Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:17

Ik zou gewoon even langs gaan en de beelden gaan bekijken. Dan heb je je antwoord.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:17

En wat als de beelden net niet duidelijk genoeg zijn? Dan is het alsnog woord tegen woord.

Kassabon zegt voldaan, wettelijk gezien moeten ze leveren. Ik zou wel eens de beelden gaan bekijken maar ik gok dat die sowieso niet gaan voldoen aan scherpte eisen om het duidelijk te kunnen zien (als de kassierster het irl al niet gezien/gevoeld heeft.)

Stel dat zij idd verder beweren dat er te weinig is, dan zou ik ze hun de verdere stappen laten doen. Zodra je iets officieel ontvangt (factuur, ingebrekestelling oid), protesteer je die per direct aangetekend, met ook een schadeclaim erbij waarin je alle gemaakte kosten op hun verhaalt (zoals die ingebrekestelling) en verwacht dat ze de artikelen voor Datum xx (zoals afgesproken) leveren, dat bij elke dag laattijdig je een compensatie verwacht.

Laat hun maar zien of ze het voor 100 euro in proces gaan stoppen. Met de bon met Voldaan erop win je sowieso.
Ik zou zelfs durven via het juridisch loket nu zelf al een ingebrekestelling sturen naar hun kant, waarin je aangeeft dat je bewijs van voldaan hebt en ze verplicht zijn om de goederen binnen de bepaalde tijd te leveren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:20

Als die beelden niet duidelijk zijn kunnen ze niks lijkt mij.
Als daar echt precies op te zien is dat ts de fout maakt, dan wel lijkt mij.

Maar vraag me af als duidelijk te zien is dat de kassière fout terug geeft of dat ts haar probleem is.
Ik heb zelf dyscalculie, ik zie echt niet of ze goed terug geven, niet in mijn voordeel, niet in mijn nadeel.
Ik pin dus alles :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:25

Ik zou helemaal niks doen. Niet reageren en het nummer blokkeren. Stelletje gekken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:37

Bloodymary schreef:
Ik zou helemaal niks doen. Niet reageren en het nummer blokkeren. Stelletje gekken.

Dat gaat niet, want de betaalde goederen zijn niet aan de TS geleverd en nu ze wil annuleren, wordt er gezegd dat ze dan maar 100 euro terug krijgt ipv 200.

Kortom, als TS dit laat zitten, is ze of 100 euro of 200 euro lichter.

TS, ik zou schriftelijk!! vragen om de camera beelden te mogen bekijken, die volgens hen aantonen dat je te weinig hebt betaald. En als de camera beelden niet eenduidig zijn en ze niet voor of achteruit willen, zou ik ze zeggen dat je aangifte gaat doen van oplichting. Kijken of ze dan wel inbinden.
Als de camera beelden eenduidig zijn, dan weer je ook genoeg, 100 euro terug van je geannuleerde bestellig en klaar.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:07

Duhelo schreef:
En wat als de beelden net niet duidelijk genoeg zijn? Dan is het alsnog woord tegen woord.

Kassabon zegt voldaan, wettelijk gezien moeten ze leveren. Ik zou wel eens de beelden gaan bekijken maar ik gok dat die sowieso niet gaan voldoen aan scherpte eisen om het duidelijk te kunnen zien (als de kassierster het irl al niet gezien/gevoeld heeft.)

Stel dat zij idd verder beweren dat er te weinig is, dan zou ik ze hun de verdere stappen laten doen. Zodra je iets officieel ontvangt (factuur, ingebrekestelling oid), protesteer je die per direct aangetekend, met ook een schadeclaim erbij waarin je alle gemaakte kosten op hun verhaalt (zoals die ingebrekestelling) en verwacht dat ze de artikelen voor Datum xx (zoals afgesproken) leveren, dat bij elke dag laattijdig je een compensatie verwacht.

Laat hun maar zien of ze het voor 100 euro in proces gaan stoppen. Met de bon met Voldaan erop win je sowieso.
Ik zou zelfs durven via het juridisch loket nu zelf al een ingebrekestelling sturen naar hun kant, waarin je aangeeft dat je bewijs van voldaan hebt en ze verplicht zijn om de goederen binnen de bepaalde tijd te leveren.

