Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:00

Ik heb ook mijn gevoel gevolgd en ook uit eigenbelang omdat ik gewoon zelf ook wilde slapen. Ik heb haar nooit laten huilen en ze heeft lang bij mij geslapen. Overdag slaapjes bleef ik bij haar tot ze sliep. Handje erop tot ze sliep. Zodra ze wakker was haalde ik haar eruit.
Ik sta zelf totaal niet achter kinderen opsluiten in slaapkamers en contact weigeren. Dat geeft in mijn ogen geen veilige hechting. Ik heb van vroeger uit ook wat minder leuke ervaringen wat dat betreft.
Al sta ik wel achter een duidelijke en consequente opvoeding met redelijke sturing, dus geen hele vrije opvoeding. Maar dat is weer wat anders.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:01

Even niet alles doorgelezen, maar ik had er ook zo eentje. twee eigenlijk, maar de 2e wilde in haar eigen bed blijven. Bed bij ons op de kamer gezet en iedereen sliep. Gaat vanzelf over, kind is nu bijna 20 en ik geniet nog iedere nacht die ik door kan slapen :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 16:05

Haha ja je waardeert ineens dingen die je eerder voor lief had.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:06

WowAmigo schreef:
Even niet alles doorgelezen, maar ik had er ook zo eentje. twee eigenlijk, maar de 2e wilde in haar eigen bed blijven. Bed bij ons op de kamer gezet en iedereen sliep. Gaat vanzelf over, kind is nu bijna 20 en ik geniet nog iedere nacht die ik door kan slapen :')

Precies. Ze willen op een gegeven moment zelf naar hun eigen kamer.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:04

Hier ook een slechte slaper. Meestal wel 2 - 3 x per nacht dat we er heen moeten. Is nu ook bijna 4 jaar. Sliep 1e 2 jaar eigenlijks volgens het boekje en daarna is het drama geworden. Bij ons slapen is lastig want dat wil ze zelf liever niet. Soms in hele uitzonderlijke situaties… Meestal is er ook geen gesprek mee te voeren ‘s nachts dus waar het aan ligt wil ze ook niet zeggen. Meestal gaat ze direct wel weer slapen als we er zijn en gaat het alleen om weer ingestopt te worden, neus te snuiten of jeuk… Maar soms krijst ze ook alles bij elkaar. Laatst was ze 2 nachtjes bij opa en oma slapen. Heerlijk om even bij te slapen!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:49

Hoe slapen jullie kinderen bij een ander als ze uit logeren zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:53

Het is bij ons nooit gelukt om een kind voor z’n vierde jaar uit logeren te doen helaas :=

Niemand wilde ze omdat ze wisten dat ze niet sliepen. Mijn ouders pasten wel op overdag, maar het is ze nooit gelukt om ze in bed te laten slapen overdag. Ons ook niet helaas, de oudste sliep bij ons zowel overdag als ‘s nachts amper. De jongste sliep overdag wel godzijdank.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:22

Mijn kinderen zijn 1 x wezen logeren bij oma
En toen gingen ze samen in bed.

Van mij hoeven ze ook niet perse uit logeren, heb je het liefst lekker dicht bij me in de buurt.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:28

Bij mijn ouders slaapt ze wel goed. Meestal 1 x per nacht wakker maar dan slaapt ze wel samen met mijn moeder in 1 bed en mijn vader gaat dan op het logeerbed. Bij mijn schoonouders slaapt ze altijd slecht. Maar goed ik denk dan ook voor hun is het maar 1 x in het half jaar / paar maand. Dus het kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoeveel er geslapen wordt :')

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:03

Mijn dochter heeft alleen nog maar bij mijn schoonouders gelogeerd en 1x bij mijn ouders. Bij mijn schoonouders ligt ze met m'n schoonmoeder. Bij mijn ouders moet ze wel in een eigen bed blijven dus vandaar ook nog naar 1x uit nood gelogeerd :o

Ik heb altijd wel fijn gezelschap tijdens het wachten tot ze slaapt :+

Afbeelding

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:52

Hier ook nog geen logeerpartijtjes. Zolang het zelfs papa niet lukt om haar in bed en in slaap te krijgen stellen we dat nog maar even uit. Wil het een ander ook niet aandoen ;)

Het is ook nog niet nodig geweest. Komt wel als ze er klaar voor is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:59

Britta31 schreef:

Dan is de nacht het probleem van mijn ouders :')
Soms slaapt ze onverhoopt door, maar meestal is ze zeker 1 keer wakker.

