Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoozen of niet?

Ja
314 (57%)
Nee
202 (36%)
Anders, namelijk...
32 (5%)

Totaal aantal stemmen: 548

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:08

Toen mijn kinderen nog klein waren, ging ik er meteen uit, en meestal was ik al voor de wekker wakker.
Nu ze beide puber zijn, en niet uit bed te branden zijn in de morgen, zit ik ook in de 2e puberteit. Ik snooze wel 3 keer :')

dierenfan

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:13

Nog nooit aan snoozen gedaan. Wakker worden en eruit en gaannnnnn. De buurvrouw was afgelopen nacht niet thuis dus toen ik om 6.15 uur al terug kwam van de lange wandeling met de honden heb ik heerlijk alles gestofzuigd en gedweild. Morgen ben ik vrij en heerlijk dat deze rotklus dan al gedaan is

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:15

Wekker gaat 1 seconden en ik sta naast het bed. :') Ik erger me dood aan mijn vriend die wel 5x kan snoozen. Zet je wekker dan gewoon later? :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:42

Bij mij is het verschillend.

Als ik thuis werk, dan snooze ik me een ongeluk. Dat kan ook zomaar een uur zijn :o

Ga ik naar kantoor, ben ik al voor de wekker wakker. Ik wil dan per se voor de files in de auto zitten, dat is om 6 uur. Vanochtend was het 10 voor 5 terwijl de wekker om 5.30 uur gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:53

Sunnda schreef:
Ik denk dat alle mensen die zeggen; snoozen, dat is toch gek als je die tijd ook kunt slapen', niet helemaal beseffen hoe het is om uitgeput wakker te worden. En dat klinkt gek, maar zo is het wel.

Ik heb een tijd onregelmatig gewerkt en toen had ik dat heel erg. Wakker worden op de wekker was een soort combi tussen extreem slaperig, heel erg beroerd voelen en nauwelijks beseffen wat er op de wereld gebeurd. Dan heb je die snooze nodig om een soort 'op de wereld te komen'. Tijdstip van opstaan pf naar bed gaan maakte niet uit.

Sinds ik regelmatig werk nergens meer last van, maar dan lig je ook meestal 5 dagen dezelfde tijd op bed en doet het weekend aardig mee.

Grappig, wij werken nu juist onregelmatige diensten en ochtenddiensten waar de wekker om 5 uur staat zijn killing voor ons. Omdat we onregelmatig werken dus echte avondmensen geworden en daardoor ook niet voor middernacht naar bed. Het is altijd half 1 a 1 uur dat we in bed liggen.
Om die 15 minuten extra te slapen met een echte slaap zijn voor ons ook 15 kostbare slaapminuten en gaan we echt niet wegsnoozen en daarvoor de wekker een kwartier eerder zetten.
Bovendien is het ook wetenschappelijk bewezen dat je echt vermoeider wordt van snoozen omdat je een natuurlijk slaapritme versoord.
Mijn man was een snoozer eerste klas (15 jaar gedaan), maar nu hij dat niet meer doet start hij veel beter met de dag en is hij minder vermoeid. Heeft wel even geduurd voor hij eraan gewend was maar hij is nu ook 15 jaar van het snoozen af.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:01

Ik ga er direct uit,9 van de 10 keer ben ik al wakker voordat mijn wekker gaat.
Ik ben een hele slechte en onrustige slaper en als ik 5 uur slaap haal per nacht dan is dat al heel wat, maar slaap ik eens meer dan de gebruikelijke 5 uur dan ben ik de gehele dag ook niets waard.

Als ik een dagdienst heb dan ga ik er om 5.30 uit en als ik een late dienst heb of vrij ben dan ga ik er meestal rond 6uur uit.

Mijn man blijft altijd nog wel even liggen nadat zijn wekker is gegaan, maar laat de wekker dan niet snooze'en.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:06

Voor mij werkt het het beste als ik tussen 9:30u en 10u kan opstaan, heb ik geen wekker bij nodig of wat dan ook.
Maar sinds ik aan de beeldzorg vast zit ben ik 7 dagen per week verplicht eerder wakker te worden. -O-
Om te voorkomen dat ik met het kwijl nog aan mijn gezicht in beeld kom gaat mijn wekker dan ook 1,5-2u voor ze bellen, theoretisch zou de wekker prima een uurtje later kunnen worden ingesteld maar dan ben ik echt super wazig en bijna nergens toe in staat. :+
Dan laat ik mijn insulinespuit constant vallen, vergeet ik hoeveel eenheden ik moet spuiten, krijg de naald krom etc, praat onsamenhangend en zeer onduidelijk, ben ook nog erg watterig en voel me alsof er een migraineaanval op komt zetten en heb zowat geen kracht in mijn vingers en polsen. %)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:07

Ik heb een allergie ontwikkeld voor snoozen dankzij mijn ex-echtgenoot :+
Doorgaans ben ik voor de wekker wakker, maar anders direct er bij de 1e keer uit. Doordeweeks standaard tussen 06.30 en 07.00 uur, in weekend uurtje later (maar ook niet veel ivm de dieren, maar kids worden ook zelf vroeg wakker).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:16

Team snoozen hier...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:22

hier ook team direct eruit, als ik ga snoozen dan voel ik me de rest van de dag soort van ellendig.
Vroeger toen ik jong was kon ik echt slapen als de beste, om 20u bed, slapen tot 11u in de ochtend.

dag van vertrek start vakantie, savonds gaan slapen, sochtends er op tijd uit en dan in de auto verder slapen. eerste tank en of plas stop, even wakker, terug de auto in en weer slapen, enz enz tot we op de bestemming waren.

