Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Ik heb je ook een uitnodiging gestuurd op goodreads!
Let alsjeblieft niet op mijn gelezen boeken, ik lees regelmatig super random boekjes die ik gratis van de Stuff your kindle day haal.
Vaak eerste boeken in een serie zodat schrijvers onder de aandacht komen en hopen dat je de rest van de serie ook gaat lezen.
Veel romance, veel smut, veel zelfde soort boeken :P
Maar vaak wel lekker licht leesvoer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Bellatrix schreef:
Van Shannara was toch ook een serie? The Shannara Chronicles? Daar heb ik iets van gezien op tv?

Ja klopt. Vond ik ook een slap aftreksel maar als je de boeken niet had gelezen was de serie wel te doen op zich.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

Bellatrix schreef:
Van Shannara was toch ook een serie? The Shannara Chronicles? Daar heb ik iets van gezien op tv?

Klopt! Hij heeft op Netflix gestaan en wie weet staat ie er nog. Ik heb hem destijds op TV gezien. Ik wist omdat mijn beste vriendin al vanaf begin tiener groot fan was van deze boekenreeks al van de serie voor hij hier op tv was. We waren erg blij toen hij ook hier op TV te zien kwam.

Ik heb je trouwens een goodreads verzoekje gestuurd. Goodreads is leuker als je ook een paar vrienden daar hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:17

Verzoekjes geaccepteerd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

The memoirs of Lady Trent, van Marie Brennan, vond ik ook heerlijk om te lezen (5-delig, gaat over draken).

Staan nog op mijn verlanglijst : 4-delige reeks The Winter Souls, van Jennifer Kropf - vrouwen in de hoofdrol. En de 3-delige reeks Miss Percy’s Guide van Quenby Olson (ook over draken).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:02

Ik heb idd wat boeken waar draken in voor komen op mijn wish list gezet. :j

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Naomi Novik is goed! Veel verschillende boeken: losse, trilogie of de langere serie over de draak Temeraire.

Ik vind de Nevermore-serie over Morrigan Crow van Jessica Townsend ook erg leuk. Het vierde deel is net uit en het leest makkelijk weg. Je kan dus alvast instappen of op je lijst voor over een paar jaar als de serie compleet is. Wel een langere serie dus maar ik wilde de eerdere delen toch steeds herlezen dus vind het geen probleem. En weer een vrouwelijke hoofdrol.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Ik lees even mee. Ben ook dol op fantasy, vroeger veel gelezen. Ooit begonnen met de Hobbit en Lord of the Rings. Wat ik ook goed vond was alles van Terry Goodkind en ook David en Leigh Eddings. Ik heb the Shannara Chronicles geprobeerd maar vond het niet om door te komen :o . Wat ik wel heel goed vind is alles van Raymond Feist. En Robin Hobb is ook een aanrader. Op dit moment ben ik er een beetje uit, en lees ik minder vaak. Mijn meest recente fantasy verhaal is alle boeken van the Witcher. Vond ik ook goede stukken tussen zitten maar die losse verhalen maakten het soms wat moeilijk om de lijn van het verhaal te blijven volgen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:40

Ze zijn binnen!
Afbeelding

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Crimson Moth is super leuk! Was zo blij dat boek 2 echt 2 weken later uitkwam toen ik ermee begon. *\o/*
Heb je wel Powerless en Reckless ook liggen? Fearless is volgens mij het laatste deel van de serie uit mijn hoofd? (heb hem zelf nog niet gelezen. Ben nog huiverig om die te starten. :') )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:49

Ik dacht dat ik de trilogie had besteld maar het is dus alleen Fearless. :+
Maar dan doe ik die andere 2 nog bestellen, ze hebben geen haast, lees ik gewoon iets anders eerst, ik heb genoeg. :=

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Wat een leuk topic! Ik heb gelijk mijn to-read lijst geüpdatet :D

Als tiener las ik na Twilight alle vampierenboeken die er maar te vinden waren. Daarna jarenlang andere genres gelezen, tot ik deze zomer aan ACOTAR begon. En nu 20 romantasy boeken verder :+