Zon 2 keer per week besluit ze ook om 4 uur snachts dat het tijd is om op te staan. Bij ons in bed is erg gezellig maar slapen is er niet bij. Dus ze blijft in haar eigen bed, gelukkig nog een dicht ledikant waar ze niet uit klimt. Gaan we volgende week om bouwen :evaw:

Nimue word in april 3, en is nu al een half jaar verkouden en is alweer bijna 2 weken aan het leven op een lichte verhoging. Kneusje :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 21:06

Britta31 schreef:

Hetzelfde.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 21:07

verootjoo schreef:
Het is bij ons nooit gelukt om een kind voor z’n vierde jaar uit logeren te doen helaas :=

Niemand wilde ze omdat ze wisten dat ze niet sliepen. Mijn ouders pasten wel op overdag, maar het is ze nooit gelukt om ze in bed te laten slapen overdag. Ons ook niet helaas, de oudste sliep bij ons zowel overdag als ‘s nachts amper. De jongste sliep overdag wel godzijdank.

Ook sad eigenlijk. Anderen kunnen na 1 of 2 nachten weer altijd slapen.. die ene nacht kan voor jullie zoveel doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:12

Gnome schreef:
verootjoo schreef:

Ook sad eigenlijk. Anderen kunnen na 1 of 2 nachten weer altijd slapen.. die ene nacht kan voor jullie zoveel doen.

Vond het ook heftig idd, en voelde best eenzaam eigenlijk. Maar ik denk dat veel mensen (gelukkig voor hun) niet weten hoe zwaar het is om niet slapende kinderen te hebben :=
Het zou zo fijn zijn als iemand af en toe een nachtje opofferde :o hoewel ik me afvraag of ik dat gedaan zou hebben.

Inmiddels zijn wij dus gelukkig uit de niet slapende fase hoor, dus neem niemand iets kwalijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 21:14

Ik zou zelfs nu ik zelf dramatische nachten heb, nog inspringen bij een ander. Juist omdat je weet hoe zwaar het is inderdaad. Ik heb het eerste jaar juist heel veel hulp afgehouden omdat ik dat als falen heb ervaart.. achteraf heb ik alleen maar mezelf en die kleine ermee gehad. Zooveeel gehuild.

Ik snap die uitspraak steeds beter: it takes a village to raise a child

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:25

DDDara schreef:
Britta31 schreef:
Maar hij is wel gewent dat jullie komen? Het kan voor hem ook een gewenning worden, hij weet nu dat als hij huilt jullie komen en hij in bed mag. zo hou je het probleem in stand. Wij hadden voor de kinderen een haakje op de deur. Nu krijg ik natuurlijk half bokt over mij heen.

Ik vind dat helemaal niet zo een gekke gedachte. Als je alles geprobeerd hebt en dat werkt niet dan kom je op het punt jankend kind en jankende moeder........ Als dat haakje er voor kan zorgen dat het s'nachts jankende kind tenminste overdag een normale uitgeruste moeder heeft....... Dan zou ik zeggen perfecte oplossing.

Top +:)+ das ongeveer het enige wat wij nog niet hebben geprobeerd, wist niet dat het zo simpel was :+
Alleen de woorden “ jankend kind” al, straalt heel veel liefde uit -O-

Heb niet alles gelezen maar ben blij dat er nog meer lotgenoten zijn :knuffel:
Lieve Ts, helaas geen tips, niet het ei van Columbus en geen oplossing maar ik lees graag mee.
Onze zoon van bijna 6 is ook een ontzettend slechte slaper. Eigenlijk vanaf dag 1. Geen huilbaby maar ontzettend moeilijk in slaap te krijgen en te houden.
Wij hebben hem al vrij vroeg tussenin genomen, dat was voor ons de beste oplossing om allemaal wat slaap te krijgen.
Inslapen duurde lang, ‘s nachts tig x wakker, lang wakker en klaarwakker en moeilijk weer terug in slaap te krijgen.
Als hij wakker werd en wij waren naar beneden , gelijk paniek, huilen enz. Kwam zelf niet uit bed maar riep ook niet, gelijk de sirene aan.
Eigen bed/ kamer was gewoon een no go.
Maarja, baby werd groter en ondanks ons grote bed werd met z’n drieën slapen vrij krap , zeker ook omdat hij heel erg onrustig is in z’n slaap, alle kanten op draait en bewegelijke ledematen heeft.
Al jaren draaid ons leven om “slaap” of liever gezegd, het gebrek eraan. Op tijd naar bed werd het nieuwe uitslapen, een avondje samen op de bank film kijken werd minstens 3x verstoord door een huilend kind waar we naar toe moesten en met de volgende dat spijt dat we veels te laat naar bed zijn gegaan :')
Ondanks dat was er toch de wens voor een 2e. M’n grootse angst was dat dat ook zo’n exemplaar zou worden.
5 maanden geleden werd onze jongste zoon geboren en al lijken ze qua uiterlijk als 2 druppels water op elkaar… deze versie slaap wél… en das gewoon “eng”
Hoe het nu is opgelost? Eigenlijk niet…
Met z’n drieën in 1 bed past niet meer, baby slaapt in een cosleeper naast het bed en we zijn als de dood dat ze elkaar wakker houden.
Mijn man slaapt nu met de oudste op zijn kamer in een 2persoons bed, ik en met de baby op onze slaapkamer.
Baby slaapt gemiddeld van 20.00u tot 06.00u/07.00u en komt rond 03.00u/04.00u 1x voor een fles waarna hij direct weer in slaap valt.
Ik maak momenteel betere nachten dan m’n man die met de oudste slaapt.
We leven momenteel wel wat langs elkaar heen maar ook dat is een fase en gaat voorbij.