Nu moet ik er niet aan denken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:09

nevica schreef:
Wekker gaat 1 seconden en ik sta naast het bed. :') Ik erger me dood aan mijn vriend die wel 5x kan snoozen. Zet je wekker dan gewoon later? :')

Jaaa, zo irritant dat gesnooze.

Hup, uit en eruit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:13

marleen_88 schreef:
nevica schreef:

Jaaa, zo irritant dat gesnooze.

Hup, uit en eruit.

Ja idd mijn man doet dat ook. Zo ontzettend irritant. Ik word daar wakker van. Terwijl ik er pas een uur later uit hoef meestal.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 21:15

Wat een leuke en informatieve :D reacties tot nu toe. En team snoozzzz is dus toch nog best groot := :O

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:20

Sunnda schreef:
Ik denk dat alle mensen die zeggen; snoozen, dat is toch gek als je die tijd ook kunt slapen', niet helemaal beseffen hoe het is om uitgeput wakker te worden. En dat klinkt gek, maar zo is het wel.

Ik heb een tijd onregelmatig gewerkt en toen had ik dat heel erg. Wakker worden op de wekker was een soort combi tussen extreem slaperig, heel erg beroerd voelen en nauwelijks beseffen wat er op de wereld gebeurd. Dan heb je die snooze nodig om een soort 'op de wereld te komen'. Tijdstip van opstaan pf naar bed gaan maakte niet uit.

Sinds ik regelmatig werk nergens meer last van, maar dan lig je ook meestal 5 dagen dezelfde tijd op bed en doet het weekend aardig mee.

Ja niet iedereen kan tegen onregelmatig werken, heb het bijna 20 jaar gedaan, ook veel avond en nachtdiensten en eigenlijk nooit ergens last van gehad gelukkig.
Maar waren ook genoeg collega's die het niet trokken

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:23

Ik snooze een halfuur tot een uur :o. Dacht dat de snooze-days over zouden zijn nu ik moeder ben maar ik heb mezelf gekloond en m'n peuter is net zo'n grote snoozer als ik.

Als ik wel direct uit bed spring ben ik super wazig, loop tegen deurposten aan, sta 3min naar mn sokkenla te staren ipv dat ik sokken pak, dat soort dingen. Meteen uit bed kunnen springen lijkt me wel fijner. Ik moet me nog al eens haasten vanwege het gesnooz.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:25

c_alsemgeest schreef:
Sunnda schreef:

Ja niet iedereen kan tegen onregelmatig werken, heb het bijna 20 jaar gedaan, ook veel avond en nachtdiensten en eigenlijk nooit ergens last van gehad gelukkig.
Maar waren ook genoeg collega's die het niet trokken

Ik heb ook hele erge problemen met onregelmatig werken. Ik ben vaak voor de wekker wakker omdat heel mijn ritme verstoord is.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:26

Ik werk ook onregelmatig en snooze niet. Als ik er niet uit spring op het moment dat m'n wekker gaat kom ik er echt niet meer uit. Moet naast m'n bed staan voordat ik besef hoe moe ik ben.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:28

Heb anders gekozen. Wekker, dan licht aan, en minuut of 10 op de telefoon. Even nieuwsberichten bekijken, laatste berichten op bokt... rustig wakker worden en dan opstaan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 22:06

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:11

Mariska_28 schreef:
Ik was dit topic met poll nog vergeten, die is ook erg verdeeld qua meningen:
[MWS] Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Nu ben ik benieuwd of de snoozers in de ochtend of avond douchen :P misschien is er een verband :+

Ik als team-niet-snooz douche meestal in de avond

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:17

Team meerdere wekkers en het verschilt, als ik in de ochtend douche is het tussen de honden uitlaten en een evt afspraak in.
Maar ik kan ook gerust in de middag of midden in de nacht gaan douchen.
Dat laatste wel als ik ontzettend druk in mijn hoofd ben en/of ijskoud, een goed warme douche kalmeert me en warmt me op.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:18

Bellatrix schreef:
Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.

Dat noem ik niet snoozen denk ik?

Yesss hier nog 1!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 02:56

Mijn baby is mijn wekker. Als het alarm afgaat moet ik er gelijk uitspringen :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 03:33

Mandyy schreef:
Mijn baby is mijn wekker. Als het alarm afgaat moet ik er gelijk uitspringen :P

Daar groeien ze een keer overheen....

Edit; het gros groeit er overheen, bij sommigen blijf je twijfelen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 07:59

Het ligt er een beetje aan hoe laat mijn wekker gaat. Bij een vroege dienst, waarvoor mijn wekker om 4.30 staat, snooze ik 2x en sta ik dan op. Ik ben simpelweg niet wakker genoeg om gelijk op te staan..

Staat de wekker later, 8u bijvoorbeeld, dan snooze ik vaak niet meer.