Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die van ons kiest toch altijd een vast cluppie. Doubtless schreef:Douce schreef:Ik heb nog geen uitnodigingen op school gezien hier maar kinderen worden regelmatig door de organiserende ouder opgehaald met zijn allen op woensdag, ook lekker confronterend.
Ja hoe moeten ze het dan doen, stiekem een straat verderop verzamelen?
Kimbers schreef:En toch is het iets waar kinderen mee moeten leren omgaan. Hoe sneu het soms misschien ook kan zijn. Je kan ook moeilijk in het geniep feestjes gaan geven.
_San87_ schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Mijn oudste is een lieve jongen en kan op school goed met allerlei kinderen, (maar) hij heeft ADHD en kan ook echt heel druk en storend zijn. Tijdens de onderzoeken daarnaar ontdekten we dat de leerkrachten een sociogram van de klas maken (in principe voor intern gebruik). Daarbij vragen ze alle kinderen met wie ze het liefste spelen/samen zitten, en met wie ze het minst graag spelen/samen zitten. Daar kwam mijn zoon uit als 'passief verstoten'. Alleen van de term werd ik al verdrietig. Het betekend min of meer dat hij niet actief uitgesloten word, maar ook niet als 'leukste' door anderen wordt gekozen.
Ik pik dit er even uit, is dit normaal op scholen? Want ik vind dit echt heel gemeen overkomen en vooral buitensluiten in de hand werken, iets wat een school toch zou moeten voorkomen, lijkt mij.
_San87_ schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Mijn oudste is een lieve jongen en kan op school goed met allerlei kinderen, (maar) hij heeft ADHD en kan ook echt heel druk en storend zijn. Tijdens de onderzoeken daarnaar ontdekten we dat de leerkrachten een sociogram van de klas maken (in principe voor intern gebruik). Daarbij vragen ze alle kinderen met wie ze het liefste spelen/samen zitten, en met wie ze het minst graag spelen/samen zitten. Daar kwam mijn zoon uit als 'passief verstoten'. Alleen van de term werd ik al verdrietig. Het betekend min of meer dat hij niet actief uitgesloten word, maar ook niet als 'leukste' door anderen wordt gekozen.
Ik pik dit er even uit, is dit normaal op scholen? Want ik vind dit echt heel gemeen overkomen en vooral buitensluiten in de hand werken, iets wat een school toch zou moeten voorkomen, lijkt mij.
Zonnetje81 schreef:Hoezo werkt het in de hand? Dit wordt intern gebruikt en niet met kinderen gecommuniceerd. Zo heb je zicht op wie populair is, wie de pester is, wie gemeen doet, wie behulpzaam is, wie de leider is etc...Daar kan je als docent op inspelen met deze informatie.
?Mazida schreef:Mijn kinderen zitten op een dorpsschool en ik kom zelf van buiten het dorp en wij wonen in het buitengebied (10 minuten met de auto naar school). Het zijn hier wel kliekjes met ouders, dus dat scheelt vast ook wel dat ze niet uitgenodigd worden.
N.a.v. jullie reacties blijf ik de kinderfeesjes toch maar organiseren. Mochten kinderen ouder worden en er zelf over beginnen, dan kunnen we altijd nog kijken wat we doen. En ik denk de kinderfeestjes wat kleiner te houden. Deze zomer had dochter feestje met 3 meiden en dat was ook prima eigenlijk. Misschien is dat een mooi compromis, scheelt ook weer in organiseren
Doubtless schreef:Douce schreef:Ik heb nog geen uitnodigingen op school gezien hier maar kinderen worden regelmatig door de organiserende ouder opgehaald met zijn allen op woensdag, ook lekker confronterend.
Ja hoe moeten ze het dan doen, stiekem een straat verderop verzamelen?

Je bent verdrietig, zeg je, wat wordt er geraakt? Iets van vroeger van jezelf? Iets van het nu ; het van buiten het dorp komen? Mooi om dat in jezelf te gaan onderzoeken, dat helpt ook in het nu en in de oplossing