Verschil betekenis emojie per leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:38

Voor mij is dat echt niet begrijpelijk dat een duim omhoog stik erin kan betekenen, of dergelijke varianten.
Het is toch een wereldwijd gebaar voor goed. Welke context ook.
Dus zonder iemand te kennen zou die duidelijk moeten zijn.

Palmera schreef:
Het is me inmiddels duidelijk waarom sommige dingen op niets uitgelopen zijn :')

Nou zeg dat! Dat dacht ik ook toen ik die afbeelding zag.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Hangt af met wie ik klets. Ik kan best passief agressief zijn, en gebruik dat duimpje daar ook weleens voor. In de trant ‘prima, wat jij wil.’ Daarmee is het gesprek dan ook afgelopen.
Maar meestal is het gewoon een korte bevestiging, dan is ie dus weer positief.

Doodshoofd gebruik ik meestal als ik echt iets doms heb gedaan en me figuurlijk dood schrok..

Gniffelen op Bokt heeft idd twee betekenissen: zenuwachtig zijn, of (mezelf) uitlachen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Ik voel me in deze chart volledig millenial met hier en daar een gen z interpretatie. (Ben van 83).

De oogjes gebruik ik heel anders. Dat is meer als er iets opmerkelijks /vreemds is gebeurt waarnaar kritisch gekeken mag worden, of bij iets ondeugends.

De pray handjes is soms als bedankje, soms hopen en soms als ik ergens naar vraag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Ik herken veel van mijn dochter die inderdaad emojis anders gebruikt en een punt achter de zin streng/boos vindt.

Soms stuurt ze weleens alleen een punt. :D
Of inderdaad een duim. :')
Beiden betekenen dan niet iets goeds. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Ik snap er zelfs na een dag nog steeds niks van :n hoe kan een . Wat een einde van een zin aangeeft nog net niet wereldwijd en een +:)+ die ook zo ongeveer wereldwijd iets positiefs aangeeft een dergelijke negatieve lading geven. Idem een :) en een doodshoofd heel erg grappig is :?

Als je alles zo negatief opvat heb je toch een naar depressief negatief leven? Hoe is dit zo ontwikkeld?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Is echt een generatie verschilletje. Ik begin nu ook echt dingen te merken die vroegah anders waren. Dan merk ik dat ik ga praten als een oud wijf: goh weet je nog dat dat vroeger heel anders was? Weet je nog toen wij jong waren dat we dat zo en zo deden? Toen had je nog geen …… :')
Zucht :7

Ik probeer wel mee te gaan in deze tijd maar soms heb ik echt wel boomeropmerkingen volgens mijn dochter en jonge collega’s. Okeeee :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18 min geleden

Ik vind alleen een duimpje of ok na een bericht waarin je op een reactie zit te wachten heel onaardig.

In het echt zou ik dat ook vinden. Stel je voor dat een collega vraagt hoe je weekend was en je vertelt er wat over, en diegene zegt ok en gaat dan naar zijn werkplek.
Dan denk je ook goh, lekker geïnteresseerd.

Aan de andere kant, als mijn manager wat in de Teams chat gooit zo van: vanmiddag sluit ik om 4 uur dus zorg dat je voor die tijd weg bent. Dan vind ik een duimpje of ok wel gepast.

Overigens vind ik een punt in chatberichtjes soms ook heel koeltjes ofzo overkomen. Niet als het bericht veel zinnen bevat maar wel als het alleen een kort zinnetje is.
Laatst bijgewerkt door Sintara op 17 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

karuna schreef:
Als je alles zo negatief opvat heb je toch een naar depressief negatief leven? Hoe is dit zo ontwikkeld?

Het past wel een beetje in de huidige tijd van prikkelarm, snel vermoeid, geen competitie meer, niet teveel informatie, alles is teveel…

Als een duimpje en een punt al negatief zijn , dan snap ik dat best veel negatief overkomt :+

Saga

Re: Verschil betekenis emojie per leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

Ooh, nee, zo zie ik dat helemaal niet.
Het is gewoon een andere interpretatie van iets.
Denk ook dat genoeg mensen, ongeacht leeftijd, de verdere context van zo'n gesprek prima mee kunnen nemen hoor.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Ja ja vroeger was alles beter.

Meeste mensen stellen ook hun verwachtingen bij als ze met een boomer appen hoor :=

mysa
correspondent/vertaler

Re: Verschil betekenis emojie per leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Omdat jongeren de context niet kunnen duiden moeten ze hun verwachtingen bijstellen, denk ik.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Paar voorbeelden dan.

"Fijn dat je eindelijk het advies dat meerdere bokkers je al van het begin gaven hebt opgevolgd." ;) <- neerbuigend/semi-sarcastisch
"Leuk paard, daar ga je straks nog veel plezier van hebben." ;) <- gewoon vriendelijk

"Niet iedereen kan z'n eigen ervarenheid en kennis goed inschatten, blijkt wel weer." :D <- Steek onder water
"Ooh, dat moet ik ook een keer proberen met mijn paard, dat levert vast leuke beelden op." :D <- Leuk bedoeld

"Geniaal hoe jouw paard reageert op water." :') <- Goed bedoeld.
"Ik hoop echt dat je dit niet serieus meent." :') <- Niet positief bedoeld, soms wel logisch.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

karuna schreef:
Ik snap er zelfs na een dag nog steeds niks van :n hoe kan een . Wat een einde van een zin aangeeft nog net niet wereldwijd en een +:)+ die ook zo ongeveer wereldwijd iets positiefs aangeeft een dergelijke negatieve lading geven. Idem een :) en een doodshoofd heel erg grappig is :?

Je hoeft ook niet alles te snappen. :)