Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kinke schreef:ik vind het ook gewoon raar dat je dan als collega's van de TS niet eventjes een bakkie wilt doen, elkaar bedankt voor de samenwerking en het beste wenst. Het hoeft helemaal niet met veel bombarie zoals sommigen het hier willen doen lijken
fokfanaat schreef:ja zo kan je er ook in zitten. Voor mij is het een waardering naar een collega toe, maar doen we ook als er een baby geboren wordt of iemand gaat verhuizen, een kaartje als een familielid overleden is oid.
vind dat niet meer dan normaal sociaal gedrag.
Maar toen die teamleider een paar weken later hoorde dat ze kwam te werken bij een belangrijke opdrachtgever kreeg ze wel een appje dat ze nog maar eens koffie moesten drinken. Tja dan weet je ook genoeg natuurlijk. EvaC schreef:In de OP staat toch heel duidelijk dat ze zelf een moment heeft geïnitieerd met een broodje. Waarom blijft iedereen erop hameren dat ze zelf ook wat kan doen of zelfs dat collega's geen koffie willen drinken?
). Mensen die na 2 maanden naar een andere afdeling gingen kregen zelfs nog wat.
fokfanaat schreef:ja zo kan je er ook in zitten. Voor mij is het een waardering naar een collega toe, maar doen we ook als er een baby geboren wordt of iemand gaat verhuizen, een kaartje als een familielid overleden is oid.
vind dat niet meer dan normaal sociaal gedrag.
Little_Gift schreef:Phoe ik viel eigenlijk bijna van mijn stoel dat je daar zo zwaar aan tilt en wél een afscheid verwacht eerlijk gezegd?
Terwijl jij schrijft dat je nog nooit meegemaakt hebt dat dat er niet is, heb ik dan weer nog nooit meegemaakt dat dat wél zo is...?
Is dat zo'n groot verschil dan tussen BE en NL? Want hier als iemand uit dienst gaat of uit dienst gezet wordt, is er eigenlijk nooit echt iemand die daarnaar kraait, er wordt alleszins vanuit het bedrijf nooit geen feest of iets georganiseerd en ik zou ook echt niet inzien wat daar de meerwaarde van zou moeten zijn?
Til je hier niet bijzonder zwaar aan overigens? Hoe komt dat? En waarom al gelijk conform de cao erbij halen? Wat zou jij wensen dan als afscheid?
Maar 2,5 jaar trouwens... Dat is toch echt bijzonder kort om een afscheid te verlangen? Uiteindelijk doe je "maar gewoon" je werk hé, je werd betaald en dat is het toch?

Zonnehoed schreef:furious schreef:Ik sta echt te kijken van sommige reacties . Ik heb bij iedere (volwassen) baan waar ik langer was dan een half jaar wel een soort afscheid gehad, bijv. wat lekkers bij de koffie of een presentje. Bij mijn Huidige baan hou ik het in de gaten dat we iets regelen, al is het maar een kaartje. Bij vertrek na > 10 jaar, is er echt wel budget vanuit mijn werk.
Ik verbaas mij er ook over. Er wordt gedaan alsof TS een hele receptie verwacht, maar ik vind een klein koffiemomentje eigenlijk heel normaal bij een vertrek. Zelfs bij stagiairs ben ik dat gewend. Ook dat mensen zeggen dat 2,5 jaar niks is vind ik iets te kort door de bocht, in die tijd draag je heus wel wat bij aan een organisatie.
Memories schreef:Ik sta er ook een beetje van te kijken hoeveel mensen het blijkbaar doodnormaal vinden dat iemand vertrekt en dat we dan allemaal doen alsof er niks is. Het is toch normaal, sociaal en menselijk gedrag om stil te staan bij momenten zoals welkom, vertrek, pensioen, verloven/trouwen, zwanger/geboorte, ziekte, overlijden, etc? Ook bij mensen die iets verder van je afstaan maar met wie je wel iets hebt zoals buren, collega’s, kennissen, stalgenoten, of clubleden. Zijn we dan echt met z’n allen zo asociaal en individualistisch geworden?
Memories schreef:Ik sta er ook een beetje van te kijken hoeveel mensen het blijkbaar doodnormaal vinden dat iemand vertrekt en dat we dan allemaal doen alsof er niks is. Het is toch normaal, sociaal en menselijk gedrag om stil te staan bij momenten zoals welkom, vertrek, pensioen, verloven/trouwen, zwanger/geboorte, ziekte, overlijden, etc? Ook bij mensen die iets verder van je afstaan maar met wie je wel iets hebt zoals buren, collega’s, kennissen, stalgenoten, of clubleden. Zijn we dan echt met z’n allen zo asociaal en individualistisch geworden?
Kabayo schreef:Ik heb nog nooit een afscheid of cadeautje/presentje gekregen nadat ik na zoveel jaar werken ontslag nam. Vond het alleen wat banketstaaf op de laatste dag dat ik er was na 5 jaar dat niemand aanwezig was. Ik was de hele dag alleen aan het werk en er is verder ook niks gezegd of überhaupt ‘bedankt voor de inzet en wellicht tot later.’ Niks

Kabayo schreef:Ik heb nog nooit een afscheid of cadeautje/presentje gekregen nadat ik na zoveel jaar werken ontslag nam. Vond het alleen wat banketstaaf op de laatste dag dat ik er was na 5 jaar dat niemand aanwezig was. Ik was de hele dag alleen aan het werk en er is verder ook niks gezegd of überhaupt ‘bedankt voor de inzet en wellicht tot later.’ Niks