klara schreef:kan het nergens vinden hoor,dat filmpje,ook niet op rtl nieuws en zo
Wees blij.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sypheron"]
Lis ze zijn helemaal niet bezet door Amerika, je wil niet weten wat er gebeurd als de troepen zich allemaal terug trekken. Daarnaast kunnen die groep 'burgers' die losgelaten zouden worden misschien wel voor tientallen anderen doden zorgen. Je staat af en toe voor keuzes waarbij je geen van beide wil kiezen, maar toch zal moeten..
[/quote]
Zucht..
Ik zeg niet dat ze ook daadwerkelijk op de eisen van de gijzelnemers in hadden moeten gaan. Er is gewoon helemaal niet op gereageerd.
En dat Irak niet bezet is door de Amerikanen.. Vraag het de gemiddelde Irakees eens! Als ze zich nu terug trekken wordt het idd een zooitje (is het al), ze hadden er in eerste instantie nooit aan moeten beginnen.
[quote="MissJ schreef:Ik vind het nogal onrealistisch om te denken dat praten met zulke mensen alle problemen oplost.
Sypheron schreef:Als Bush slim is,
) wel scholen en ziekenhuizen geraakt.Sypheron"]
De oorlog had meer georganiseerd moeten beginnen, ok. Daarmee doe ik op een algemeen offensief. Nu lijkt het alsof het Amerika tegen Irak is. Als Bush slim is, gaat hij nu ook mee met de eisen van minister Bot en de andere Europese landen.
[/quote]
Lijkt?
Het IS een oorlog tussen Amerika en Irak (en de slappe zakken die achter bush aanhobbelen). Deze oorlog wordt niet onder de VN-vlag gevoerd en daarom vind ik dat Nederland zijn troepen terug moet halen. Sterker nog, Nederland had nooit millitairen heen moeten sturen.
Wat betreft het filmpje; Ik dacht dat ik veel kon hebben qua 'geweld', maar het eerste wat door me heen schoot bij het bekijken van de slachting was; "Mijn God, dit is gewoon echt". Ik heb het filmpje met walging tussen mijn vingers door bekeken. Ben er nog misselijk van.
Durf em ook niet nog een keer te kijken.
[quote="Ellende schreef:Het ziet er hard naar uit dat Irak binnen 10, 20 jaar een fundamentalistische moslimstaat wordt :/
MissJ schreef:Lis, volgens mij heb ik nu al tot in den treure uitgelegd wat ik ervan vind en hoe ik denk over onderhandelingen.
Citaat:En nee, ik ben niet zo naief om te denken dat oorlog alles oplost, maar in sommige gevallen is dat helaas de enige optie.
Denk je, dat als Saddam netjes gevraagd was of hij wilde stoppen met de stelselmatige mishandeling en onderdrukking van zijn volk, en of hij af wilde treden, ja had geantwoord en weg was gegaan?
MissJ schreef:Lis, volgens mij heb ik nu al tot in den treure uitgelegd wat ik ervan vind en hoe ik denk over onderhandelingen.
En nee, ik ben niet zo naief om te denken dat oorlog alles oplost, maar in sommige gevallen is dat helaas de enige optie.
Denk je, dat als Saddam netjes gevraagd was of hij wilde stoppen met de stelselmatige mishandeling en onderdrukking van zijn volk, en of hij af wilde treden, ja had geantwoord en weg was gegaan?