Thee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 10:47

Ik heb aan iets minder dan 1 theemaatlepel doorgaans meer dan genoeg voor een theeglas van 250 ml.
Voor een pot van een liter doe ik 2 dikke lepels in een zakje en dan is dat voor mij ook genoeg.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:12

xSCWx schreef:
@Foaly ik deed 1 theelepel per 330ml kop. Ik laat de thee trekken zo lang als aanbevolen, voor groene/zwarte thee zo'n 3-5 minuten en kruidenthee tussen 8-10.

@DideH welke merk thee heb je nu? En welke is je favoriet

Ik heb nu thee van "het theezaakje" (nijmegen - hebben ook webshop). Mijn favoriet is de "Namasthee" (chai).
Van simon levelt moest ik altijd veel meer gebruiken en werden ze alsnog nooit zo kruidig als die.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 10:43

Gebruik je een theelepel (zo'n kleine platte waarmee je suiker en melk door je drinken kan roeren) of een thee-maatlepel waarbij 1 schepje ongeveer overeenkomt met de hoeveelheid thee voor 1 kop? Die laatste zijn veel groter namelijk. En het hangt ook wel af van de theesoort. Als het echt losse nog vrij grote theebladeren zijn dan heb je aan 3 schepjes nog niet genoeg vaak, dan valt alles er naast. Voor theesoorten die kleine stukjes hebben, heb ik aan 1 schep meer dan genoeg, maar ik hou van slappe thee.