Kleine auto die licht stuurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Ik zag je titel en zou meteen de Panda benoemen. Ik zit met een beginnende frozen shoulder en kan er nog goed mee rijden. Groot panda fan hier :D Maar daar ben je al bekend mee lees ik. Hiervoor heb ik in een Daihatsu Cuore gereden, die viel bij ons in het gezin ook niet tegen. Ons "koekblikje" uit 2001 was toen ook goed te doen qua sturen, dus ik denk (/gok/hoop) dat dat in de nieuwere modellen niet anders zal zijn :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Ik ben nog steeds fan van de Kia Picanto!
Ik heb last van mijn schouders maar sturen was appeltje eitje en ik vond het een heerlijke auto :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

_Nelleke_ schreef:
Niet het hele topic gelezen maar er zijn fiat 500 types die zogeheten ‘city steering’ hebben, dan stuurt de auto extreem licht. Ik heb er vroeger 1 gehad, 2-cilinder. Super betrouwbaar autootje.

Edit: dat city steering was op mijn auto een optie die je met een apart knopje kon bedienen.

Klopt, die zit ook op mijn Fiat 500! Dat is echt heel erg fijn en stuurt super ligt. De Fiatjes zijn ook niet zo heel duur. Mijn auto komt overigens binnenkort te koop. Mocht je interesse hebben ts :)

goldenarrow

Re: Kleine auto die licht stuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Ik heb een Skoda Fabia, net iets groter dan de meeste auto's die benoemd worden. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je last hebt van jouw nek- en rugklachten, maar ik vind de Fabia echt heel erg fijn en licht sturen. En ook niet onbelangrijk dat je best goed zicht hebt zonder je in allerlei bochten te hoeven wringen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Ik heb een Opel Karl, daarbij kun je ook een knop citydrive aanklikken en dan heeft deze extra stuurbekrachtiging. Heel fijn om mee door de stad te rijden, parkeren of op roadtrip met veel bochten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Ik heb een Suzuki Ignis, heerlijk bakkie (inmiddels 3 ton op de teller en rijdt nog als een zonnetje). Ik heb ook veel last van gewrichtsklachten maar deze stuurt voor mij helemaal prima.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:39

Geen idee of deze al genoemd is: een Peugeot 107.
Wij houden zelf totaal niet van Franse automerken, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Dus toen mijn moeder aan mijn man vroeg of hij haar autootje voor niets wilde overnemen, heeft hij ermee ingestemd (ook omdat deze jonger en zuiniger is dan degene die hij had). Hij is allang blij dat hij ermee naar zijn werk en terug kan rijden, ik kan er totaal niet mee overweg. Voor mij stuurt hij namelijk veel te licht, maar dat was - net als bij jou, TS - ook de reden waarom mijn moeder hem ooit had aangeschaft. Wellicht is het ook wat voor jou?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:50

Hier vandaag mijn 2e Hyundai Atos gekocht als opvolger van mijn 1e Atosje die helaas echt op is nu. Heb altijd pijn in de handen, maar vind hem erg licht en fijn sturen, nu moet ik wel zeggen dat ik wel veel kracht heb in de armen dus ik weet niet of het dan perse een betrouwbare referentie is.

Maar topauto, rijdt zuinig, heb me er nooit onveilig in gevoeld en gewoon lekker goedkoop in onderhoud en belasting/verzekering :j (Ik reed met gemak 550km met mn 35 liter tankje met een auto van 2006.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:13

Ik heb een grote auto. Maar die stuurt lichter dan mijn vorige kleine auto.

Maar als je voor degelijkheid en relatief goedkoop in onderhoud wil gaan kies dan een Japanner zoals Toyota.

Verder zou ik gewoon gaan proefrijden.
Kijk hoe het aan voelt. Houding van de stoel en afstand stuur maakt ook veel verschil.
Dat kan voor mij heel prettig voelen en voor de ander juist niet.