Overlast airco's buren: wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

BeFunny schreef:
Nou dit vind ik echt een kul reactie.
Mensen die dat ondervinden kunnen daar niks aan doen hè ze hebben daar echt last van.
Het minst wat men kan doen als het geluid zo laag mogelijk houden. Als ging het om 0,1 procent.

Alsof mensen dat niet doen… de meeste mensen houden prima rekening met buren. Het grootste gedeelte van de woningen zijn echter rijtjeshuizen, waarbij je altijd hinder van anderen ondervindt. Is het geen airco zijn het wel kinderen, honden, wc’s of mensen met een ander ritme.

De buren hebben de airco’s al verplaatst. Er is dus geen sprake van geen rekening willen houden met. Het lijkt eerder een technisch mankement.

Mensen met airco’s kunnen er ook niks aan doen dat voor 5% van de bevolking dat zwaar ergerlijk is hè. Wat is jouw pragmatische oplossing dan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

996981 schreef:
BeFunny schreef:
Nou dit vind ik echt een kul reactie.
Mensen die dat ondervinden kunnen daar niks aan doen hè ze hebben daar echt last van.
Het minst wat men kan doen als het geluid zo laag mogelijk houden. Als ging het om 0,1 procent.

Alsof mensen dat niet doen… de meeste mensen houden prima rekening met buren. Het grootste gedeelte van de woningen zijn echter rijtjeshuizen, waarbij je altijd hinder van anderen ondervindt. Is het geen airco zijn het wel kinderen, honden, wc’s of mensen met een ander ritme.

De buren hebben de airco’s al verplaatst. Er is dus geen sprake van geen rekening willen houden met. Het lijkt eerder een technisch mankement.

Mensen met airco’s kunnen er ook niks aan doen dat voor 5% van de bevolking dat zwaar ergerlijk is hè. Wat is jouw pragmatische oplossing dan?

Heb je het geluid gehoord?

Dit heeft niks meer te maken met het geluid wat aircos produceren als ze aan de geluidsnormen voldoen. Dat doen ze namelijk niet en dat heeft niets te maken met het geluid van spelende kinderen. Due aircos gaan de hele dag door hè. En verplaatsen heeft dus niet het gewenste resultaat. Wat ze meer kunnen doen?
Iemand laten komen die ze juist insteleerd ofwel vervangt voor Units die wel voldoen aan de normen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Maar volgens mij bedoelen we in deze niet de airco van de TS haar buren. Die is duidelijk veel te hard en niet oke.

Maar er wordt ook geklaagd over de stille aircos die 95% niet hoort of geen last van heeft, maar een klein gedeelte wel.
Daar ging het over

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Jester_ schreef:
Maar volgens mij bedoelen we in deze niet de airco van de TS haar buren. Die is duidelijk veel te hard en niet oke.

Maar er wordt ook geklaagd over de stille aircos die 95% niet hoort of geen last van heeft, maar een klein gedeelte wel.
Daar ging het over

Dat…

Suzanne F.

Re: Overlast airco's buren: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Wat vervelend zeg. Ik zou toch het gesprek nog een keer aangaan en ze uitnodigen zodat ze het zelf kunnen horen. Hier hangt de airco van de buren aan de muur en daar zijn al een keer rubbers tussengezet tegen de trillingen. We hebben de afspraak dat deze na 22 uur uitgaat. Ikzelf heb mijn airco ook nooit ‘s nachts aan. Maar die staat op mijn dakkapel dus daar zullen mensen weinig last van hebben.

