Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

Duhelo schreef:
Maar is dat iets onrealistisch?

Ik ben totaal niet romantisch aangelegd en heb weinig belang bij "speciale datums". Mijn man net wel, die vindt het leuk om iets te vieren en te doen.

Als hij aangeeft dat hij voor zijn verjaardag graag zou hebben dat ik iets organiseer, dan doe ik dat, omdat je dat voor elkaar doet als je elkaar graag ziet. En al zeker als ik aangeef dat ik iets zal organiseren en zeg dat hij het mag loslaten.

Ik heb het idee dat ts haar vriend wel belooft maar het dan niet doet.

Het is iets anders als ts sportlessen geeft, vriend min of meer dwingt om te beloven om dat abo te gebruiken, en dan kwaad is als hij het niet doet. Omdat dit iets was dat hij sowieso al niet wilde. Vriend moet dan ook wel werken aan zijn "nee" zeggen en geen valse beloftes doen.

De vraag is dan wel hoe het komt dat hij het niet doet, zo’n weekend organiseren. Er zijn m.i. verschillende opties:
- hij heeft er geen zin in
- hij weet niet hoe
- hij durft het niet bespreekbaar te maken
- hij durft geen nee te zeggen
- de lat ligt zo hoog dat hij er niet aan wil beginnen uit angst dat het niet goed genoeg is
- hij is het vergeten
- het was geen ‘gezamenlijk gedragen’ idee

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Pantykous schreef:
Peuk schreef:
en steunt me altijd.

Dat is toch niet zo als jij alles doet?

Ik herken het wel want het is toch in ons gebakken door de patriarchische samenleving waar we in zijn opgegroeid dat het merendeel van de man/vrouw relaties er zou uit ziet. Hoe ouder ik word hoe minder geduld ik er voor heb dus ik heb daar met mijn partner heel actief aan gewerkt. Het is heel simpel voor mij, het leven is te kort en ik ben te druk om iemand anders z'n leven ook nog te organiseren.

Ik herken dit dus echt totaal niet. Voor mij is dit niet hoe de meeste man/vrouw relaties eruit zien.

Zo ben ik niet opgegroeid/opgevoed, mijn vader is niet zo.
Mijn partner is ook niet zo en vorige partners ook niet.

Volgens mij is het ook hoe je er als vrouw zelf in staat.
Kun je de controle wel loslaten, als je zelf zo'n regelaar bent?
Of ben je eigenlijk zelf te perfectionistisch, dat je het sowieso liever zelf regelt "want dan gebeurt het tenminste op jouw eigen manier"?

Cer

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Ik denk dat dat inderdaad lastig kan zijn, dat vrouwen soms menen 'dat ze alles moeten regelen" en vervolgens wel zo zijn 'dat ze alles willen regelen' omdat de man toch altijd alles verkeerd doet (althans, als ik sommige vrouwen over hun man hoor.. pfoei) dan zou ik als man ook denken 'doe het anders lekker zelf' :')

daarnaast is de gestelde workload ook een goede vraag. Als de man veel meer werkt, en de vrouw minder, wie heeft dan tijd om dingen te regelen?
wij werken beiden veel, en we hebben daarom beiden af en toe geen zin meer om dingen te regelen. Ik heb daarnaast iets meer ruimte met mn werk om wel iets te regelen, dus dan doe ik het.
iets wat hij zelf moet doen, doet ie zelf, of hij doet het niet. Ik vind daar verder niks van. Ik zou ook niet goed worden als iemand me constant achter mn kont aan zit ergens over.

Qua weggaan vind ik het ook lastig, je weet dat hij het niet zo leuk vind om dingen te doen. Is het dan wel fair dat hij iets regelt voor een belangrijke dag? Waar dan vervolgens een waarde oordeel over geveld lijkt te worden?

De vragen van Verootje zijn ook valide hierin.

Daarnaast zijn er ook vaak veel onuitgesproken verwachtingen en aanames. Ik denk dat het beste wat mensen in een relatie (in het leven) kunnen doen is geen aannames doen, en verwachtingen bespreekbaar maken. En daarin een ander zo accepteren zoals je dat zelf ook zou willen..

