Eindelijk terug...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:33

Quellian schreef:
Hoe kunnen we je helpen vanachter een comp...?

Door gewoon er te zijn

Het maakt helemaal niks uit of iets maar half waar is, voor een persoon zelf kan zoiets diep gaan zitten.
Een keus maken om alles achter je te laten doe je niet 1 2 3 hoor (vertel mij niet hoe dat moet) en daar gaat zoveel twijfel bij komen.
Wat nou als, en wat nou als, en........
Wat een ander ook mag vinden, feit is dat jamy haar ei kwijt moet en dat graag op bokt doet, omdat ze zich daar prettig bij voelt.
Is het moeilijk om dat gewoon te respecteren van iemand?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:51

Welkom terug meid, ben blij te horen dat je weer in Nederland bent. Lachen
Ik hoop dat je in Brazilië hebt kunnen nadenken over de hele situatie en dat je straks kunt bedenken hoe je verder wilt.
Er zijn genoeg mensen die je daarbij kunnen helpen, hoop dat je binnenkort wat meer rust hebt.

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:00

Welkom terug lotte..!!

Ik hoop voor je dat je rustig kan nadenken over wat je gaat doen en dat je de juiste beslissing zal nemen..

Heel veel sterkte in ieder geval Lachen

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:13

Jamy schreef:
Sommige dingen die er in het topic genoemt zijn, zijn best overdreven en zoals ik snel gezien had fokte iedereen elkaar een beetje op, aan de andere kant best begrijpelijk maar ja ik kon niet reageren dus dan is het moeilijk om te zeggen van Ho Stop, nu gaat het te ver.
Maar ja dat is gebeurt.

Zoals Tessebes, wil ik je er graag even op wijzen dat sommige mensen ERG veel op het spel gezet hebben om jou te helpen, meer dan je waarschijnlijk ooit zult beseffen.
En deze mensen hebben dat gedaan, op basis van de situatie zoals JIJ ze hen voorgeschoteld hebt. Een situatie, die hen zodanig voorgeschoteld werd, dat zij niet konden stilzitten en toekijken. Natuurlijk hun eigen keuze, maar wel op basis van wat JIJ hier op Bokt verteld hebt.

Ik hoop dat je daar even diep wilt over nadenken. En ik hoop dat je beseft dat zulke acties er voor zorgen dat mensen een volgende keer wel minder snel zouden toespringen om iemand te helpen, al is de nood nog zo hoog.

Verder wens ik je veel succes met je proefwerken, doe gewoon je best, dan zal het best wel lukken OK dan! , en wens ik je ook veel wijsheid en sterkte toe in de beslissingen die je eventueel wil nemen ivm je vader. Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:33

leentje schreef:
Zoals Tessebes, wil ik je er graag even op wijzen dat sommige mensen ERG veel op het spel gezet hebben om jou te helpen, meer dan je waarschijnlijk ooit zult beseffen.
En deze mensen hebben dat gedaan, op basis van de situatie zoals JIJ ze hen voorgeschoteld hebt. Een situatie, die hen zodanig voorgeschoteld werd, dat zij niet konden stilzitten en toekijken. Natuurlijk hun eigen keuze, maar wel op basis van wat JIJ hier op Bokt verteld hebt.

Onzin. Dat iedereen zich zo liep op te fokken en de een nog liever aangifte wou doen van ontvoering dan de ander, kan zij niets aan doen. Dat sommigen 'erg veel op het spel' hebben gezet, kan zij al helemaal niets aan doen.

Ik neem Lotte helemaal niet kwalijk dat ik zo over haar in heb gezeten. Dat heb ik helemaal zelf gedaan. En mocht zij of iemand anders ooit weer in zo'n situatie komen, zal ik me er net zo druk om maken als ik zelf wil.

Sommigen lijken voor het gemak even te vergeten dat ze wel degelijk in een heel benarde situatie heeft gezeten en nog steeds zit. Ze heeft alleen haar vader nog en die laat het gigantisch afweten als opvoeder. Hoe zou jij je voelen?

