Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:AnnoNiemand schreef:Komt er nu nog antwoord over die Chinees op zondag? Inmiddels is daar ook een pizzatent bijgekomen lees ik. Ik ken dit concept niet.
Wat bedoel je? Blijkbaar kan je daar alleen cash betalen. Geen pin. Dat is wat ik begrijp.
Alja schreef:Suzanne F. schreef:Alleen op zondag? Waarom dat?
Omdat er waarschijnlijk op hun website staat dat ze op zondag gesloten zijn?
Als er dan toch pin transacties zijn is dat wel een beetje gek….
Wonkeydonkey schreef:Maar als hun een uitkering hebben en ze geven het niet op dan is dat toch zwart.
Ingeborgx schreef:In Duitsland is contant betalen heel gewoon, ook grote bedragen. Betalen bij aflevering met gewoon een rekening. Ik vindt het eigenlijk onprettig dat ‘ iedereen’ zich bemoeien kan met wat en waar ik mijn geld aan uitgeef en wanneer. Voorbeeld jumbo weet wat je koopt. De bank vraagt waarom je een bedrag wilt opnemen etc. Tegenwoordig komt de ewe gas met een aanmaning voordat je betalen moet. En het staat ook stomweg op de e-mail en daarna ook nog schriftelijk. 20 + jaar klant altijd betaald . Wat een verkwisting van geld. …
cissy schreef:Iedere bank/pin transactie kost geld dat in je zak houdt als je contant betaald, zoals bij die Chinees kan dat aardig oplopen.
Vaak kopen ze dan ook contant hun goederen in.
Ik snap dat wel.
Alja schreef:Elke ondernemer moet toch ook weer boodschappen doen?
Als dat nu voor zichzelf is of voor z’n onderneming?
Bij een bepaalde kledingketen wordt geen cash meer geaccepteerd, prima koop ik daar niet meer.
Vind het namelijk belachelijk dat een wettig betaalmiddel wordt geweigerd
roxiie schreef:Of in een gelovig gebied?
Pinbetalingen op zondag = werken, contant kan op maandag ingeboekt worden.
Wij kwamen ooit bij een zwembad op zondag, dat was contant afrekenen en anders maandag terugkomen om te pinnen.
MarlindeRooz schreef:Alja schreef:Elke ondernemer moet toch ook weer boodschappen doen?
Als dat nu voor zichzelf is of voor z’n onderneming?
Bij een bepaalde kledingketen wordt geen cash meer geaccepteerd, prima koop ik daar niet meer.
Vind het namelijk belachelijk dat een wettig betaalmiddel wordt geweigerd
Je kan niet zomaar geld uit je eigen onderneming voor je privé boodschappen uitgeven. Vaak moet er toch gestort worden. Dat kost geld. En een voorraad geld hebben is gevaarlijk.
En ik snap je punt hoor. Maar ik vind wel dat ondernemers de vrijheid mogen hebben of ze cash aannemen of niet. Zeker als het een kleine zaak is waar iemand veel alleen staat, is veiligheid veel waard.