Als je oprecht gelukkig zou zijn, weet ik niet of je dit een issue zou vinden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Maflinger_S schreef:
Ik herken dit helemaal niet en vind jou best een beetje overkomen als een controlerende perfectionistische manager. Dat is niet de rol die je zou moeten hebben in een liefdesrelatie. Op deze manier houd je zelf de zogenaamde passitiviteit van je vriend in stand. Hij hoeft niets en als hij wel iets doet komt het misschien niet overeen met jouw verwachtingen. Loslaten en op zijn tijd een compliment werken wellicht beter.

Dat was mijn gedachte eigenlijk ook...Ik zie het probleem met de vriend hoor maar vind TS ook wel wat "in extrema" als ze beschrijft hoe ze tot in detail alles uitzoekt en regelt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Ts, laat je alsjeblieft niet wijsmaken dat je onrealistische verwachtingen hebt, op misschien de hobbies na dan, als hij liever wilt bankhangen en jij wilt gaan fietsen dan ga lekker fietsen.

Maar je hebt echt geen onrealistische verwachtingen wat betreft het verdelen van de mental load.
Ik was 11 jaar samen, waar van 4 getrouwd, en ik moest ook altijd alles onthouden, bijhouden, aan helpen denken etc; en hij gebruikte als excuus, ja ik denk daar gewoon niet aan. Weaponized incompetence. Ook verantwoordelijkheid nemen voor dingen etc, het lag altijd aan mij.

Ik heb er uiteindelijk afscheid van genomen en ben nu 8 maanden met mijn vriend en het is zo'n verschil. Deze man denkt zelf over dingen na, neemt mij werk uit handen door zelf over dingen na te denken en te regelen, ook wat betreft de hond etc. Geen smoesjes meer van, ja maar ik doe het toch niet zoals jij wilt, of jij kan dat beter. Echt een verademing.

Het is vooral het feit dat jij, zoals een andere bokker zegt, continu de mental load moet dragen, dan kun je net zo goed alleen zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

Marije_jiplover schreef:
Ik herken dit dus echt totaal niet. Voor mij is dit niet hoe de meeste man/vrouw relaties eruit zien.

Zo ben ik niet opgegroeid/opgevoed, mijn vader is niet zo.
Mijn partner is ook niet zo en vorige partners ook niet.

Volgens mij is het ook hoe je er als vrouw zelf in staat.
Kun je de controle wel loslaten, als je zelf zo'n regelaar bent?
Of ben je eigenlijk zelf te perfectionistisch, dat je het sowieso liever zelf regelt "want dan gebeurt het tenminste op jouw eigen manier"?

Dan ben je toch een beetje een uitzondering want de ‘mental load’ zoals dat genoemd wordt, is goed onderzocht en een bekend fenomeen.

Ik moet zeggen, het blijkt nu dat ik de OP niet goed heb doorgelezen. Jullie lijken in bepaalde opzichten niet compatibel. Ik heb dezelfde verschillen met mijn partner, ik ben heel actief en hij niet. Maar we accepteren dat van elkaar, hij krijgt van mij een duur gaming keyboard met z’n verjaardag en geen instrument. Hij koopt voor mij iets moois voor in huis ook al heeft hij daar niks mee.

Beloftes niet nakomen is wat mij betreft sowieso een rode vlag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

janderegelaa schreef:
Maflinger_S schreef:
Ik herken dit helemaal niet en vind jou best een beetje overkomen als een controlerende perfectionistische manager. Dat is niet de rol die je zou moeten hebben in een liefdesrelatie. Op deze manier houd je zelf de zogenaamde passitiviteit van je vriend in stand. Hij hoeft niets en als hij wel iets doet komt het misschien niet overeen met jouw verwachtingen. Loslaten en op zijn tijd een compliment werken wellicht beter.

Dat was mijn gedachte eigenlijk ook...Ik zie het probleem met de vriend hoor maar vind TS ook wel wat "in extrema" als ze beschrijft hoe ze tot in detail alles uitzoekt en regelt.

Eens en niet eens.

Hij hoeft niks, maar het moet niet zo zijn dat hij uit zichzelf geen verantwoording neemt.
Als je samen naar een financieel adviseur bijvoorbeeld gaat is het ook zijn verantwoordelijkheid om zich in te lezen.
Als hij een ziekenhuis bezoek nodig heeft moet hij het zelf ook kunnen en gaan plannen.

