Video onthoofding Amerikaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:40

klara schreef:
kan het nergens vinden hoor,dat filmpje,ook niet op rtl nieuws en zo

Wees blij. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:40

Lis, ik begrijp wel wat je bedoelt, ik ben het er alleen totaal niet mee eens.
Dat is heel wat anders.
Ik vind het nogal onrealistisch om te denken dat praten met zulke mensen alle problemen oplost.
Dat was misschien het geval in de perfecte wereld, maar daar leven we nu eenmaal niet in.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:43

Sypheron"]
Lis ze zijn helemaal niet bezet door Amerika, je wil niet weten wat er gebeurd als de troepen zich allemaal terug trekken. Daarnaast kunnen die groep 'burgers' die losgelaten zouden worden misschien wel voor tientallen anderen doden zorgen. Je staat af en toe voor keuzes waarbij je geen van beide wil kiezen, maar toch zal moeten..
[/quote]

Zucht..
Ik zeg niet dat ze ook daadwerkelijk op de eisen van de gijzelnemers in hadden moeten gaan. Er is gewoon helemaal niet op gereageerd.

En dat Irak niet bezet is door de Amerikanen.. Vraag het de gemiddelde Irakees eens! Als ze zich nu terug trekken wordt het idd een zooitje (is het al), ze hadden er in eerste instantie nooit aan moeten beginnen.

[quote="MissJ schreef:
Ik vind het nogal onrealistisch om te denken dat praten met zulke mensen alle problemen oplost.

Dus reageer je er maar helemaal niet op?
Ik vind het trouwens nogal naief om te denken dat oorlog iets op lost Scheve mond

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:49

Hmm wel beginnen met onderhandelingen maar niet ingaan op de eisen van de gijzelnemers... lis, zo gek zijn ze tegenwoordig niet meer.

Er wordt er te gemakkelijk tegen het hele gebeuren aangekeken... "ze hadden er niet aan moeten beginnen".. er werden nog wel steeds dagelijks mensen uitgemoord toen.

Imo moeten ze er net zolang meer doorgaan totdat dat helemaal gestopt is.
En ja ik ben een voorstander van oorlog in situaties waar het nodig is. In Irak is het nodig.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:51

maar de oorlog tegen Irak was toch al gewonnen? Het is nu volgens Bush geen oorlog meer.

Ik ben het er mee eens dat er iets tegen Saddam Hussein moest gebeuren, ik weet alleen wel dat een oorlog van Amerika tegen Irak absoluut niet de slimste zet geweest is.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:56

De oorlog had meer georganiseerd moeten beginnen, ok. Daarmee doe ik op een algemeen offensief. Nu lijkt het alsof het Amerika tegen Irak is. Als Bush slim is, gaat hij nu ook mee met de eisen van minister Bot en de andere Europese landen.

Noucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:02

Sypheron schreef:
Als Bush slim is,

Als Bush slim zou zijn (en vooral enige menselijkheid zou vertonen) zou hij aan die oorlog nooit begonnen zijn...
In die oorlog zijn met precisiebombardementen (yeah right.; bombardementen in het wilde weg zou een beter woord zijn Verward ) wel scholen en ziekenhuizen geraakt.
Ik dacht niet dat de gemiddelde terrorist zich daar bevond..
En dat hele gedoe hier met dei Amerikaan komt Bush wel mooi goed uit...
Kunnen we lekker laten zien dat het allemaal beesten zijn ginds en niet meer ingaan op de mishandelingen van die andere mensen...

Soms vraag ik me af of die terroristen nu daadwerkelijk zo dom zijn, want ze lijken telkens Bush te helpen...
Of andersom...
Want elke zet die de ene neemt, komt de andere goed uit om zijn 'beleid' 'goed te praten'...
Nu ja, wsl is het ook deel van hun strategie om de wereld een grote chaos te laten lijken...
Moet zeggen dat ze daar behoorlijk in slagen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:08

De oorlog had nooit nodig moeten zijn: Amerika heeft Saddam aan de macht geholpen.

Maar ik blijf toegeven: ik weet niet hoe het beter gekund had... ik denk wel te weten dat het onmogelijk is om democratie op te leggen. Het ziet er hard naar uit dat Irak binnen 10, 20 jaar een fundamentalistische moslimstaat wordt :/

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:11

Het was te verwachten dat zoiets zou gebeuren na het bekend worden van de martelingen door de Amerikanen.
Die gestoorde extremisten vergeten voor het gemak maar even wat ze zelf al allemaal gedaan hebben.
Maar dat is gelegitimeerd, want wat zij gedaan hebben was met christenhonden en westerse zwijnen en die zijn nog lager dan niks.
Wat er gebeurt is in de gevangenis met Irakese gevangenen is niet goed te praten maar wel enigzins te verklaren vanuit een wraakgevoel, maar je verwacht toch dat je als militair daar in gehard en getraind wordt?!

Er worden inderdaad ook onschuldige Irakese burgers door de Amerikanen opgepakt, die in eerste instantie blij waren met de Amerikanen en dachten dat er nu eindelijk een goede regering zou komen in Irak: maar helaas.
Irak is nu een groot sadistisch, gestoord moloch geworden waar het om de olie gaat en waar vele onschuldige slachtoffers bij komen te kijken zowel onder de goedwillende moslims als de goedwillende westerlingen.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:25

Ho even de Irakezen zijn begonnen met Martelen!! Daarop hebben de Amerikanen wraak genomen.... Niet goed te praten maar de Amerikanen zijn niet met deze ongein begonnen!! Maar zullen in eigen land wel gestraft worden voor hun gruwelijke daden en dat valt voor veel Irakezen nog maar te betwijfelen helaas.

