Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieser schreef:Ik heb er 1. Ik had er graag meer gewild. En de toestand in de wereld heeft nooit een rol gespeeld bij mijn wens om kinderen te krijgen.
Ik verbaas me sowieso over opmerkingen als 'als je kijkt naar hoe het allemaal gaat'. Net alsof er vroeger geen oorlogen, tirannen, hongersnoden en epidemieën waren.

Dat doet nog veel veel meer zeer..
)) hartstikke welkom )
Al weet ik dat dat niet slim is.Qimm schreef:Vroeger was kinderen krijgen ook geen keuze. Toen deed je dat gewoon (vaak ook omdat je extra handen nodig had op de boerderij of in de bakkerij of vul maar in) kindersterfte was ook hoog, maar dat was destijds soort van normaal (daarom was de gemiddelde levensverwachting vroeger ook veel lager, mensen werden toen ook wel 90, maar er stierven veel meer kinderen) en als je ze niet had was het omdat het echt niet lukte.
Je zag ook tijdens de grote oorlogen wel een geboortedip en na de oorlog was er een letterlijke babyboom. Dus ja, toen dachten mensen er ook wel over na.
Lieser schreef:Qimm schreef:Vroeger was kinderen krijgen ook geen keuze. Toen deed je dat gewoon (vaak ook omdat je extra handen nodig had op de boerderij of in de bakkerij of vul maar in) kindersterfte was ook hoog, maar dat was destijds soort van normaal (daarom was de gemiddelde levensverwachting vroeger ook veel lager, mensen werden toen ook wel 90, maar er stierven veel meer kinderen) en als je ze niet had was het omdat het echt niet lukte.
Je zag ook tijdens de grote oorlogen wel een geboortedip en na de oorlog was er een letterlijke babyboom. Dus ja, toen dachten mensen er ook wel over na.
Ik zei niet dat mensen er niet over nadachten. Ik zei dat de toestand in de wereld nu niet anders is dan die in de afgelopen (grofweg) 10.000 jaar.