Welk dekbed voor koukleum?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:41

Bambelien schreef:
Nou, ik zie ze net staan en wilde hier net vragen of iemand er ervaring mee heeft. Hij is nu 99,- voor een 220x240
Lijkt me vergeleken bij sommige prijzen te mooi om waar te zijn?

Mijn vriendin heeft hem gekocht en weer teruggebracht. De kwaliteit is echt heel erg slecht. Ongelijk gevuld, flinter dun, en de tijk was op sommige plaatsen al heel erg dun. Voor die prijs kun je ook geen wonderen verwachten maar dit was echt heel erg belabberd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:52

Bambelien schreef:
Ik ben stiekem wel een beetje bang dat de kwaliteit van de knoopjes bijvoorbeeld slechter is, waardoor ze steeds losschieten.. nog even over nadenken

Edit: Oh wacht, ik zie nu pas dat het ritsen zijn :+

Ik heb afgelopen week het wollen dekbed van de Schaperie binnengekregen, ik heb een 4-seizoenendekbed gekozen en ben daar achteraf heel blij mee.

Toen het vroor had ik de 400 grams erop, maar nu is het ook 's nachts een stuk warmer, en hebben we de 200 gram erop.

De kwaliteit is echt heel mooi. Lekker stevig, goed gelijkmatig gevuld, en valt heel lekker soepel. Er zit wel een geurtje aan, maar die is bij ons na een week helemaal weg.

Bambelien

Re: Welk dekbed voor koukleum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 23:29

Ah, zie je wel. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat vaak ook...

Geurtje heb ik niet zo'n problemen mee, ik lees overal dat dat er in principe wel af gaat. En anders ben ik schapen wel gewent..

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 06:01

Ik heb toevallig precies die van Lidl ook gekocht, ben er heel erg tevreden mee. Stevig, lekker zwaar, goede ritsen, gelijkmatige verdeling en echt warm. Dus niet te mooi om waar te zijn bij mij.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 07:10

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:02

CastaMickey schreef:
bij een hele hoop wolproductie komt mulesing voor.
Wil ik eigenlijk wel weten wat dat is….
Hier komt alleen een synthetisch dekbed door de voordeur. Die technische materialen zijn licht en superwarm. Denk aan de ‘nieuwerwetse’ winter jassen.
En als ik het dan toch nog een keer koud heb dan trek ik een flanellen pyama aan als ik naar bed ga. Halverwege de nacht kan die vaak weer uit :j .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:47

Ik wil juist geen synthetisch omdat het voor mij niet genoeg ademt. Ik zweet me er de pleuris onder en het vocht kan niet weg.

Dat gaat bij ins wollen dekbed gelukkig perfect. Geen klamme nachten meer.

Mulesing:
Spoiler:
Mulesing is het wegsnijden van de huid rondom het achterste van (merino)schapen, zodat zich geen vliegen kunnen nestelen en myiasis voorkomen wordt. Hele nare praktijk, vaak gebeurt het onverdoofd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:58

Hier ook een synthetisch dekbed maar het is met een katoenen tijk. Alleen de vulling is synthetisch. Ik houd normaal totaal niet van synthetisch maar van dit merk je niks. Lekker warm, vulling blijft er goed in, geen proppen of lege stukken. Perfect.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 17:00

Misschien wel een beetje off-topic, maar hoe kun je zoiets nou toch onverdoofd doen…. ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 17:08

Bambelien schreef:
Misschien wel een beetje off-topic, maar hoe kun je zoiets nou toch onverdoofd doen…. ;(

Ja goede vraag...

Het is wel echt een ding bij specifiek Merinoschapen, in Nederland gebeurt dit niet.