Wat kost baby per maand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:27

Mandyy schreef:
Hier ruim 1.000 euro per maand kwijt voor 1 kind 2 dagen per week naar de opvang.
Krijg er idd ook veel van terug.

Jeetje wat een geld, ik kwam netto uit op 300/maand voor 4 dagen. Bruto zit je dan op 1800 euro ofzo.
Netto voor 3 dagen is het 200/maand.

Tzt maar even kijken, werk zelf 4x9. En dan misschien opa en oma inzetten voor één dag. Dat scheelt weer in kosten. Thuisblijven is geen optie, heb daar geen jaren voor gestudeerd en ik heb ook m'n eigen kosten incl paard die betaald moet worden, dus moet sowieso blijven werken. Maar je hebt ook ouderschapsverlof, dus wellicht dan dat eerste jaar wat minder uren werken.

Diddykong

Re: Wat kost baby per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:30

Als je gaat rekenen voor kinderopvang, houd dan rekening dat de belastingdienst maar tot een bepaald uurtarief vergoed. Veel kinderdagverblijven zitten daarboven en die kosten moet je dus sowieso zelf dragen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Goed punt inderdaad, Diddykong. Veel kinderdagverblijven hebben een rekentool op de website waar je de proefberekening kan maken en daarbij wordt wel rekening gehouden met die extra kosten. Want een kinderdagverblijf kan gerust 2 euro per uur boven het maximum zitten en dan praat je met 11 uur afname per dag al over 22 euro per dag extra. Weer een uurtje voor niks gewerkt :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

@ Yessy: Dat is echt veel, inderdaad. En dat keer ik weet niet hoeveel kinderen die diezelfde dag aanwezig zijn. Beste inkomsten daar! :$

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

Beetje off-topic dit, maar het zijn vooral de babygroepen die het duur maken om een kdv te runnen, omdat ze daar 1 pedagogisch medewerker per drie baby's hebben. Vanaf 2 jaar mogen ze 1 op 8 draaien, dan wordt het financieel wel een stuk interessanter. Ik heb weleens gelezen dat als ze kinderopvang gratis willen maken, het eigenlijk vanuit overheidsperspectief nog wel interessant kan zijn om ouders gezamenlijk een jaar verlof te geven zodat kinderen pas vanaf 1 jaar naar de opvang gaan, dan mag er 1:5 gedraaid worden. Lagere kosten en je personeelstekort is (in theorie) opgelost.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

En ook daarom heb je niet per se iets aan ervaringen van anderen, want hier is de kinderopvang bijvoorbeeld al (zo goed als) gratis.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

"Je kan het zo duur maken als je zelf wil" vind ik altijd zo'n dooddoener. Als je een baby krijgt, heb je ineens heel veel spullen nodig. Die kan je goedkoop of duur aanschaffen, maar je hebt ze gewoon nodig.

Een gezonde en tevreden baby die borstvoeding krijgt, kost een stuk minder dan een niet gezonden en ontevreden baby die de borst weigert. Wij waren, zonder opvang, structureel zo'n 150 per maand kwijt. Tevreden baby op flesvoeding. Maar dat is dan zonder aanschaf van incidentele producten (babykamer, wandelwagen, grotere auto, draagzak, etc).

Hieper89

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

veerledec schreef:
En ook daarom heb je niet per se iets aan ervaringen van anderen, want hier is de kinderopvang bijvoorbeeld al (zo goed als) gratis.

Ik ben verder geen onderdeel van dit topic, maar las dit en werd toch even nieuwsgierig. Hoe kan dat zo goed als gratis zijn?