Ik zou dat zeker niet voor hem gaan doen als hij dat zelf kan.
Als zijn hobby niksen en gamen is, dan is dat dikke prima. Daar is niks mis mee.
Maar als volwassene wil je een gelijkwaardige relatie.
Ik zou ook niet als een moeder achter zijn kont aan lopen.
Dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Duhelo schreef:
Maar is dat iets onrealistisch?

Ik ben totaal niet romantisch aangelegd en heb weinig belang bij "speciale datums". Mijn man net wel, die vindt het leuk om iets te vieren en te doen.

Als hij aangeeft dat hij voor zijn verjaardag graag zou hebben dat ik iets organiseer, dan doe ik dat, omdat je dat voor elkaar doet als je elkaar graag ziet. En al zeker als ik aangeef dat ik iets zal organiseren en zeg dat hij het mag loslaten.

Ik heb het idee dat ts haar vriend wel belooft maar het dan niet doet.

We weten natuurlijk niet hoe dat is gegaan. Of de vriend van TS spontaan aanbood om iets te organiseren, of dat TS vond dat haar vriend dit hoorde te doen. Het is ook niet persé slecht van TS om zoiets belangrijk te vinden. Of van de vriend om vooral te willen gamen na zijn werk. Het is vooral een probleem dat de wensen en verwachtingen zo uiteen lopen. Dat gaat je na een tijd opbreken.
Zeker als TS hoopt dat het in de toekomst anders gaat lopen ...

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Ik ben ook benieuwd naar de verdeling van het werk. Sommige taken die je beschrijft zijn in principe 'onbetaald werk' zoals zijn afspraken plannen en bijhouden wat er in het huishouden moet gebeuren etc. Dat zijn taken die vrouwen veel hebben gedaan toen zij financieel afhankelijk waren van mannen, maar die niet per se werden/worden herkend als werk. In het heden is het normaler dat vrouwen ook een baan hebben, maar vaak wordt er in die shift vergeten dat veel vrouwen daarvoor wel degelijk ook werk verrichtten - het mentale en emotionele - en wordt dat veel mannen niet geleerd, waardoor sommige vrouwen uiteindelijk beide doen. Eigenlijk dus wat meerdere mensen voor mij al hebben besproken in een net wat ander perspectief.

Voor sommige stellen werkt dat natuurlijk prima, maar ik wilde je zeggen dat als dat voor jou niet het geval is, is dat een valide gevoel. Ik zou er persoonlijk niet gelukkig van worden en mijn relatie is dan ook heel anders. Vaatwasser uitruimen, koken, uitjes plannen, schoonmaken, ik hoef mijn vriend nooit iets te vragen. Zulke mannen bestaan dus ook echt en het is zeker niet onrealistisch om dat te willen in je relatie.

Jullie interessen en verwachtingen van vrijetijdsbestedingen is een ander probleem, het kan zijn dat jullie daarin gewoon niet bij elkaar passen. Ik heb het hier vooral over het organisatorische, en de mentale/emotionele last.

Het is sowieso belangrijk dat jullie elkaars verwachtingen kennen en ik zou hem wel vertellen waar je mee zit. Misschien is hem überhaupt nooit geleerd om deze zaken zelf te doen en is hij zich niet er van bewust dat hij je met deze last opzadelt.
Laatst bijgewerkt door juliedo24 op Vandaag, 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Ik herken het van mijn ex, 8 jaar samen geweest maar wat een verademing is mijn huidige man. Zo fijn om niet continu het gevoel te hebben aan een dood paard te trekken, en dan nog ruzie krijgen omdat je samen wat wil doen oid ook.

Heb je al wel goed gepraat met hem over dit probleem? Dat is altijd stap 1.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:06

Jeetje wat een hoop reacties. :o Bedankt hier voor en ik lees toch ook wel herkenning.

