Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Hoi Nancy, wat leuk dat je een zoon hebt die van lezen houdt (dat vul ik even in als je hem aan wilt melden hiervoor :D ).

Hoe oud is hij en wat voor een boeken vindt hij leuk?
Zou je hem dan aan willen melden voor de 12 of 24 daagse? Heeft hij een duidelijke verlanglijst en staat hij open voor eigen inbreng?
Kalenders van vorig jaar daar zaten ook zeker boeken bij die niet op een verlanglijst staan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Hij is nu 7, maar leest goed. Hij leest nu de Raveleijn boeken en Harry Potter. Maar hij heeft ook Danse Macabre, Griezelbus en Kippenvel boeken.
Ik dacht zelf aan de 12 daagse inderdaad.

Hij houdt van spannend en fantasy dus :)
Hij heeft geen titels die hij perse wil hebben en nog niet heeft, maar hij heeft wel aangegeven dat hij graag ook nog piratenboeken wilt hebben (bijvoorbeeld kapitein Kwaadbaard).
Dus juist leuk als iemand met leuke suggesties/ideeën komt voor zijn verzameling.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op Gisteren, 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:39

Leuk! Dan kunnen we je zeker aan iemand koppelen :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Tof, ik meld hem aan :)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Ik vind dat sowieso wel een leuk idee, maar iets lager budget/minder boeken wellicht. Hier een 10 jarige met dezelfde lees interesses.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Sirius_ schreef:
Ik vind dat sowieso wel een leuk idee, maar iets lager budget/minder boeken wellicht. Hier een 10 jarige met dezelfde lees interesses.

Heb even gauw gegoogled op Kwaadbaard. En de eerste de beste was € 18 (wel nieuw dan)
Maal 12 boeken is € 216. Dus € 150 haal je denk ik wel :)

Mijn zoon wil graag een volle boekenkast, dus 12 is voor mij wel prima. Dan kan ie weer even vooruit straks.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Leuk Nancy! Misschien ook goed om dan een lijstje te maken met wat hij al heeft om dubbelingen te voorkomen. En een verlanglijstje. Dan moet het helemaal goed komen met wie zijn lootje heeft.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Daihyo schreef:
Leuk Nancy! Misschien ook goed om dan een lijstje te maken met wat hij al heeft om dubbelingen te voorkomen. En een verlanglijstje. Dan moet het helemaal goed komen met wie zijn lootje heeft.

Heb ik bij zijn aanmelding net doorgegeven inderdaad :)
Ik ben ook heel benieuwd voor wie ik mag gaan shoppen :D Dat is natuurlijk de andere kant van het plezier!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Wat leuk Nancy dat je zoon al zo fanatiek leest! Mijn dochter is nu bijna 1 en ik hoop dat zij het ook leuk gaat vinden :D
En het shoppen voor een ander vind ik bijna leuker dan de cadeautjes zelf krijgen. Die voorpret duurt zoveel langer :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Ik twijfel heel erg of het wel leuk is als ik mee zou doen.
Een 10 jaar geleden heb ik boeken gelezen, maar was helemaal gestopt en ben recent pas weer begonnen.
Buiten dat heb ik het idee dat ik het concept ook niet helemaal snap...
Ik twijfel nog even door.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Welk gedeelte snap je niet? :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Nou in het 2025 topic las ik dat het echt voor december is.
Maar het aanmelden is maar tot 31 Januari.
Heb je dus bijna een jaar om boeken uit te zoeken voor degene waarmee je bent gematched?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Ja klopt. Om de kosten een beetje te spreiden :j

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Ah ok! Ik ga erover nadenken

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Marjo schreef:
MarloesHJ schreef:
Ik had mij voor beiden ingeschreven? Ook twee keer het formulier verstuurd, dus dan is er ergens iets fout gegaan?

Ik zal hem thuis even checken, kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor!

Als hij toch niet goed binnen is gekomen voor de 24 daagse laat het dan vooral weten, dan stuur ik het formulier met de evaluatie opnieuw!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:14

Sirius_ schreef:

Dan zou er eigenlijk een 3e editie naast gemaakt moeten worden met enkel kinderboeken. Is een optie natuurlijk, maar ik weet niet of daar voldoende animo voor is?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Marjo schreef:
Dat ligt er een beetje aan of er iemand in de groep is die deze taak op zich wil nemen. Ik heb zelf geen kinderen en zou dus ook niet weten welke kinderboeken ik dan moet kopen. Als er iemand is die dit wel leuk vindt, heb ik er geen bezwaar tegen :D

Ik zou het wel willen doen als er iemand vd 24 daagse wordt gezocht. Werk in het onderwijs, dus wel iets van aansluiting :+

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Marjo schreef:
_Nancy schreef:
Hallo! :)

Ik heb een vraag.

Mag ik ook meedoen namens mijn zoon? Dat ik mij inschrijf, maar dan graag kinderboeken wil ontvangen voor hem?
Dat hij (kinder) boeken krijgt en ik dan namens hem boeken uitzoek voor een bokker? :D
Ik vind het wel heel leuk om boeken voor een ander uit te zoeken, maar zelf lezen doe ik (te) weinig.

Dat ligt er een beetje aan of er iemand in de groep is die deze taak op zich wil nemen. Ik heb zelf geen kinderen en zou dus ook niet weten welke kinderboeken ik dan moet kopen. Als er iemand is die dit wel leuk vindt, heb ik er geen bezwaar tegen :D

Ik vind dat prima hoor, wil ik wel doen!

Edit: complete pagina gemist :+ Ik doe mee met de 24 en ik lees dat Nancy dan mee wil doen met de 12. Mocht er een aparte editie komen voor kinderboeken, dan doe ik wellicht daar ook aan mee :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Ik koos de 12 omdat werd aangegeven dat dat misschien dan makkelijk was ivm cadeaus :o
Maar ik doe net zo lief mee met de 24 dagen hoor O:)

Als er niemand is voor de 12 daagse voor de kinderboeken, maar wel voor de 24, ruil ik wel om, dat is geen probleem. :)