Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sansevieria schreef:Nee, werk is werk en privé is privé bij mij.
Vroeger wel gedaan, maar heb daar redelijk slechte ervaringen mee opgedaan zullen we maar zeggen.
Vandaar dat ik het tegenwoordig anders doe...
musiqolog schreef:Eigenlijk vind ik dat in Nederland werk en privé nog veel te weinig gescheiden zijn. Het begint al bij je sollicitatie: de werknemer (of iemand anders die de sollicitatie doet) vraagt naar je hobby's. Je hobby's! Pleur toch op man, kan jou het wat schelen of ik na vijven ga klaverjassen of modelbouwen! In Duitsland is zoiets echt ondenkbaar.
Wat ook ondenkbaar zou moeten zijn, is al die dingen die bedrijven voor hun personeel doen. Uitjes, avonden, borrels e.d. Ik mijd die dingen als de vliegende vinkentouwtering. Wat heeft dat nou voor nut? Als je geld over hebt voor een reisje of een feestje, geef het dan gewoon als extra loon aan je werkgevers! Kan ik daar zelf wel een dagje van op reis gaan, of van gaan zuipen, als ik dat wil!
fransje23 schreef:Ben het niet met je eens gezamenlijke uitjes zijn wel goed voor de teambuilding. Zorgen dat mensen elkaar spreken en kunnen drempels verlagen.
Ik vind het een meerwaarde om mensen in een andere setting te spreken.
Vragen over hobbies kunnen het ijs breken en het schets een beeld van een persoon.
Ik erger me eraan dat er zoveel naar meetings gereisd worden omdat... waarom? Ik kan dat ook online. En dan moet er 's avonds tot 22u gegeten worden. In mijn ogen zijn de werkdagen op verplaatsing 24u lang, want ik wil daar niet zijn. Meestal mogen de workbesties al niet mee. En als er tot laat moet getafeld en gebabbeld worden dan zijn dat ook werkuren imo. Maarja, ik mag veel vinden. Dat geld kan ook beter besteed worden.
fransje23 schreef:Lieser schreef:Maar gebeurt dat ook? Hier zitten bij de teambuilding en afdelingsuitjes toch de vaste groepjes bij elkaar.
Dat kun je wel voorkomen met de juiste uitjes en indeling in groepjes.