Vanlifers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:38

Els1984 schreef:
Wat bedoel je met "iets" F_T?

Prikstok,
Wandelstok,
Metalen staaf

Maakt op zich niet zo veel uit.
Als het maar sterk genoeg is om niet te breken als je aan het testen bent, en niet teveel ruimte en gewicht inmeemt.

Op perfect uitziende bodem check je natuurlijk niet.

Maar bij twijfel beter safe than sorry.
Jezelf vast rijden is geen feest :')

Els1984

Re: Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:40

Ah top dankje. Ik heb altijd een opvouwbare schep, metalen prikpalen en van die platen die Karuna noemt, in de auto.
Dat jezelf vastrijden geen feest is, wist ik haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:54

Ik altijd krukken :)) die platen en diverse maten en soorten oprijblokken mee. De oude sneeuwplaten liggen nu in de bus, die is een stuk lichter en daar kunnen ze nog even mee. Voor de camper zijn ze na 8 jaar trouw en intensief gebruiken te brakjes geworden.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:00

Zijn hier mensen met ervaring met verbrandingstoiletten?

Ik hoorde daar deze week voor het eerst over.

Ze zijn mij op dit moment nog te duur om daadwerkelijk aan te schaffen, maar ik ben best benieuwd of hier mensen zijn die zoiets hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:26

mag ik ook aansluiten? Wij hebben even over een (bus)camper gedacht maar zijn vorig jaar toch voor een (ge-upgradede) auto met daktent gegaan, en veel denkwerk gestoken in dingen slim kunnen meenemen. Afgelopen zomer 4 weken Balkan gedaan, vooral veel kleine campings, en nog wel meer plannen voor langere reizen. Echt offgrid doen we max een nachtje, kan veel langer qua stroom etc maar het 'uit' probleem (thx F_T :D ) blokkeert dat al snel. Is ook prima, een beetje luxe als een warme douche is ook wel lekker. Ik lees graag mee voor verdere slimmigheidjes!

Afbeelding
dit was gedoogd wildkamperen, natuurpark in Montenegro
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:19

Verbrandingstoilet had ik voor geinformeerd ivm de aanschaf van een huis waar geen wc beneden was en er alleen ruimte in een soort trapkast met stroom. Ik twijfelde tussen een droog toilet en verbrandingstoilet. Het had voor en nadelen. Nadeel in ieder geval je moet stroom hebben. Voordeel nagenoeg geen resten die achterblijven waardoor je langer kunt doen voor je moet legen, meer weet ik er niet meer van. Huis niet gekocht en de info weggegooid

Toffe daktent combinatie hierboven

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:26

karuna schreef:
Verbrandingstoilet had ik voor geinformeerd ivm de aanschaf van een huis waar geen wc beneden was en er alleen ruimte in een soort trapkast met stroom. Ik twijfelde tussen een droog toilet en verbrandingstoilet. Het had voor en nadelen. Nadeel in ieder geval je moet stroom hebben. Voordeel nagenoeg geen resten die achterblijven waardoor je langer kunt doen voor je moet legen, meer weet ik er niet meer van. Huis niet gekocht en de info weggegooid

Toffe daktent combinatie hierboven

Er zijn er op stroom, maar speciaal voor in campers ook op propaangas/flessengas ;)

Im mijn netwerk is momenteel 1 iemand die het overweegt.
Tot een dag of wat geleden had ik er nog nooit van gehoord.
Het principe vind ik erg interessant, de prijs nog ff niet :')

__

Ik ben blij dat ik gisteren goed getest heb waar het stevig is op de locatie waar ik sta.

We hebben net met 3 extra mensen iemand moeten helpen die zichzelf muurvast gereden had.

Soms is een goede voorbereiding écht het halve werk :')

Morgen als t weer licht is ff een paar fotos maken van de sporen. Ik vermoed dat die fiks zijn :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:20

Ik gooide deze net in het voor-na fototopic,

Maar hier horen ze eigenlijk ook thuis natuurlijk.
Camper heeft nog veel meer updates gehad,
Maar deze is mooi visueel zichtbaar

Afbeelding

Afbeelding

Mijn electra nu, voor de harde data nerds zoals ik zelf ook;

Zonnepaneel 465 watt
Victron mppt 100/30
Victron Orion DC-DC 30
Amarew acculader 15 amp
Pure Power AC-DC omvormer zuivere sinus 1000 continue 2000 piek
Wattcycle LifePO4 314 AH accu (versie smart/mini)

Een deel ervan komt mee uit mijn vorige camper, een deel is specifiek aangepast op deze.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:17

Ziet er top uit!