Ik kan het filmpje niet laden... mijn collega wil het wel zien... Gelukkig is de server te druk!

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:35

Goed lezen Fsoudan. Ik beweer niet het tegenovergestelde hoor Knipoog

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:38

Het maakt niet uit wie is begonnen, het is allemaal even erg.
Toch vind ik het walgelijker dat verbrande mensen door een straat worden getrokken en aan een brug worden gehangen en iemand op een video wordt onthoofd dan de martelingen door de Amerikanen.
Wat ik helemaal ziek vind is zo'n een juichende menigte. Gelukkig vinden de Amerikanen de misdaden van hun soldaten zelf ook erg.
Het is jammer dat een hoop goedwillende Irakezen en Amerikanen onder de kwade moeten lijden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:41

Het filmpje doet het niet meer.
Iemand nog een link van die film? *mag ook per PB*

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:46

Ik kan het filmpje ook niet openen, en wil ook graag de link hebben...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:48

Ikheb het filmpje niet gezien, ik weet dat ik er helemaal van van de kaart zou raken al moet ik eerlijk toegeven dat het me wel op de een of andere manier nieuwsgierig maakt.

Dat de Irakezen zijn begonnen met martelen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de Amerikanen dat ook mogen doen of ze daan nou voor gestrafd worden of niet eht mag gewoon niet. En ik moet zeggen dat ik de foto's die ik heb gezien ook echt afschuwelijk vind.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:48

Ja mn broer waarschuwde me dr al voor, en mocht niet die film bekijken, omdat hij er zelf ook raar van werd! (en ie is 19!! Scheve mond)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:50

Fairie schreef:
:\ Getverdemme waar gaat dit in hemelsnaam heen?
Kunnen die gekken niet gewoon kappe met oorlogje spelen....

Ja, zo simpel ligt het allemaal niet... Maar dit is gewoon bizar...
Scheve mond

Mee eens, zo simpel is het niet nee, maar toch! Ik wil die video nieteens zien, ieuw

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:55

carien schreef:
Goed lezen Fsoudan. Ik beweer niet het tegenovergestelde hoor Knipoog

Oww dacht namelijk wel door je eerste zin.... Maar goed het maakt idd niet uit wie als eerste begint... zoals het daar nu aan toe gaat is niet goed en er moet iets aan gedaan worden.... liever gister als vandaag!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:13

Volgens mij is het filmpje nergens meer te bekijken.... zal wel te druk zijn...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:16

Sypheron"]
De oorlog had meer georganiseerd moeten beginnen, ok. Daarmee doe ik op een algemeen offensief. Nu lijkt het alsof het Amerika tegen Irak is. Als Bush slim is, gaat hij nu ook mee met de eisen van minister Bot en de andere Europese landen.
[/quote]

Lijkt?
Het IS een oorlog tussen Amerika en Irak (en de slappe zakken die achter bush aanhobbelen). Deze oorlog wordt niet onder de VN-vlag gevoerd en daarom vind ik dat Nederland zijn troepen terug moet halen. Sterker nog, Nederland had nooit millitairen heen moeten sturen.

Wat betreft het filmpje; Ik dacht dat ik veel kon hebben qua 'geweld', maar het eerste wat door me heen schoot bij het bekijken van de slachting was; "Mijn God, dit is gewoon echt". Ik heb het filmpje met walging tussen mijn vingers door bekeken. Ben er nog misselijk van.
Durf em ook niet nog een keer te kijken.

[quote="Ellende schreef:
Het ziet er hard naar uit dat Irak binnen 10, 20 jaar een fundamentalistische moslimstaat wordt :/

Het ziet er meer naar uit dat Irak een Amerikaanse kolonie wordt Scheve mond

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:17

Lis, volgens mij heb ik nu al tot in den treure uitgelegd wat ik ervan vind en hoe ik denk over onderhandelingen.
En nee, ik ben niet zo naief om te denken dat oorlog alles oplost, maar in sommige gevallen is dat helaas de enige optie.
Denk je, dat als Saddam netjes gevraagd was of hij wilde stoppen met de stelselmatige mishandeling en onderdrukking van zijn volk, en of hij af wilde treden, ja had geantwoord en weg was gegaan?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:35

MissJ schreef:
Lis, volgens mij heb ik nu al tot in den treure uitgelegd wat ik ervan vind en hoe ik denk over onderhandelingen.

Als het teveel moeite kost, ben je vrij om je mond te houden hoor.

Citaat:
En nee, ik ben niet zo naief om te denken dat oorlog alles oplost, maar in sommige gevallen is dat helaas de enige optie.
Denk je, dat als Saddam netjes gevraagd was of hij wilde stoppen met de stelselmatige mishandeling en onderdrukking van zijn volk, en of hij af wilde treden, ja had geantwoord en weg was gegaan?

Daar gaat het niet om. Deze oorlog is een overtreding van het handvest van de VN. Ongeoorloofd dus.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:39

Triest dat er mensen zijn die dat filmpje ook nog online gaan zetten... Misselijk

Verspreid die propaganda sh|t van die Taliban lekker joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:51

MissJ schreef:

je denkt toch zeker niet dat Bush irak is binnengevallen om de irakezen te helpen tegen de onderdrukking van Saddam? Bush wil de olievoorraad veilig stellen voor de VS. En wij, domme hollanders, helpen wel een handje anders wordt oom Bush boos.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:51

Mike schreef:
Triest dat er mensen zijn die dat filmpje ook nog online gaan zetten... Misselijk

Verspreid die propaganda sh|t van die Taliban lekker joh!

Idd dat bedoel ik maar....zo breng je natuurlijk mensen die ook iets willen doen makkelijk over de streep Scheve mond

Sick! Boos!