Fijn dat er ook erkenning is voor mijn verhaal, maar ook goed om een spiegel voorgehouden te krijgen. Want ik zal ook zeker niet ontkennen dat ik geen aandeel heb. Ik weet dat ik te veel controle wil behouden, waardoor ik al in een regelstand schiet voordat hij daar de kans voor heeft gekregen. Het is misschien ook vaak zo, dat ik hem 10 stappen voor ben. Ik stippel het plaatje uit en hij heeft dat nog niet in zijn hoofd verwerkt. Hij laat het op zijn beloop en vervolgens probeer ik het echt wel los te laten, maar ik voel de uitkomst dan al aankomen.. Op een later moment krijg ik dan te horen: ‘je had toch wel gelijk’ of ‘ik had toch moet luisteren’ of ‘ja toch wel jammer dat het zo gelopen is’. Dat zijn moment dat ik me soms geremd voel.

Ik lees ook terug dat ik hem meer ruimte moet geven, bijvoorbeeld voor zijn eigen hobby’s/vrijetijdsbesteding. En dat is wel een eye opener want ik denk dat ik inderdaad niet van hem mag verwachten dat hij net zo actief is als ik. De gitaarlessen waren trouwens omdat hij had aangegeven dit te willen leren. Ik heb toen lessen voor hem ingepland, maar hij is er nooit naar toe gegaan. In het begin van onze relatie sportte hij veel en ik weet wat dat mentaal toevoegt, dus vandaar dat ik dat wel eens geopperd heb. Als hij vervolgens ‘nee’ zegt dan vind ik dat ook prima. Het is dus niet dat ik wil dat hij dat gaat doen, maar ik sluit aan bij wat hij met mij deelt. En ik heb ook genoeg te doen buiten onze relatie om, maar daarom heb ik dan wel behoefte aan quality time in het weekend en dan vind ik het dus jammer dat hij de keren dat hij wat gaat regelen (dat zegt hij dan zelf overigens, het is dus niet dat ik hem dat op leg), hier weinig van terecht komt als ik dat niet initieer en plan.

Ik lees het huishouden ook veel terug, maar dat is niet per se mijn grootste struikelpunt. Hij heeft zijn eigen taken en dat doet hij wel. Als ik het vraag doet hij het ook wel. En als hij op tijd thuis is haalt hij wel uit zichzelf boodschappen, maar dat zijn wel allemaal zaken die ook nodig zijn in zijn hoofd. Zodra het nut in zijn ogen verdwijnt, dan gebeurt het gewoon niet. Bijvoorbeeld de tuin zou volledig verslonzen als ik dit niet zou doen. Hij zou nooit de tuin opruimen maken of uit zichzelf de heg snoeien bijvoorbeeld. En eerlijk gezegd, ik heb daar soms wel moeite mee hoor. Want ik vind ook zo veel dingen die geregeld of gedaan moeten worden niet echt leuk, maar het leven bestaat nou eenmaal uit zaken die ook niet leuk zijn. Je kan dat dan niet alleen bij je partner neer leggen vind ik dan.

Ik regel trouwens niet echt afspraken vóór hem, dat gaat me echt te ver hoor haha, zo erg ben ik niet. Ik doelde op afspraken die voor ons beide van belang zijn, zoals ziekenhuis en hypotheekadviseur. Daar houdt hij zich totaal niet mee bezig, maar hij wil ook een kind ( vandaar ziekenhuis - ik heb kanker gehad etc.) en hij wil ook een huis bijvoorbeeld. Dan verwacht ik daarin ook eigenlijk evenveel verantwoording te dragen.

De relatie brengt me dan wel dat als we tijd samen doorbrengen, dat het altijd leuk en fijn is. En dat we kunnen lachen. Ook heb ik geen enkele twijfel of hij van me houdt. Ik weet zeker dat dat zo is. En het voelt ook rot om zo’n beklag over hem op te schrijven, want hij zou dat niet zo snel over mij doen, maar ja..

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Dan heb ik je openingspost gedeeltelijk verkeerd geinterpreteerd. Fijn dat je zowel erkenning als een spiegel vindt in je topic. Ik ben heel benieuwd of je plant om er iets mee te doen, bijvoorbeeld een gesprek met je vriend, of dat je het vooral van je af wilde schrijven? :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

Popstra schreef:
Ik herken het wel. Ik denk dat dit in alle relaties wel zo een beetje is toch!?
Ik moet ook altijd de vrije tijds besteding bedenken. Op vakantie het voortouw nemen en ja thuis elke dag bedenken wat we gaan eten is ook zoiets.. vraag het hem dan krijg je steevast het antwoord ,,maakt mij niet uit,,

Doe je niks dan gebeurt er ook niks.

