Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 01:28

Ik heb 2 kinderen, eerst een jongen en daarna een meisje. Ze zijn nu 14 en bijna 12.
Zij zijn de lichtjes in mijn leven, de reden waarom ik niet ben ingestort na mijn slechte relatie en goddank, mijn scheiding. We zijn erg gelukkig met ons drietjes en hebben een heerlijk leven.
Ik heb altijd een kinderwens gehad, als ik mijn ex niet was tegen gekomen, dan was ik er zelfs alleen voor gegaan.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 01:38

Bewust geen kinderen.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:09

0 en dat blijft bewust zo.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:15

Ik heb er 3, studerend. En heel eerlijk, als ik voor dat we aan kinderen begonnen, had geweten hoe verrot de wereld nu is, weet ik niet of ze er waren gekomen.
Ik vind mijn kinderen wel erg leuke jonge mensen geworden en geniet van ze. Maar of het in hun belang is om op deze wereld rond te lopen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:35

Ik heb ook bewust geen kinderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:50

Ook hier heel bewust kinderloos, de wereld is een hel aan het worden den ik besteed mijn tijd en geld wel aan zwerfdieren die er ook niet om gevraagd hebben op deze wereld te belanden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:50

1 jongen, die in juni 2 wordt. Ik hoop er in de toekomst nog eentje bij te krijgen.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:52

Geen kinderen, vroeger wilden we ze wel maar nu zijn we blij met ons leven en hebben we niet het gevoel dat we iets missen. We horen van veel van onze vrienden met jongere kinderen hoe je als ouders wordt geleefd door het gezinsleven, en dan zijn we blij met de rust die wij hebben.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:02

0 en dat wil ik graag zo houden :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:20

0 mensenkinderen (niet bewust)
1 kattenkind en 1 hondenkind :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:21

Ik heb er 1. Ik had er graag meer gewild. En de toestand in de wereld heeft nooit een rol gespeeld bij mijn wens om kinderen te krijgen.
Ik verbaas me sowieso over opmerkingen als 'als je kijkt naar hoe het allemaal gaat'. Net alsof er vroeger geen oorlogen, tirannen, hongersnoden en epidemieën waren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:24

1 dochter en dat blijft zo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:27

Cayenne schreef:
Kinderen krijgen is sowieso vrij egoïstisch in mijn optiek. Je doet het altijd voor jezelf.

De keuze wel/geen kinderen is egoïstisch, als de kinderen er zijn is het ook behoorlijk altruïstisch :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:28

Lieser schreef:
Ik heb er 1. Ik had er graag meer gewild. En de toestand in de wereld heeft nooit een rol gespeeld bij mijn wens om kinderen te krijgen.
Ik verbaas me sowieso over opmerkingen als 'als je kijkt naar hoe het allemaal gaat'. Net alsof er vroeger geen oorlogen, tirannen, hongersnoden en epidemieën waren.

Vroeger was kinderen krijgen ook geen keuze. Toen deed je dat gewoon (vaak ook omdat je extra handen nodig had op de boerderij of in de bakkerij of vul maar in) kindersterfte was ook hoog, maar dat was destijds soort van normaal (daarom was de gemiddelde levensverwachting vroeger ook veel lager, mensen werden toen ook wel 90, maar er stierven veel meer kinderen) en als je ze niet had was het omdat het echt niet lukte.
Je zag ook tijdens de grote oorlogen wel een geboortedip en na de oorlog was er een letterlijke babyboom. Dus ja, toen dachten mensen er ook wel over na.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:36

Ik heb geen kinderen en die gaan er ook niet komen.
Ik vind mijn vrijheid en rust heerlijk. Vooral ook de nachtrust.

Ik heb ook niets met baby's. Ik vind kinderen van anderen wel oké maar dan wel vanaf dat ze zelf naar de WC kunnen en praten.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:42

0 kinderen en geen kinderwens, wel een geweldige verloofde.

Wil gewoon niks inleveren op mijn paardenhobby. Denk dat voor paardenmensen hun hart genoeg is gevuld met onze viervoeters.

Ben wel gek op kinderen overigens, vind het heerlijk om tante te zijn en pas graag op. Blij dat ze weer weg gaan ook overigens.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:45

2 kinderen, allebei jongens van bijna 8 en 10 jaar oud.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:46

Kinderloos en ik zie dat ook niet meer veranderen. Ik zou er aan onderdoorgang qua zorgen denk ik. Ik hou t wel bij m'n dieren die m'n kinderen zijn.