Als je niet gaat kijken zul je dat nooit weten natuurlijk

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:14

Dit is wel een spannend verhaal, ben benieuwd hoe het gaat aflopen...
En heel bizar dat ze TS zo bellen om een terugkerende klant te gaan vertellen dat ze te weinig gegeven heeft. Heb ik nog nooit gehoord, zeker wanneer je een bestelbon hebt waarop ze 'voldaan' hebben gezet. Moet inderdaad een geweldige camera zijn die zo'n verschil kan zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:17

Wat een gedoe zeg. Alleen daarom zou je al willen pinnen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:22

Camerabeelden kunnen tegenwoordig heel scherp zijn. Wij hebben met deze zelfde reden een kassen gericht staan op de kassa. Zo kunnen we bij discussie terugkijken, aan welke kant het verschil ook zit.
Dat gezegd hebbende. Ik werk in een winkel en ook bij ons is er wel eens kasverschil, met wat voor reden dan ook. Nooit hebben wij het op de klant proberen te verhalen. Ik vind persoonlijk dat je het verschil van 2 of 4 briefjes van €50 echt wel voelt. En snap ook niet dat je het als verkoopster niet extra uittelt voor de klant en voor jezelf. Zeker bij zulke bedragen doe je dat. Ik vind het een raar verhaal en zou er echt op staan om de beelden te zien. En dan van daar uit verder kijken naar een oplossing

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:29

Sowieso word elk briefje toch in dat ding gestopt voor echtheid?
Dan merk je toch ook wel of je er daar 4 instopt of 2?

En bij wisselen moet dat geld toch eerst in dat aparte "houdertje" in de lade gestopt worden om later pas echt op te bergen in de kassa.

Of doen ze dat niet overal?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:41

Ik snap niet dat je nog niet naar de winkel gegaan bent ( ongeacht omstandigheden waardoor het niet zou kunnen ). Laat ze maar komen met die beelden en niet dagenlang bellen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:56

Aan mij hadden ze een hele slechte gehad. Ik was al naar de winkel gegaan zodra ik het eerste telefoontje had gekregen. Meteen de koe bij de hoorns vatten en oplossen. Laat maar zien. En heb ik te weinig betaald, dan lossen we het ook op.

Je maakt je nu druk om iets wat je direct op had kunnen lossen door direct terug te gaan. Die manager is ook een rare, want die laat het ook op zijn beloop.

In de benen, naar die tent toe en gewoon aangeven dat je er bent om het op te lossen. Hebben ze niks, dan betaal je niks bij. Hebben ze wel een punt, dan annuleer je de order en neem je je 100 euro weer mee naar huis.

De afwachtende houding van beide kanten gaat niks oplossen. Actie wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:00

Tallie1979 schreef:
Aan mij hadden ze een hele slechte gehad. Ik was al naar de winkel gegaan zodra ik het eerste telefoontje had gekregen. Meteen de koe bij de hoorns vatten en oplossen. Laat maar zien. En heb ik te weinig betaald, dan lossen we het ook op.

Je maakt je nu druk om iets wat je direct op had kunnen lossen door direct terug te gaan. Die manager is ook een rare, want die laat het ook op zijn beloop.

In de benen, naar die tent toe en gewoon aangeven dat je er bent om het op te lossen. Hebben ze niks, dan betaal je niks bij. Hebben ze wel een punt, dan annuleer je de order en neem je je 100 euro weer mee naar huis.

De afwachtende houding van beide kanten gaat niks oplossen. Actie wel.

precies dit.

veel succes TS, ik hoop dat je je geld ooit nog terugziet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:02

Ik heb daarom het idee dat TS weet dat ze te weinig betaald heeft. :o Je gaat toch gelijk langs als je van zoiets beschuldigd wordt? En anders maak je een afspraak om langs te gaan...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:05

Alsof iedere winkel om de hoek zit en zo even binnen kunt wandelen. Ik zou dat echt moeten plannen met drie kinderen en alles eromheen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:07

Kan de politie de beelden niet bekijken en vertellen wat ze zien?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:07

Captain schreef:
Ik heb daarom het idee dat TS weet dat ze te weinig betaald heeft. :o Je gaat toch gelijk langs als je van zoiets beschuldigd wordt? En anders maak je een afspraak om langs te gaan...

Ik had niet eens een afspraak gemaakt. Mij bellen met zo’n uiting houdt direct in dat ik aangeef dat ik er de volgende dag langs kom en dat die manager er moet zijn.

Wachten op een uitnodiging? Waarom zou je? TS zit zich op te vreten over dit issue. Waarom ga je vrijwillig in deze situatie zitten? Ik snap dat niet. :')

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:08

Niet iedereen is zo assertief :o. Je kunt het enorm spannend vinden, of je in gesprekken sneller laten overrulen. Wat als de beelden niet zo duidelijk zijn, maar de manager blijft erbij van wel? Er moet ook nog geld terug naar TS. Anders is ze ook nog extra 200 euro kwijt (of 100). Je kunt zomaar in een positie komen dat je je gedwongen voelt iets te betalen waar je eigenlijk niet achter staat. Daarbij heeft TS volgens mij gevraagd om de camerabeelden en deden ze daar moeilijk over. Ik vind het niet gek dat ze eerst informatie inwint wat haar rechten en plichten zijn. Ik zou sowieso nooit meer een stap die winkel inzetten (nadat het opgelost is).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:10

StalNollie schreef:
Alsof iedere winkel om de hoek zit en zo even binnen kunt wandelen. Ik zou dat echt moeten plannen met drie kinderen en alles eromheen.

