te organiseren dat we een keer langs het graf gaan?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:42

Ik zie dit topic nu pas.
Mooi dat nog niemand haar vergeten lijkt te zijn!
Dat er nog aan haar gedacht wordt geeft wel aan hoe bijzonder ze was.

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:46

Afgelopen weekend ben ik nog bij haar graf geweest.
Er staat een hele mooie steen op, geen doorsnee steen, maar een hele ruwe. In koper(?)kleurige letters staat haar naam, een paardenhoofd en rechtsonder: IK HEB GENOTEN! D.
Ik moest wel even slikken....

Tallie1979
Berichten: 22786
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:49

Ja, het is alweer een jaar terug he.. Ik herrinner me het als de dag van gister.. Vorig jaar rond deze tijd zat ik in Italie. Ik belde een vriendin en die zei dat Dorine er niet meer was. Ik zat in een gebied waar het dik 40 graden was maar heb het een hele dag koud gehad..

Dorine was een goed mens, ik hoop dat ze nog steeds vanuit de hemel overons waakt..

Marije_jiplover

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:56

TJa, de exacte datum wist ik eerlijk gezegd niet meer, maar dat het rond deze tijd was wist ik nog wel. Ik heb ook van de week haar dichtbuindel weer door zitten bladeren.
Ik had echt bewondering voor haar, zo positief als dat zij kon blijven, echt knap!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:02

Jeetje een jaar al weer,en ook ik mis haar nog steeds gewoon haar positiefiteit*?* haar goede woorden ,alles gewoon Lachen
Dorine,ik ben jou ook nog niet vergeten !.Kreeg gewoon weer kippevel toen ik dit topic las.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:05

alweer een jaar! Sjee, dat gaat echt snel. De gedichtenbundel heb ik ondertussen al een paar keer doorgelezen. Ook mijn ouders hebben hem gelezen, en ondanks dat ze haar niet kenden hebben ze alleen door de gedichten al veel respect voor Dorinepien gekregen.
Respect, dat heb ik voor haar! Zij die tot op het laatst toh portief kon blijven, en liever een ander opbeurde dan zichzelf op te laten beuren...

Ik denk aan Peter en de rest van hun familie, als het ons al zo zwaar ligt, hoe zal het hun dan wel niet gaan!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:07

Dorine...

Ja ik kan me de dag ook nog goed herinneren als de dag van gisteren... ik kwam op bokt en begreep in 1e instantie niet waarom het blauw ineens zwart was... toen ik begreep waarom was de schok groot. Ik kende haar ook niet persoonlijk maar heb erg met haar meegeleefd en heb grote bewondering voor haar positieve kijk op het leven ondanks die verschrikkelijke ziekte. Dorine rust zacht en vergeten zullen we je nooit.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:49

Wat gaat een jaar toch snel....
En Dorine heeft een grote indruk op mij achter gelaten dat zal ik nooit vergeten.
Ik lees af en toe nog wel eens de gedichtenbundel van haar en dan krijg ik steeds weer een brok in mijn keel terwijl ik haar niet eens persoonlijk gekent heb...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:50

Ik herinner met de vele topics ook nog, reageerde alleen niet actief daarin en was toen ook niet zo actief als nu met bokt bezich.
Ik ken haar ook persoonlijk niet, alleen via bokt de berichten van haar een beetje.

De dag dat ze gestorven was, en ik op bokt kwam snapte ik niet waarom het allemaal zwart was, tot ik het las. Ik schrok erg ookal kende ik haar niet, maar hoe positief ze over kwam hoe ziek ze ook was heb ik heel erg respect voor!

Voor de familie wens ik hun sterkte en dorine rust zacht! Ach gut Vriendjes zijn?

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:03

Zit nu al de hele dag aan haar te denken. Zucht... zo'n toppertje...

Als je dat laatste berichtje van haar leest...
Dorine en Morfine ...

ZO ZO ZO ZO ZO ZO ZO ziek, en toch nog positief blijven, genieten van haar ijs. Zo ziek en dan toch nog humor hebben. Kan niet wachten tot mijn dichtbundel straks op de deurmat ligt.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:25

lieve dorine, alweer een jaar geleden, de tijd gaat zo snel maar vergeten zal ik je nooit. ik weet nog zo goed de dorine dag, de avondwake en de begrafenis. lieve dorine, rust zacht.
xxx lonneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:30

dorine en morfine idd, kan het me nog herinneren als de dag van gisteren dat ik dat bericht las

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:06

Mileen en ik zijn vanmorgen even rustig weggeweest met z'n tweetjes en op een mooi plekje met uitzicht op de berg heb ik onze Dorinepien herdacht.
Enorm, zo'n invloed als zij heeft gehad op zo veel dingen die het laatste jaar bij ons gebeurd zijn.
Wij hebben, hoe gek het ook klinkt, zo veel van Dorine en Dorinedag geleerd. Mede door het besef van hoe kort alles kan zijn, hebben we de stap genomen om te verhuizen naar de andere kant van het land, om alles achter te laten, om de sprong te wagen. Omdat we het echt wilden.
Zelfs in de beslissing van deze week om er een paard bij te nemen, klonk de stem van Dorine nog door. Geniet van het moment. Doe wat en wanneer je het kan.... Zo'n enorme impact heeft zij op ons gehad.

Dorine, we zullen je nooit vergeten, en zijn heel dankbaar dat we je hebben mogen kennen! Lovers

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:25

Silvia schreef:
Afgelopen weekend ben ik nog bij haar graf geweest.
Er staat een hele mooie steen op, geen doorsnee steen, maar een hele ruwe. In koper(?)kleurige letters staat haar naam, een paardenhoofd en rechtsonder: IK HEB GENOTEN! D.
Ik moest wel even slikken....

Dat wist ik niet... maar het lijkt me een enorm passende steen/opschrift

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:26

prachtig zo'n grafsteen, past perfect bij dorine vind ik.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:50

Silvia schreef:
Afgelopen weekend ben ik nog bij haar graf geweest.
Er staat een hele mooie steen op, geen doorsnee steen, maar een hele ruwe. In koper(?)kleurige letters staat haar naam, een paardenhoofd en rechtsonder: IK HEB GENOTEN! D.
Ik moest wel even slikken....


Lijkt me zo'n mooie grafsteen! En echt iets voor haar !

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:03

Ik heb dorine misschien niet gekend maar ik kan uit alle reacties hier opmerken wat voor persoon ze was...
ze was een fantastisch persoon! een uit miljoenen....

ik krijg gewoon kippevel als ik dit topic lees....

Tancreda4

Berichten: 24132
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:04

Citaat:
Afgelopen weekend ben ik nog bij haar graf geweest.
Er staat een hele mooie steen op, geen doorsnee steen, maar een hele ruwe. In koper(?)kleurige letters staat haar naam, een paardenhoofd en rechtsonder: IK HEB GENOTEN! D.
Ik moest wel even slikken....


Prachtig opschrift. Idd even slikken...
Een jaar alweer, wat vliegt de tijd...
Ik heb haar gedichtenbundeltje nog steeds naast mijn bed liggen, en nog steesd niet helemaal uit...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:10

Een jaar alweer... wat gaat de tijd toch snel, want ik kan me nog als de dag van gister voor de geest halen dat bokt zwart was Scheve mond

Ik wil iedereen even sterkte wensen die haar persoonlijk gekend heeft. Vooral Peter.