Ik vind het heel vervelend dat ze dit nu ook nog allemaal om haar oren krijgt. Hou erover op. Ze zat allang en breed in het vliegtuig toen Bokt de pan uit flipte.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:03

lis schreef:
Dat sommigen 'erg veel op het spel' hebben gezet, kan zij al helemaal niets aan doen.
.

helemaal mee eens.
Je kunt Jamy niet verantwoordelijk houden voor de daden van een ander...........het was fantastisch wat iedereen heeft gedaan (sjokkemeule vooral denk ik) maar het was achteraf gezien niet nodig.........GELUKKIG MAAR

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:16

Ach, we zijn op tijd gestopt met het regelen van alles. Het persbericht is niet naar buiten gegaan en er is verder ook niet meer doorgegaan met het regelen dat Lotte perse naar huis toe gehaald moest worden. Is maar goed ook, dat had heel wat meer rotzooi veroorzaakt imo. Lotte is weer terug, en dat is het belangrijkste.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:29

Ik ben het toch deels met leentje eens en deels is het de eigen verantwoordelijkheid van degenen die als een kip zonder kop direct conclusies trokken en dingen begonnen regelen (niet bedoeld om iemand tegen de schenen te schoppen, maar geef eerlijk toe, het ging net wat te ver voor een verhaal van één kant te hebben gehoord) (zelfs nadat BartVB even liet weten dat er ook een andere kant was bleef een deel maar verder en verder in het hele ding opgaan).

Ik zeg nu ni dat het slecht is om met iemand in te zitten en die persoon proberen te helpen... Maar je moet ook niet direct het ergste verwachten en gelijk gekken dingen beginnen te regelen...

Jamy, ik hoop dat je de juiste oplossing tegenkomt... en als dat breken is met je vader, dan is dat zo... Je moet doen wat voor jou het beste is en waar jij je goed bij voelt...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:54

Lotte, ik ben blij dat je heelhuids terug bent en ik hoop dat je de juiste weg bewandelt in het zoeken naar hulp om je problemen op te lossen!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:43

Goed dat je er weer bent!
Hoe het allemaal gelopen is en wie daar de schuld van is is denk ik niet zo relevant nu. Veel succes met je proefwerken en het vinden van jouw juiste weg om om te gaan met je thuissituatie.
Ik denk dat er niet één persoon de schuld is maar dat het een samenloop van omstandigheden is waardoor dat toppic zo heftig werd. Ik vind best dat iedereen zijn mening hierover mag hebben. Dat kan imo ook prima zonder anderen te veroordelen.
Beschuldigingen over wie wat verkeerd heeft gedaan leveren niet echt een constructive bijdrage.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:55

leentje schreef:

Ik hoop dat je daar even diep wilt over nadenken. En ik hoop dat je beseft dat zulke acties er voor zorgen dat mensen een volgende keer wel minder snel zouden toespringen om iemand te helpen, al is de nood nog zo hoog.

Idd, bedankt voor de verduidelijking.
Ik heb het overigens niet alleen over de periode dat je weg was, maar ook over de periode ervoor. Mensen wilde je op komen halen, je kon bij diverse mensen tijdelijk inwonen, enz. Maar daar hoor ik niets meer over. Ik hoor alleen een dwarse puber die het niet eens is met de beslissingen van haar vader. Gut, je mocht niet meer SMS-en en bokken, meid, dat je die vakantie hebt overleefd?! Scheve mond

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:06

Haar vader zit bij een sekte. Even vergeten?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:16

lis schreef:
Haar vader zit bij een sekte. Even vergeten?

Nee hoor, maar ik weet wel waar ze ongeveer voor staan ondertussen. Het beeld wat geschetst is, komt niet overeen met wat die "sekte" nastreeft..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:20

Ja, en (zoals ik in een ander topic al schreef over de 'leugens' van Lotte) Nathalie's vader is schizofreen en hoort stemmetjes Ach gut

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:30

Lotte, ik ben blij dat je weer thuis bent, iedereen is erg ongerust geweest. Ik hoop dat je gebruik gaat maken van de hulp die je wordt aangeboden en dat jullie eruit komen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:41

Natalie schreef:
Ik(zelfs nadat BartVB even liet weten dat er ook een andere kant was bleef een deel maar verder en verder in het hele ding opgaan).

Dat vind ik niet gek. Niemand kreeg te horen _wat_ de andere kant was en wie de bron was. Tja, moet je daar dan conclusies uit gaan trekken? Hoe dan ook, de situatie had kunnen escaleren, is niet gebeurd.

[edit]klein spellingsfoutje verwijdert[/edit]
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 24-06-04 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:46

Nuttige discussie jongens ik denk dat dit Lotte heel erg helpt..
Wat bereik je ermee om Lotte haar gedrag of dat van anderen af te keuren?? als ik vragen mag?