Wel 6 neefjes en nichtjes waar ik van hou.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:49

Veel bokkers die geen kids hebben lees ik al :')

Ik heb 4 * kids. Dochter van 17 jaar, 12 jaar en van 10 weken. Zoontje is overleden, was 2 maand oud..

Nu is het gezin compleet.
Ook heb ik 3 ponys :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:50

0, en als ik naar de wereld om me heen kijk denk ik dat ik daar goed aan doe. Maar... altijd wel een kinderwens gehad, mijn partner ook (wat zou hij een fantastische vader zijn!). Het leven is alleen anders gelopen en helaas is mijn vriend chronisch ziek geworden. Als wij toch aan kinderen zouden beginnen dan zou de zorg en opvoeding geheel op mijn schouders komen en als ik eerlijk ben kan ik dat gewoonweg niet dragen met ook hoofdverdiener zijn/eigen bedrijf.

Dus hier wint verstand het van gevoel. En soms vind ik daar berusting in en soms doet het gewoonweg best wel zeer :)

Wpaard: :knuffel: Dat doet nog veel veel meer zeer..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:50

Ik heb twee jongens, ik ga er vanuit dat het hierbij blijft.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:53

Grappig om te zien hoeveel mensen er bewust kinderloos zijn, had ik eigenlijk niet verwacht.
Hier 2 prachtige zoontjes van bijna 6 jaar en eentje van 6 maanden.

M’n eierstokken zaten vast met ducktape totdat ik vrij onverwacht zwanger raakte op m’n 35e ( zeker niet gepland maar (( toen we eenmaal aan het idee gewend waren :+ )) hartstikke welkom )
En die heeft wat losgemaakt want die heeft inmiddels een broertje en ik voel soms nog wel een heel klein kriebeltje voor een 3e :o Al weet ik dat dat niet slim is.
Dus dat moedergevoel kan ook veel later komen. Ondanks dat het soms best pittig is, vind ik het heerlijk om te moederen.
Het gene wat het zo pittig maakt zijn vaak alle dingen eromheen. We hebben ook nog paarden in eigen beheer waar we elke dag naartoe moeten en natuurlijk moet er ook gewerkt worden én soms heb je sociale verplichtingen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:57

Qimm schreef:
Vroeger was kinderen krijgen ook geen keuze. Toen deed je dat gewoon (vaak ook omdat je extra handen nodig had op de boerderij of in de bakkerij of vul maar in) kindersterfte was ook hoog, maar dat was destijds soort van normaal (daarom was de gemiddelde levensverwachting vroeger ook veel lager, mensen werden toen ook wel 90, maar er stierven veel meer kinderen) en als je ze niet had was het omdat het echt niet lukte.
Je zag ook tijdens de grote oorlogen wel een geboortedip en na de oorlog was er een letterlijke babyboom. Dus ja, toen dachten mensen er ook wel over na.

Ik zei niet dat mensen er niet over nadachten. Ik zei dat de toestand in de wereld nu niet anders is dan die in de afgelopen (grofweg) 10.000 jaar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:58

0 en dat blijft zo. Heb helemaal niks met kinderen. Zonde van mn tijd, geld, lichaam. Weg vrijheid. Ik snap oprecht niet waarom mensen dat willen. Maar gelukkig mag iedereen zelf kiezen. Hoewel het feit dat andere mensen zich zo hard hebben voortgeplant en blijven voortplanten wel voor heel veel problemen zorgt. En dan worden er allemaal oorzaken genoemd, behalve die ene, namelijk dat we met teveel zijn en dat bijna alle problemen niet aan de orde zijn als we met minder mensen op de aarde zouden zijn.
De enige reden dat het krijgen van kinderen nog steeds wordt gepromoot, is geld. Grappig, want geld bestaat helemaal niet. Als iedereen elkaar de schulden terug moet betalen, is het geld er helemaal niet. Toch wordt er bij belangrijke beslissingen altijd voor geld gekozen: Het stoppen van het onomkeerbaar vergiftigen van onze leefomgeving of geld blijven verdienen met glyfosaat/pfas/staal/verzinhetmaar: >geld natuurlijk.. Het inzien dat we nu al niet meer in dit land passen met het woningtekort of kinderen fokken en dus in de toekomst geld >geld natuurlijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:00

Lieser schreef:
Qimm schreef:

Ik zei niet dat mensen er niet over nadachten. Ik zei dat de toestand in de wereld nu niet anders is dan die in de afgelopen (grofweg) 10.000 jaar.

Tuurlijk wel. Er zijn nu vééél meer mensen. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling en hoe meer oorlog