Ik heb ook van deze betreffende bokker nog steeds geen geld gekregen... Gelukkig heb ik de spullen nog niet opgestuurd. Wel heb ik een PBtje gekregen een tijdje terug dat het geld overgemaakt was, dus dat ik de spullen alvast op kon sturen... Mooi niet dus.
bakkabouter
Geplaatst: 02-04-04 18:04
heb een maal wat gekocht hier op bokt,geld via de post opgestuurd want om een of andere vage reden kan ik niet op een girorekening storten,pb tje gekregen dat het geld was aangekomen en 3 dagen later had ik m'n pakje Moest het ooit voorkomen dat iets niet gaat zoals het moet,dan zou ik alles proberen.Eerst bombarderen met pb'tjes,dan naam hier op bokt bekend maken,en desnoods dreigen met politie.Kan er echt niet tegen als mensen hun beloftes niet nakomen.
ElizeVdS
Geplaatst: 02-04-04 18:45
Helaas heeft dreigen met de politie amper zin, daarnaast is het publiceren van een naam hier verboden..
Elsjuhh
Geplaatst: 02-04-04 18:50
Een blacklist is een top idee!!!! Heb het zelf ook gehad, wilde iets verkopen, persoon in kwestie zei het overgemaakt te hebben, na een week nog nix ontvangen, pb gestuurd, weer beloofd dat het over gemaakt is en toen nog een week gewacht... Maar nee geen geld, heb r toen een pb gestuurd dat ze de boom inkon en ik de spullen aan iemand anders zou verkopen.. Maar toch vervelend, denk je iets verkocht te hebben....
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 19:54
Ik heb nog steeds geen reactie van haar.....
Nerwen
Geplaatst: 02-04-04 20:30
Geld is ook 1 van de redenen dat ik eigenlijk nooit ''handel voer'' over het net. De paar keer dat ik hier op Bokt heb geprobeerd zijn op 1 hand te tellen en het gaat hierbij ook meer om een soort van 'ruilhandel'. Een ding is afgehandeld, maar duurde op zich wel lang. Bij het ander had ik iets afgesproken met deze gene, maar daar nooit meer iets van gehoort of gezien. En als laatste bij iemand was ik op zoek naar iets en diegene had dat, en wij overleggen, maar daar hoorde ik opeens ook niets meer van.
Ikzelf kan er niet zo mee zitten omdat ik er geen schade aan heb ondervonden. Maar een beetje vreemd vind ik het wel. En stappen ondernemen doe ik niet zo snel. Je weet de redenen niet en ja, er is (nog) geen geld aan te pas gekomen. Gelukkig.
joyce B
Geplaatst: 02-04-04 22:25
ik heb zelf wel eens een zadel te koop aangeboden, maar toch niet opgestuurd... Maar had dan ook nog niet mijn gegevens doorgegeven en ook geen geld ontvangen. Ik wilde het liever brengen, dan opsturen via ptt (niet zo handig een zadel) door drukte heb ik het erbij gelaten... Verder een keer een halsverlenger gekocht en betaald en toen kreeg de verkopende partij de envelop opengescheurd weer terug! Foutje!!! Gelukkig was zij zo vriendelijk mijn geld terug te storten (wel sneu voor haar)! Bij de volgende halsverlenger ging het gelukkig wel goed! De chaps die ik gekocht had, waren er ook heel snel nadat ik betaald had (internetbankieren is echt prettig!) was wel bang dat ze niet aan zouden komen vanwege die halsverlenger ervaringen... Maar het ging goed!
Grote dure dingen haal ik het liefst op... Minder waardevolle dingen koop ik wel via versturen... En ik zou er inderdaad flink achteraan zitten middels mail, sms, pb en telefoon en eventueel er langs rijden als ik het adres heb... Als je rekeningnummer en naam hebt net adres, dan kun je vaak het telefoonnummer ook wel controleren in combinatie met het adres...
ElizeVdS
Geplaatst: 02-04-04 23:07
Ik heb overigens ook een keer chaps gekocht.. in zogenaamd goede staat... met een enorm gat erin dus, heb wel grootste deel van het geld terug gekregen..
Heb zelf verder best veel verkocht, wel allemaal goed gegaan. Ook ooit met zadel, dat ben ik zelf komen passen
lies
Geplaatst: 02-04-04 23:32
Ik heb eenmaal iets via bokt gekocht van Angelique18. Is allemaal perfect verlopen. Was best een flink bedrag, maar ik heb geen moment getwijfeld of ik het beloofde wel zou krijgen.
Als ik iets kocht en ik mijn spullen niet zou krijgen zou ik wrs in eerste instantie pb's sturen, daarna mod inschakelen en als laatste optie heen rijden en de naam op bokt bekend maken.
