. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alpha89 schreef:Tja, dat klinkt leuk, maar als ze het zo op het briefje zouden zetten zou er ook minder een issue zijn. Zou alleen ook niemand betalen, en iedereen PostNL voor gek verklaren.Evercreek schreef:Ik werk bij PostNL.
Ik heb niet drie pagina's doorgelezen dus ik weet niet of iemand dit al had gezegd, maar deze ben je nooit verplicht te betalen. Je krijgt het kaartje, als je niet betaald krijg je een herinnering en daarna wordt er niets mee gedaan. Je kan als je wil contact opnemen met de klantenservice, die kunnen eventueel de kosten afboeken zodat je geen herinnering krijgt, maar gezien het zo lang duurt in deze tijd van het jaar voor je een medewerker te spreken krijgt, raad ik dit niet aan; kost alleen maar tijd voor eigenlijk verspilde moeite.
Dit.
Heb in mn studententijd ook voor TNT Post en daarna PostNL gewerkt en dit wordt idd ook zo geadviseerd
Case closed
mavantos schreef:Dit zijn natuurlijk gewoon kosten voor PostNL. Als alle post 10 gram te zwaar is dan gaat dat uiteindelijk natuurlijk optellen.
Ik zou ook niet betalen, maar aan de andere kant draagt dit indirect bij aan het steeds duurder worden van het versturen van post voor iedereen.
Ben eigenlijk wel benieuwd dat als iedereen die, die paar euro kan missen deze briefjes wel betaald, of dit er dan voor zou zorgen dat de kosten voor iedereen minder oplopen.
Maar goed, bovenstaande is meer een vraagstuk dan antwoord op vraag van TS. Zoals ik al zei zou ik er niets mee doen.
marfries schreef:Eens met iemand hierboven, het zou niet eens in mijn hoofd opkomen deze kosten door te sturen naar nabestaanden die op jouw verzoek jou de rouwkaart nog per post gestuurd hebben.
Je had immers ook kunnen aanbieden die op te halen, of zelf de digitale te printen of laten afdrukken. Nu bezorg jij een ander kosten, want zij moeten wel de kaart afdrukken, envelop en porto regelen.
En ergens is het ook logisch dat, als post.nl zo vriendelijk is de post te bezorgen ondanks dat deze te laag gefrankeerd is, jou vraagt om het porto verschil met een bedrag voor administratiekosten te betalen. In dit geval heb je dan voor 6 euro de door jou zo gewenste papieren rouwkaart, en op een nette manier.
Was je blijer geweest als post.nl gewoon deze post niet bezorgd zou hebben omdat er te weinig gefrankeerd was?
Ik ben geen fan van post.nl, maar ik vind dit niet een onfatsoenlijk verzoek van ze.
Exitium schreef:marfries schreef:Eens met iemand hierboven, het zou niet eens in mijn hoofd opkomen deze kosten door te sturen naar nabestaanden die op jouw verzoek jou de rouwkaart nog per post gestuurd hebben.
Je had immers ook kunnen aanbieden die op te halen, of zelf de digitale te printen of laten afdrukken. Nu bezorg jij een ander kosten, want zij moeten wel de kaart afdrukken, envelop en porto regelen.
En ergens is het ook logisch dat, als post.nl zo vriendelijk is de post te bezorgen ondanks dat deze te laag gefrankeerd is, jou vraagt om het porto verschil met een bedrag voor administratiekosten te betalen. In dit geval heb je dan voor 6 euro de door jou zo gewenste papieren rouwkaart, en op een nette manier.
Was je blijer geweest als post.nl gewoon deze post niet bezorgd zou hebben omdat er te weinig gefrankeerd was?
Ik ben geen fan van post.nl, maar ik vind dit niet een onfatsoenlijk verzoek van ze.
Nee, logisch zou zijn dat ze dat bij de verzender vragen i.p.v. bij de ontvanger. In dit geval ligt dat wellicht nog net iets anders gezien het achterliggende verhaal, maar PostNL wéét niet van dat verhaal en vraagt daarnaast altijd aan de ontvanger om te betalen i.p.v. de verzender.

Zertab schreef:Ik krijg vandaag weer een herinnering in de post zie ik. Ze zoeken het maar uit hoor. Ik heb geen idee over welke post het gaat en het bedrag is €11,-
Doe even normaal.
Roodvos schreef:Zertab schreef:Ik krijg vandaag weer een herinnering in de post zie ik. Ze zoeken het maar uit hoor. Ik heb geen idee over welke post het gaat en het bedrag is €11,-
Doe even normaal.
Je kan ook overwegen bezwaar te maken:
https://jouw.postnl.nl/porto/bezwaar?pst=porto-faq-stp1-bezwaar
anjali schreef:Ik zei dat ik in SOMMIGE gevallen de afzender zou inlichten, is niet om het geld van hen te krijgen, maar om hen te vertellen wat er gebeurd is. Mogelijk ook om herhaling te voorkomen.
paars schreef:Als ik postNL was dan gingen te laag of ongefrankeerde brieven gewoon in een container. De groeten ermee. Zou ze iig niet bezorgen. Problemen daar laten waar ze ontstaan. Niet bij de bezorgende dienst of de ontvanger. Zo gaat zo’n bedrijf toch failliet?