Uit logeren doen we overigens niet en we hebben ook geen vangnet van opa’s en oma’s ( alles overleden)
Ik hou me ( net zoals velen ) gewoon maar voor dat er ooit een tijd komt dat hij z’n bed niet uit te krijgen is…

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:29

Britta31 schreef:
Wel een goede geboortebeperking, een kind in bed.

Hier is dus toch gewoon een 2e gekomen hoor :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:30

Ik heb zelf geen kinderen, dus geen lotgenoot.
Maar een kennis van mij heeft met haar tweede dochter wel slaapproblemen gehad en die zijn opgelost met hulp van droomritme praktijk: https://www.droomritmepraktijk.nl/

Bij haar dochter is het van veel te weinig slapen naar zelfstandig in slaap vallen gegaan en nachten doorslapen etc.
Volgens mij is dat meisje nu 3.

Geen idee of dit iets is waar je wat aan hebt, @TS, omdat ik zelf geen lotgenoot ben, maar wie weet heb jij, of heeft misschien iemand anders in dit topic wat aan deze tip.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:31

Galja schreef:
Britta31 schreef:
Wel een goede geboortebeperking, een kind in bed.

Hier is dus toch gewoon een 2e gekomen hoor :')

Ja nieuwe kids laten zich idd niet tegen houden door een ouder kind in de slaapkamer :Y)
Eerder door energiegebrek :=

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:37

Kikka schreef:
Ik weet nog hoe ik het op een gegeven moment ook bleef uitstellen om naar bed te gaan, bang voor wat de nacht me zou brengen, ondanks dat ik omviel van de slaap.

Oh das wel herkenbaar idd :o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:38

Iemand had het de vorige pagina over eruit zien als een zombie: ik vind het echt schrikbarend om te zien hoe ik eruit zag 4 jaar geleden en nu. Ik ben echt drie dubbel zo oud geworden :+

Dat it takes a village is echt vreselijk he, al die adviezen, mensen die zeggen geef maar een nacht aan mij terwijl je weet dat ze dan dus niet goed zouden omgaan met de hulpvraag van je kind. Ik vind het heftig.

Ik heb een keer of 5 een nacht in een hotel gezeten, had mijn vent geboekt. Dan pas merk je dat je gewoon PTSS hebt joh, ook als er geen kinderen zijn sta je strak :+

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:38

verootjoo schreef:
Ja nieuwe kids laten zich idd niet tegen houden door een ouder kind in de slaapkamer :Y)
Eerder door energiegebrek :=

Er zit niet voor niets ruim 5 jaar tussen :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 22:20

ruitje schreef:
Iemand had het de vorige pagina over eruit zien als een zombie: ik vind het echt schrikbarend om te zien hoe ik eruit zag 4 jaar geleden en nu. Ik ben echt drie dubbel zo oud geworden :+

Dat it takes a village is echt vreselijk he, al die adviezen, mensen die zeggen geef maar een nacht aan mij terwijl je weet dat ze dan dus niet goed zouden omgaan met de hulpvraag van je kind. Ik vind het heftig.

Ik heb een keer of 5 een nacht in een hotel gezeten, had mijn vent geboekt. Dan pas merk je dat je gewoon PTSS hebt joh, ook als er geen kinderen zijn sta je strak :+

Ik hoor m nog huilen als ie uit logeren is. Lof momlife -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 23:42

Nou ja, ik ben van de oudere generatie, maar een kind van 3/4 kan al prima de ouders bespelen om de zin te krijgen.Geen gezeur, een naar bed ritueel, knuffel, nachtlampje en slapen en niet uit bed.Zal even piepen worden.Kom nou een kind van 10 nog bij de ouders in bed.Als het kind een stoornis of verstandelijke handicap heeft is het natuurlijk anders. Ts vraagt om advies en dit is mijn advies.Tja, je zal er even tijd in moeten steken, streng zijn en niet de makkelijkste weg kiezen.