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 23:34
Ik koop best veel op bokt...zoals ook in mijn profiel (LIJST) te zien is en ik verkoop ook af en toe wat...tot nu toe altijd prima gegaan, de een is wat sneller met geld overmaken / versturen van de spullen dan de ander, maar is altijd nog aangekomen....
Ik heb idd vaak bokkers die iets willen en als ze het dan mogen hebben, hoeven ze het ineens niet meer, steeds een andere smoes....(da's wel best irritant...)
verder heb ik goede ervaringen... ik probeer altijd het pakketje vrijwel direct nadat de koop gesloten is klaar te maken, dan kan het als het geld binnen is direct weg! Als ik iets koop, stort ik het meestal dezelfde dag nog (internetbankieren)
Er zijn inmiddels al een lijstje met bokkers die met dezelfde persoon soortgelijke problemen hebben.... Alleen van de meeste had ze iets GEKOCHT....dus die hebben hun geld nog niet, maar wel dus nog hun spullen....
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 23:36
Ik heb voor 50,- tuig gekocht van rosiewozie...dat is heel goed gegaan. Dinsdag overgemaakt (ze had het ook al disndag binnen) Ze heeft het woensdag gepost en ik had het donderdag al....zo kan het dus OOK!
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 20:17
Ze heeft een PBtje gestuurd en nogmaals mijn adres gevraagd, wegens omstandigheden kon ze niet op bokt komen..., dus als het goed is krijg ik alsnog mijn beugelriemen...
wenny
Geplaatst: 03-04-04 20:27
ik heb nog nooit wat gekocht via bokt wel verkocht de eerste keer ging goed de 2de keer iets minder maar dat heb ik geloof ik wel goed gemaakt met anke
Claudia19
Geplaatst: 03-04-04 22:18
tja anke ik heb nog steeds niks. maar nu vraagt ze mij om die s3 code maar die had mijn moeder dacht ik maar omdat de broeken in een enveloppe gingen heb ik dus niks gehad alleen bewijs van mn pin van 3,00 euro
KiWiKo
Geplaatst: 03-04-04 22:22
Ik snap het niet hoor. Ik zou voor die paar eurotjes die kat niet willen halen........ zou me doodschamen
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:40
Je krijgt idd alleen een pakketcode bij een pakketje (vanaf 5,50) Ze heeft nu ECHT beloofdd om ze maandag op te sture...dus dinsdag weten we of ze het ook echt gedaan heeft.
En wenny: ik ben reuze blij met je goedmakertje!!!!
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:42
gijsenkim schreef:
Ik snap het niet hoor. Ik zou voor die paar eurotjes die kat niet willen halen........ zou me doodschamen
die kat?!
Deze snap ik niet helemaal....
ElizeVdS
Geplaatst: 04-04-04 10:55
Ik denk dat gk bedoelt dat ze nooit iets niet zou sturen ofzo.. (gokje)
arabianfrend
Geplaatst: 04-04-04 12:33
Anke"] [quote="gijsenkim schreef:
die kat?!
Deze snap ik niet helemaal.... [/quote]
ik denk dat ze op de kat van tv doelt, dat programma de kat in de zak
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 09:49
Het is nu maandag en ze zou het vandaag opsturen, ben dus heel benieuwd of het morgen in de brievenbus ligt en hooguit woensdag. Ik laat het jullie in elk gevale even weten.....!
Denk idd ook: "De kat in de zak..."
Claudia19
Geplaatst: 05-04-04 12:29
gijsenkim bedoelt met de kat halen dat ze niet voor de paard euro's voor banketstaaf wilt staan.
Claudia19
Geplaatst: 05-04-04 21:06
ik hoop dat je het krijgt. heb namelijk net van een bokker een pb gekregen met de mededeling dat ... de broeken inderdaad heeft en ook geen spullen stuurt enzovoort. ik geloof natuurlijk niet gelijk alles, maar toch weer een bokker die het me dezelfde persoon heeft meegemaakt.
Anke
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 07:27
Ik zal het vanavond weten...als ik terug kom van mijn werk, kunnen de beugelriemen in de brievenbus liggen, dus we zullen afwachten!
cornelie
Geplaatst: 06-04-04 10:23
Gewoon een incassobureau inschakelen. Heb ik ook gedaan met een bokker en inmiddels heb ik het geld gehad. Dat heb ik als particulier gedaan en is dus ook gewoon mogelijk. Als jij betaald hebt stuur je gewoon eerst een rekening naar de verkoper. Als deze niet terugbetaald of het artikel opstuurd neem je contact op met het incassobureau. En klaar is klara
Lievemeid
Geplaatst: 06-04-04 10:29
Anke schreef:
Ik zal het vanavond weten...als ik terug kom van mijn werk, kunnen de beugelriemen in de brievenbus liggen, dus we zullen afwachten!
Ik hoop het voor je! Ik heb niets meer van haar gehoord dus mijn spullen stuur ik ook mooi niet op... (het is niet echt netjes om hier neer te zetten maargoed..)