Mijn man regelt echter wel alle financiele zaken.
Ik heb er al 32 jaar vrede mee

Mijn man neemt altijd het initiatief voor de vakanties, ik ga daarna samen met hem kijken. Even zo uitjes; "Ik heb kaarten voor dat en dat gekocht. Ga je mee? Anders neem ik een van de kinderen mee".
Ik heb die taakverdelingsvragenlijst gemaakt, wij komen mooi gemiddeld uit.
Sommige dingen doe ik "altijd" andere dingen doet hij "altijd"
Dat vrouwen altijd aan staan, alles moeten trekken, dat doen wij ook zelf hoor. Ik ben daar mee gestopt. Dat heeft veel moeite gekost bij mijzelf, tegenstribbelen bij mijn partner, spanningen in de relatie maar uiteindelijk is het veel beter geworden. Hoewel hij altijd al veel deed had ik het gevoel dat ik het allemaal moest regelen. Let wel, het gevoel. Of het daadwerkelijk zo was, dat weet ik niet.
We vullen elkaar aan. Hij doet het grovere werk, ik werk af. Denk aan schuren-plamuren-aflakken. Hij is de afdeling schuren en plamuren, ik ben de afdeling behangen en aflakken. Deze metafoor (die ook wel echt zo is ha ha) kan je doortrekken in heel veel dingen/zaken/klussen.
TS Als je wilt dat je man meer gaat doen, dan zal je zelf minder moeten gaan doen.
Laat het maar los. Dat is goed. Goed voor jou, goed voor hem, goed voor de relatie.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:29

Popstra schreef:
Ik herken het wel. Ik denk dat dit in alle relaties wel zo een beetje is toch!?
Ik moet ook altijd de vrije tijds besteding bedenken. Op vakantie het voortouw nemen en ja thuis elke dag bedenken wat we gaan eten is ook zoiets.. vraag het hem dan krijg je steevast het antwoord ,,maakt mij niet uit,,

Doe je niks dan gebeurt er ook niks.

Mijn man regelt echter wel alle financiele zaken.
Ik heb er al 32 jaar vrede mee

Dit dus, heel herkenbaar.

Mijn man regelt de praktische zaken (financien, verzekeringen etc), ik de sociale/emotionele (wie is jarig, wat eten we, waar gaan we naartoe).
Ik vind het een prima verdeling. +:)+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:46

Dorine92 schreef:
Misschien niet leuk om te horen maar dit lijkt me niet de juiste partner. Zeker als je dit bespreekbaar hebt gemaakt, zal hij stappen moeten ondernemen. Een partner hoort zijn best te doen het jou comfortabel te maken, en alleen "het heel misschien soms proberen" koop je ook niks voor.
Ik zou zeker geen stappen zetten met deze man. Is niet normaal. Je bent niet zijn moeder en een man hoort ook een vrouw te kunnen ontzorgen
Verder zou ik niet proberen hem overal (gedwongen) in te betrekken, maar gewoon lekker je eigen ding doen.

Maar ik krijg vooral het idee dat jullie gewoon totaal niet bij elkaar passen dus eigenlijk kan je er misschien wel net zo goed mee stoppen

Eerlijk? Dit wilde ik ook typen. Klinkt als trekken aan een dood paard.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:52

Maar ligt dat dan aan de man of aan de vrouw? Ik vind wel dat de partner een beetje negatief neergezet wordt (door anderen, niet perse door TS).
Misschien vind de partner hier ook wel iets van, en zou er op een forum waar hij zn verhaal plaatst, het tegenovergestelde tegen hem gezegd worden :D
"ga weg bij zo'n helicoptervrouw", "wat een baas", "mag je ook zelf bepalen wat je doet" etc :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Maar dan kan hij er toch het gesprek over aan gaan? Ik krijg het idee dat beide niet zo goed kunnen communiceren omdat ze bang zijn om iets verkeerds te zeggen.

