Mijn peettante en oom schelen 13 jaar. Tante is 67, oom wordt bijna 80. Geen kinderen, ik kom er veel als petekind.
Ik heb het er regelmatig met haar over, ik kom er veel. Hij wordt de laatste paar jaar echt oud en hulpbehoevend, zij is nog super fit.
Heeft ze er spijt van? Nee, ze weet heel haar leven al dat dit er aan zit te komen. Ze was 22 toen ze elkaar leerden kennen.
Zou ze het achteraf nog eens zo doen? Nee, dan was hadden ze toch mogelijk aan kinderen begonnen. Dit hebben ze niet gedaan door een gigantisch bedrijf. Het ziet er naar uit dat ze een mantelzorger gaat worden e dat ze toch lange tijd alleen gaat zijn. Ze geeft aan dat je jezelf hier niet op heeft kunnen voorbereiden.
kysia
Geplaatst: 01-03-26 20:57
Ik ben 53, mijn man is 6 jaar jonger We zijn 26 jaar getrouwd, 27 jaar samen Ik kan mij niet herinneren dat er ooit iemand iets over ons leeftijd verschil heeft gezegd. Als het ‘plaatje ‘ klopt dan is het zo vanzelfsprekend
Maar 6 jaar verschil is toch ook nauwelijks verschil? Ja op je 10e wel natuurlijk. Maar op je 53ste niet echt.
Sunshinedaan
Geplaatst: 01-03-26 21:23
Ik ben 44, mijn ex-vriend is 58. Ik ben behoorlijk fit en actief, hij vond dat ook van zichzelf, maar elke keer zuchten, puffen, steunen en kreunen als ie opstond van de bank of stoel.. Hij slenterde tijdens het wandelen, terwijl ik van stevig stappen hou. Al die kleine dingetjes begon me zodanig mateloos te irriteren, dat het voor mij niet meer werkte. En doorrrr...
Wij zijn 30 jaar bij elkaar en verschillen 12 jaar, man is afgelopen jaar met pensioen gegaan en ik ben ook gestopt met werken zodat we de komende jaren kunnen doen waar we zin in hebben. Als ik zou moeten werken tot mijn pensioen leeftijd dan was het een stuk minder gezellig geweest, nu hebben we de tijd en ruimte om de komende jaren nog volop te reizen en te overwinteren. Als er een groot leeftijdsverschil is ( en 12 jaar vind ik nog niet eens zo groot) dan is het in mijn ogen wel fijn om zo de laatste jaren samen te kunnen doorbrengen.