Ervaren Laplandreizigers om kledingadvies gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:10

Nog een vraagje, ik slaap altijd met een hempje en broekje/string. Maar dat is denk wel te koud? Anders moet ik nog een pyjama kopen haha

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:21

xxxmh schreef:
Nog een vraagje, ik slaap altijd met een hempje en broekje/string. Maar dat is denk wel te koud? Anders moet ik nog een pyjama kopen haha

De laatste keer sliep ik in een T-shirt, boven het dekbed en had ik het nog warm.

Het is buiten koud, maar de huisjes zijn onwijs goed geïsoleerd en warm.

Jester_

Re: Ervaren Laplandreizigers om kledingadvies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 08:58

Ik dacht af en toe levend gecremeerd te worden in ons huisje. Wij sliepen in zon open bovenverdieping, jeutje wat heet haha

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:43

Ja de Scandinaviërs houden van lekker warm in hun huis :D
Ik las ergens over spijkerbroek als gewone kleding voor uitgaan
Bij Bonprix o.a heb je gevoerde spijkerbroeken. Die zijn erg fijn

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:30

Vreselijk warm die huisjes inderdaad.
Hier ook naar Äkäslompolo geweest. Ik 1x, mijn vriend nu totaal 3x. Laatste 2x dat hij er was in februari was het amper onder nul. Veel te warm de laatste winters :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:39

manzano schreef:
Hier ook naar Äkäslompolo geweest. Ik 1x, mijn vriend nu totaal 3x. Laatste 2x dat hij er was in februari was het amper onder nul. Veel te warm de laatste winters :=

Mijn poging de slechte winters in de Alpen te ontwijken dit jaar, lijkt óók uit te draaien om nét aan wél, net aan géén vorst in Rovaniemi....wat een k*t gedoe om in Europa nog een échte winter te kunnen vinden.

Scandinavië is deze maand véél en véél te warm geweest, straks met kerst is het daar gewoon +10°c -O-

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:50

manzano schreef:

Ohh ik ga daar in januari ook heen. Ik haat kou maar wil daar wel echt die kou hebben haha.
Maar dan neem ik voor snachts dus niet een dikke pyjama mee zo te horen haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:50

mvdende schreef:
manzano schreef:

Mijn poging de slechte winters in de Alpen te ontwijken dit jaar, lijkt óók uit te draaien om nét aan wél, net aan géén vorst in Rovaniemi....wat een k*t gedoe om in Europa nog een échte winter te kunnen vinden.

Scandinavië is deze maand véél en véél te warm geweest, straks met kerst is het daar gewoon +10°c -O-

Klopt!! Vrienden van ons wonen nu in midden, richting noord Zweden en het is daar ook echt 10 graden te warm.
We gaan er in februari heen, maar ga er ook vanuit dat ik dat wel gewoon ga fixen met m'n normale kleding. Heb geen winter of skibroeken oid meer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:53

Ik neem dus normale kleding mee en thermo kleding. Van alles wat zo te horen haha

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 15:02

De temperaturen zijn nu weer gestabiliseerd en normaal, dus ik zou er niet vanuit gaan dat het niet koud is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:34

Saga schreef:
De temperaturen zijn nu weer gestabiliseerd en normaal, dus ik zou er niet vanuit gaan dat het niet koud is.

Het wisselt enorm. Het is nu niet koud. Vanaf volgende week weer wel.
Hadden wij toen met lapland de afgelopen jaren ook al. Daarom pas de spullen in de laatste 2 weken gekocht en niet van te voren.

Vorig jaar februari ging zelfs de excursie met sledehonden niet door omdat het te warm was :\