Wie gaat naar de boerderij winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Wij hebben een melkveehouderij en heb kippen,zou niets liever willen dan een boerderij winkel openen maar manlief wil er nog niet aan beginnen.
Hier is het dus nog enkel een tafeltje aan de straat waar ik ons eigen geteelde groente soms aanbiedt en eerder ook eieren maar heb inmiddels heb ik zo'n klantenkring voor de eieren dat die de straat niet meer halen.
Verder biedt ik ook wel eens zelfgemaakte jam aan en stoofpeertjes.
Maar de hoeveelheden zijn natuurlijk nog niet zo groot.

En we verkopen zo nu en dan vleespakketten van eigen vee (ongeveer 10 kilo pakketten met allerlei soorten vlees van T bone steak tot hamburgers)

We zijn dus behoorlijk zelfvoorzienend, melk en eieren en vlees van eigen veel.
Fok een paar hanen op voor het vlees elk jaar.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op Gisteren, 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

In Enschede heb je op vrijdag en zaterdags Eko Twente tegenover intratuin dat is ook erg fijn alles biologisch en de sfeer is erg gezellig je kunt er rustig koffie en thee drinken

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

www.lekkerderbijdeboer.nl is een website waar veel boerderijwinkels en stalletjes langs de weg op staan.

Op onze pensionstal hebben ze ook vleesvee staan. En mijn collega heeft biologische vleesvarkens en melkvee. Dus alles mooi dichtbij vind ik een luxe hoor, maar ik eet graag vlees waarvan ik weet waar het vandaan komt. Ookal is dat duurder, het is zoveel lekkerder.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Wij hebben het geluk een fijne boerderijwinkel op een paar honderd meter van ons huis te hebben.

Ze verkopen o.a. rundvlees van eigen dieren, prima kwaliteit.
Eieren van hun eigen kippen, sinds kort maken ze ook broodbeleg, verkopen verse melk van eigen koeien.
In een statiegeld fles, dat krijg je dan weer terug bij inlevering.
Kippenvlees van een biobedrijf, maar op is op...dus je weet nooit precies wat je die week kunt scoren.
Melk en eieren altijd wel, groentes iets beperkter, altijd prima van kwaliteit en vers.

Ik had bij hun laatste slachting gevraagd 5 kilo gehakt vers apart te houden, zodat ik zelf portioneren kon, dat word dan vers gedraaid waar je bij staat.

Als ze nu nog hun eigen kaas zouden maken was dat heel leuk, zie ik ook nog wel gebeuren in de toekomst. Ze zijn maar beperkt open, omdat ze de verkoop nog naast hun andere werkzaamheden doen.
Maar wij zijn er heel blij mee, en eerlijk?
Ik gun hun de omzet vele malen liever dan een supermarkt, en daarbij, veel duurder vind ik het nu ook niet moet ik zeggen.
En sommige dingen niet eens duurder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

ZEJA schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zeker. Vlees en eieren direct bij de boer in Oirschot (Polsdonken), fruit en groente bij de Landwinkel in Eindhoven en soms bij de boerderij langs de weg, melk en kaas op verschillende plekken (bv melktap). En ik ga ook graag naar de lokale markt.

Moet je eens het kalfsvlees bij Verhoeven in Liempde proberen.
Zeer lekker en mals.

Zelfde regio dus dat zijn welkome tips! Polsdonken ken ik :-)

Landwinkel in Ehv, waar is die? Idem voor de melktap.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Lielle schreef:
ZEJA schreef:

Moet je eens het kalfsvlees bij Verhoeven in Liempde proberen.
Zeer lekker en mals.

Zelfde regio dus dat zijn welkome tips! Polsdonken ken ik :-)

Landwinkel in Ehv, waar is die? Idem voor de melktap.

https://www.verhoevenvlees.nl/

Ik haal er altijd een entrecôte en de kruidencreme maakt het plaatje compleet.

Ze hebben ook andere heerlijke dingen maar dit is echt mijn favoriet.

Lielle

Re: Wie gaat naar de boerderij winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

Mooi uitje voor morgen :D