En persoonlijk zou ik net als een aantal anderen wel vallen over afspraken die niet nagekomen worden. Dan moet je niks beloven als je het niet waar gaat maken. Of tijdig communiceren waarom het niet gaat lukken. Dat lijkt me geen overdreven verwachting van ts, maar dat is toch basis voor een gezonde relatie? Je wil toch op je partner kunnen vertrouwen als je iets afspreekt samen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Nouja als je twee jaar samen bent en hij zou iets organiseren en laat het helemaal afweten..sorry maar dan ben je toch een lamzak. Wat de reden dan ook is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:04

Peuk schreef:
De gitaarlessen waren trouwens omdat hij had aangegeven dit te willen leren. Ik heb toen lessen voor hem ingepland, maar hij is er nooit naar toe gegaan.

Ik pik deze er even uit, omdat dat iets is wat ik heb moeten leren als moeder. Dat niet alles wat mijn dochter wil, meteen door mij in gang gezet hoeft te worden. Willen mag ook gewoon gaan over 'ooit een keer' of over 'dat zou best leuk zijn om te kunnen/hebben' zonder dat ik het voor haar koop, regel of organiseer.
Iets wat ze zelf een keer aangaf nota bene :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Elisa2 schreef:
Nouja als je twee jaar samen bent en hij zou iets organiseren en laat het helemaal afweten..sorry maar dan ben je toch een lamzak. Wat de reden dan ook is.

Nouja we weten natuurlijk niet hoe dat precies is gegaan. Is er duidelijk door vriend gezegd dat hij iets leuks / speciaals / uitje gaat plannen. Of had die de indruk vanuit zijn eigen referentiekader van okee op de dag zelf kijk ik wel waar we zin in hebben en dan gaan we dat lekker doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:07

Het ligt er wel aan hoe 'die afspraak' gemaakt is. Daar was niemand bij behalve TS en partner. het kan zijn dat het verkeerd begrepen is, niet duidelijk afgesproken of wat voor reden dan ook.
Ik weet niet of iemand dan gelijk een lamzak is.

Zie idd ook het voorbeeld van Lieser. Soms zeg je wel eens wat, en dan is het handig om het te dubbelchecken. Ik zou wel willen leren schilderen maar ga me geen cursus geven, dat komt me echt helemaal niet uit.. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Peuk schreef:
Op een later moment krijg ik dan te horen: ‘je had toch wel gelijk’ of ‘ik had toch moet luisteren’ of ‘ja toch wel jammer dat het zo gelopen is’.

Denk dat je hier op zich al best blij mee mag zijn want dat betekend in mijn ogen dat hij er wel degelijk iets mee heeft gedaan of in elk geval probeert te doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:10

pmarena schreef:
Elisa2 schreef:

Nouja we weten natuurlijk niet hoe dat precies is gegaan. Is er duidelijk door vriend gezegd dat hij iets leuks / speciaals / uitje gaat plannen. Of had die de indruk vanuit zijn eigen referentiekader van okee op de dag zelf kijk ik wel waar we zin in hebben en dan gaan we dat lekker doen.

Dat is waar, het kwam over alsof het duidelijk afgesproken was in ieder geval.

Maar aan de andere kant denk ik ook, moet alles voorgekauwd worden? Kan die vriend zelf ook niet bedenken dat het leuk is om iets leuks te doen voor zijn partner bij een jubileum? Wat dan ook?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Misschien was hij wel blij dat het even bij hem werd gelaten en dacht hè fijn dat er niet meteen iets georganiseerd hoeft te worden ala TS die vanalles wil ondernemen :=

Of het is een lamzak die er allemaal niet zo om geeft inderdaad.
Maar ik denk toch altijd weer aan die collega die ook gewoon een beetje murw was omdat vriendin alles regelde, en die het zelf wel prima / fijner vond om gewoon lekker even niets te doen en zich niet vast te leggen al dagen / weken van tevoren. Zo zit ik eigenlijk ook wel in elkaar en mijn man gelukkig ook :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

TS, jullie staan, als ik het goed begrijp, voor grotere levenskeuzes. Goed dat jij je afvraagt of het nog klopt.
In gesprek gaan is belangrijk, elkaar accepteren ook.
Maar ook: Je kunt een ander niet veranderen, alleen jezelf - en zelfs dat is een flinke uitdaging. De puzzel van geven en nemen moet je samen leggen.
Wijsheid gewenst.