Kinderen moeten ook naar school of de opvang.

En TS koopt hier vaker, dus ze zal niet van Groningen naar Leeuwarden moeten, zogezegd. Want als je terugkerend klant bent, zal de winkel niet 6 steden verderop zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:17

Ik zou absoluut kritischer/argwanend hierin gaan staan, ze tonen het eerst maar aan op video.

Wat betreft de verbazing bij sommigen over het wel of niet zelf door hebben: niet iedereen is even georganiseerd of rustig in het hoofd. Digitaal leven is voor mij goedkoper, ik kan niet goed met contant overweg waardoor het een duur leven was (verlies, verschillende opbergplekken enzovoorts). En dat heeft niet te maken met geld over hebben.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:23

Tallie1979 schreef:
StalNollie schreef:

Kinderen moeten ook naar school of de opvang.

En TS koopt hier vaker, dus ze zal niet van Groningen naar Leeuwarden moeten, zogezegd. Want als je terugkerend klant bent, zal de winkel niet 6 steden verderop zijn.

Kinderen MOETEN dat helemaal niet

En elders in ht topic werd er een aanname gedaan maar 100€ meer of minder in de Portomonee merk ik ook niet hoor :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:27

Met AI en stemmen nadoen die dat kan tegenwoordig zou ik dit echt onder oplichting scharen. Er zijn al gevallen voorbij gekomen van zonen die zgn. belden vanuit het buitenland en gelukkig net voordat mama geld overmaakte het huis binnenwandelde ... Dus het verhaal geloven blijft lastig voor mij. Laat TS dus echt naar de winkel gaan en bevestigen dat het ook echt die mensen zijn, want stem herkennen over de telefoon zegt niks meer tegenwoordig.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:49

Maar wie zegt dat de caissière slim buiten beeld niet die 100€ weggemoffeld heeft in haar zak? En dan nu makkelijk meelift in het verhaal….

Ik zou gewoon heengaan, eisen dat je de beelden mag zien. Lukt dat niet of willen ze dat niet? Dan kunnen ze niks bewijzen. Als het wel zichtbaar is gewoon betalen en klaar ermee :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 12:51

Captain schreef:

Er is al aan de telefoon afgesproken om langs te gaan wanneer beelden beschikbaar zijn :)

@Duopenotti
Ik heb haar geen briefjes zien controleren op echtheid dus ja ook daar is weer wat over te zeggen en je telt niet wat klant je geeft plus je controleerd ook geen echtheid.. ehmm tja

@L_iek ik ben niet langs geweest omdat ik ten eerste gewoon best veel werk overdag en ik wil gewoon gelijk beelden met bewijs zien en het dan afhandelen.. en niet enkelt op hoge poten naar een winkel.
Hopenlijk bellen ze een dezer dagen om af te spreken om de video te bekijken :j

@oskarino jazeker dan regel ik het en is het klaar

@Sierrs83 jazeker sta ik erop om de beelden te zien want dat geeft voor mijzelf ook duidelijkheid waar de fout ligt en dat ik achteraf niet meer hoef te denken of alles nou echt zo was hoe hun het beweerde zonder tastbaar bewijs.
Kan het met de beekden dan gelijk allemaal even regelen en met zekerheid huiswaards gaan

@Tallie1979
Ik snap wat je zegt maar ik wil liever niet de confrontatie aangaan zonder dat hun tastbaar bewijs laten zien (beelden)
En kwa die uitnodiging kan ik niet anders omdat hij eerst toestemming moest krijgen om die beelden te laten zien
dus ik wacht inderdaad maar af en mensen mogen daar alles van vinden

@Forumster dat is dus precies hoe ik en de mensen om mij heen erin staan ze tonen maar de beelden en als het zo is dan is het zo maar wil graag eerst even de beelden zien.

@Tamary het zijn echt de mensen vd winkel hoor ik kom daar best vaak
Daarom dat ik het ook extra jammer vind

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:00

Zou je voor nu niet beter kunnen mailen, ipv afwachten wanneer ze bellen?
Op dit moment heb jij betaald en leveren ze niet.
En ben jij het grootste benadeeld.
Zij hebben het product inclusief een betaling, al dan niet een correcte.

Mailen voor een afspraak te maken, dit weekend bijvoorbeeld, waarop ook jij de beelden kunt zien.
Zodat het zo snel mogelijk opgelost kan worden wat voor beide partijen prettiger is