Mijn favorieten met vrouwelijk hoofdpersoon zijn momenteel

From Blood and Ash serie (+ Flesh and Fire serie)

The Wolf King + The Night Prince

A Court of Thorns and Roses serie (deel 1 is oké, de rest is geweldig)

ACOTAR en The Wolf King hebben ook hele toffe audioboek versies met meerdere voorlezers.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Vind de graphic audio versies van fourth wing ook echt heel tof als je die draken dan hoort lopen en die conversaties enzo :') Al is het romantische deel dan een beetje awkward _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

DideH schreef:
Vind de graphic audio versies van fourth wing ook echt heel tof als je die draken dan hoort lopen en die conversaties enzo :') Al is het romantische deel dan een beetje awkward _O-

Hahaha dat kan ik me voorstellen. _O-
Ik ben benieuwd hoe ze dat bij Quicksilver doen, want daar worden bepaalde zaken nogal expliciet omschreven :') :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

MissCharlie schreef:

Als tiener las ik na Twilight alle vampierenboeken die er maar te vinden waren. Daarna jarenlang andere genres gelezen, tot ik deze zomer aan ACOTAR begon. En nu 20 romantasy boeken verder :+

ACOTAR en The Wolf King hebben ook hele toffe audioboek versies met meerdere voorlezers.

Ik heb net de "A court of Thorns and Roses" box besteld met de 5 boeken. Ik probeer mijn leesplezier/concentratie weer een beetje terug te krijgen en hoop het met deze serie te bereiken :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:42

From Blood and Ash vond ik ook leuk inderdaad. Hier nog wat andere tips:
- Fourth wing series
- quicksilver
- nocticadia (wel echt dark)
- veiled kingdom
- zodiac academy
- in the veins of the drowning
- shield of sparrow
- book of Azrael

Voor de afwisseling van fantasy, maar wel wat smut ;-) :
- butcher & blackbird
- assistant to the villain

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:17

Ik vond de Rain Wild Chronicles van Robin Hobb fantastisch. Dat zijn vier boeken, en hebben een vrouwelijke hoofdpersonage.
Begin met het boek The Dragon Keeper :)

De serie speelt zich af in het universum van weer allemaal andere fantasy boeken van Robin Hobb, maar die die zijn met een mannelijk personage. Het geeft iets meer context, maar de Rain Wild Chronicles zijn ook goed los te lezen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

MissCharlie schreef:

Ik vond die audioversie van The Wolf King echt geweldig! Van Jim Butcher hebben ze er ook een paar, loved it.

Hier ook een vampier fan, maar dan liefste wel richting dark en horror. Niet de Twilight kant, althans vind het een toffe boeken serie maar wil er niet te veel van.

Hier een linkje met mijn vampier collectie tot zover: https://www.goodreads.com/review/list/1 ... or&order=a.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Oh ik meld me hier ook! Ben van de zomer aan acotar begonnen, die serie inmiddels af en ben nu in Throne of Glass bezig.

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:37

Ik ben een fan van de boeken van Bridget Wood, en dan vooral de serie Wolfking.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:51

Ik houd van de boeken van oa Thea Harrison (vooral Dragon Bound), Kelley Armstrong (vooral de Otherworld serie), Karen Marie Moning (de Fever serie) en de Fantasyland serie van Kristen Ashley is mijn favoriet (vooral The Golden Dynasty, Fantastical en Wildest Dreams heb ik al zo vaak gelezen <3 .

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:51

Bellatrix schreef:

Ik wilde hier ook al over beginnen :o
Die staat al een tijdje niet meer op Netflix. Misschien dat ie nog op Amazon Prime staat! Ik vond het destijds een goede serie en heb hem wel tig keer gezien. Ik vond het dan ook erg jammer dat een derde seizoen op de valreep toch gecancelled werd.
De boeken heb ik niet gelezen maar wel goede dingen over gehoord.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

De boeken van Michael Grant zijn ook erg leuk. Wel fantasy maar de andere kant op. Vooral The Gone serie leest lekker weg. Beetje combinatie van de Mazerunner en de Hunger Games.