Zo’n kast gaat niks of weinig doen helaas, daar geloof ik niks van. Eerder kan het juist verergeren. Ik zou het zoeken in de afstelling. Ze horen niet zoveel geluid te maken.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Interessant, ik ben benieuwd wat eraan gedaan kan worden. Ik werk zelf bij een bedrijf dat oa warmtepompen produceert, airco's zitten niet meer in het assortiment maargoed iets met binnen- en buitenunits :D
Omkasting klinkt vaak leuker dan het is. Het kan fungeren als klankkast waardoor het alleen maar erger wordt. Ik ben heel benieuwd of het toestel volgens installatievoorschriften is geplaatst, is er voldoende ruimte om de buitenunit heen, dat soort dingen. Is alleen de installateur erbij geweest of is bijvoorbeeld de verkopende partij van de installateur (groothandel/fabrikant) ook ingeschakeld? Die kunnen beoordelen of geluid volgens de specificaties is. Als dat zo is, is t dikke pech. Zo niet, kan/moet er wat aan gedaan worden. Zeker als de toestellen nog jong zijn, dan wordt het een garantiekwestie als geluid niet binnen specificaties is en het geen installatiefout betreft.
Succes, geluid kan echt heel vervelend zijn.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Ik ben ook benieuwd wat hieruit komt, hij klinkt echt opvallend hard. Wij hebben zelf een buitenunit op de kopse kant van het (hoek)huis, daar zitten de airco’s van 3 slaapkamers op maar zouden we de benedenverdieping ook nog op kunnen zetten. Die maakt echt niet veel geluid maar het verbaast me dus ook dat zij drie units nodig hebben, dan vraag je je toch ook af hoe professioneel het geïnstalleerd is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Die van ons maakte ook zo'n hard brommend geluid. Maar dat was niet goed. Er is een monteur geweest en nu hoor je ze bijna niet meer. Dus volgens mij klopt het echt niet, dat geluid.
Ik zou er ook niet goed van worden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

Maaike schreef:
Interessant, ik ben benieuwd wat eraan gedaan kan worden. Ik werk zelf bij een bedrijf dat oa warmtepompen produceert, airco's zitten niet meer in het assortiment maargoed iets met binnen- en buitenunits :D
Omkasting klinkt vaak leuker dan het is. Het kan fungeren als klankkast waardoor het alleen maar erger wordt. Ik ben heel benieuwd of het toestel volgens installatievoorschriften is geplaatst, is er voldoende ruimte om de buitenunit heen, dat soort dingen. Is alleen de installateur erbij geweest of is bijvoorbeeld de verkopende partij van de installateur (groothandel/fabrikant) ook ingeschakeld? Die kunnen beoordelen of geluid volgens de specificaties is. Als dat zo is, is t dikke pech. Zo niet, kan/moet er wat aan gedaan worden. Zeker als de toestellen nog jong zijn, dan wordt het een garantiekwestie als geluid niet binnen specificaties is en het geen installatiefout betreft.

Wat mijn eerste gedachte was; als ze 3 units nodig hebben voor 1 huis zijn het dan niet gewoon tweedehands airco’s?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Jester_ schreef:

Daar ging het over

Nou nee want ze had het erover dat de buren de units al verplaatst hadden en kwam met de vraag wat ze dan nog meer hadden moeten doen dus daar reageerde ik weer op.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

Mijn man, die in de aircobusiness zit, roept meteen dat de compressors defect zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

BeFunny schreef:
Jester_ schreef:

Daar ging het over

Nou nee want ze had het erover dat de buren de units al verplaatst hadden en kwam met de vraag wat ze dan nog meer hadden moeten doen dus daar reageerde ik weer op.

Ja dat was na jouw reactie en ik suggereer nergens dat de buren van ts niet meer kunnen doen.

Maar als het over de 5% gaat die last hebben van (goed functionerende en geplaatste) airco’s Daar kan de samenleving inderdaad niet zoveel aan doen.

Volgens mij haal je nu allerlei berichten door elkaar. Lees ff terug….

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:22

Oef wat een takke geluid zeg.... hopelijk gaan ze de airco's na laten kijken want dit deugt niet.

Ik ben het overigens niet zo eens met de mensen die stellen dat de buren de airco's al een keer verplaatst hebben en dat heel wat vinden. Ja ze zijn verplaatst....maar imo geldt die keer niet als 'oh wat goed' want het was een belachelijke plek tegen een raam van de TS aan, zodanig dat die zelfs niet meer open kon....hoe verzin je het :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:18

janderegelaa schreef:
Maaike schreef:

Wat mijn eerste gedachte was; als ze 3 units nodig hebben voor 1 huis zijn het dan niet gewoon tweedehands airco’s?

Waarom zou dat zo moeten zijn? Wij hebben er ook bewust meerdere zodat niet gelijk alles plat ligt op het moment dat er een stuk gaat.