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:54

Ik keur niemands gedrag af... Vind het zelfs heel begrijpelijk dat de mensen zo met elkaar inzitten... Het had alleen wat doordachter kunnen gebeuren IMO... Gelukkig zijn de dingen niet geëscaleerd en is alles achteraf op z'n pootjes terecht gekomen... En gelukkig dat er niemand problemen heeft gehad...
Ik doelde er alleen maar even op dat moest er nog zo eens een situatie zijn, dat niet iedereen als een kip zonder kop moet gaan zitten rondrennen en dingen insinueren op poten zetten zonder er het fijne vanaf te weten... Eerst dingen grondig uitzoeken, dan actie ondernemen...

Ach, we kunnen hier verder over blijven discuteren, heeft geen zin, het is achter de rug en alles is in orde... Ik hoop alleen dat Lotte als ze echt hulp nodig heeft, die hulp ook zoekt !

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 10:58

Tessebes ik heb het topic nog niet gelezen helemaal omdat ik daar geen tijd voor heb gehad dus weet ook nog niet wat er is gedaan en gebprobeerd. Ik weet niet of het allemaal in het topic staat of dat iemand het anders wil pb-en? Ik ga het iig wel ff verder lezen nu.

Die andere kant van het verhaal heb ik gehad (tenminste ik denk dat jullie die bedoelen) via de mail van Chatelaine over dat het allemaal wel mee valt en dat ik niet voor mijn pony wou werken en dat die op een gehandicapte manege stond nu ofzo?
Dat heeft iig iemand op Bokt geschreven geloof ik en ik heb dat aan me vader gevraagd of hij dat idd heeft gezegd en hij heeft gezworen dat die zoiets nooit heeft gezegd tegen niemand niet, daar hebben we nog ruzie over gehad en hij vond het echt heel erg dat ik het niet wilde geloven dat het niet waar was. En daarom mocht ik ook niet meer op Bokt want zo schoot het niet op en bleef er alleen maar ruzie. Dat vond ik wel vervelend want zo kon ik de mensen niet laten weten hoe het ging verder.

En als je mij niet gelooft moet je dat zelf weten natuurlijk, het is jammer dat de Jeugdzorg de informatie ove ronze situatie zomaar aan vreemde geeft (tenminste dat denk ik van niet) anders kon je het navragen.

Wat DinkeyGirl oa zegt op de vorige pagina klopt idd. Je denkt steeds het komt wel goed, als het een uurtje goed gaat thuis. En je doet er onwijs veel aan om maar te zorgen dat het goed gaat want ik weet dat het wel onwijs leuk kan zijn met mijn vader. En ik wil niet zomaar mijn band met hem verbreken ik wil het liefst een oplossing die we beide goed vinden, helaas is die nauwelijks te vinden voor mijn idee.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:59

Daar ben ik het mee eens Nathalie vooral de laatste zinnen! Dat is juist wat ik bedoel (mijn reactie was ook niet op jou persoonlijk gricht)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:00

heey lotte,

Fijn dat je er weer bent..

Er word in dit topic geroepen dat je moet breken met je vader..Maar ik kan me enigzins indenken dat dat heel moeilijk is..Zeker omdat je ook je moeder verloren hebt.. Ach gut Maar zie wel in dat het voor jou het beste is als je even een tijdje ergens anders bent..Dan kan je tot rust komen en wie weet word de band tussen jou en je vader wel beter dan..

Heel veel sterkte en probeer ons enigzins op de hoogte te houden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:02

Wat voor stappen ga je zelf nemen om de situatie te verbeteren, iedereen kan wel raad geven maar wat heb je zelf in je hoofd? Ga je gebruik maken van de hulp die je via school kunt krijgen?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:31

Welkom terug Lotte Haha!

Heb ook wel veel aan je gedacht de laatste weken en had onthouden dat je woensdag terug zou komen.

Het is idd een goed idee om even bij een vriendin tot rust te komen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:34

Welcome back Lachen
Ben benieuwd of Brazilie ook een leerzame ervaring voor je is geweest. Je zegt dat je er misschien nu even tussenuit moet, maar dat heb je in Brazilie toch al gedaan? Of was dat zo dat je dara niet van tot rust kon komen?

Anyhow, succes ermee!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:28

Fijn dat je weer terug bent Lotte.

hopelijk komt er snel een oplossing voor alle problemen.
Een tijdelijke break kan goed helpen alles op een rijtje te zetten