Enquete zusje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Enquete zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:20

Eén van de controlevragen vroeg of je bikini’s, planten of auto’s had gezien. Ik zie heel veel bikini’s en planten, maar nog niemand met auto’s >;) :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:36

Ingevuld.
Beterschap voor je zusje

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:42

Hier ook bikini's, had hem al ingevuld voordat ik zag dat jullie gelukkig al meer dan genoeg reacties hebben :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:46

Hier ook nog de bikini versie ingevuld. Op hoeveel respons zit je zusje nu? School vraagt zich straks vast af wat ze gedaan heeft B-)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:22

Celebi schreef:
Ik heb 'm ook nog ingevuld, ondanks dat het blijkbaar niet meer nodig was. Was wel geïntegreerd door iedereen op de eerste pagina die zei dat het zo bijzonder was.

Precies de reden dat ik hem ook ingevuld had :')

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 20:26

Alle reacties helpen, dus ook de nieuwe! Hierbij de uitleg van mijn zusje:

Het onderzoek gaat over hoe mensen keuzes maken tussen iets kleins nu of iets groters later (temporal discounting) , en hoe dat beïnvloed wordt door zogenoemde hot cues. Hot cues zijn prikkels die sterke emoties of verlangens oproepen, zoals aantrekkelijke beelden, eten of andere vormen van beloning. Eerder onderzoek laat zien dat zulke prikkels mensen vaak impulsiever maken, waardoor ze sneller kiezen voor een directe beloning in plaats van te wachten op iets beters in de toekomst.
In dit onderzoek wordt gekeken of dat effect hetzelfde is wanneer de hot cues niet echt door mensen zijn gemaakt, maar door kunstmatige intelligentie. AI kan tegenwoordig heel realistische beelden maken, maar mensen ervaren die vaak als minder echt of minder emotioneel. De vraag is daarom of zulke AI-prikkels hetzelfde effect hebben op ons gedrag als menselijke prikkels, of dat ze juist een zwakkere reactie oproepen omdat ze minder authentiek aanvoelen. Het onderzoek probeert zo te begrijpen of en hoe de bron van de prikkel, mens of AI invloed heeft op hoe impulsief mensen reageren.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:28

Ik heb hem ook ingevuld, zag later dat er al meer dan genoeg reacties waren :))
Ik had ook planten. Lelijke planten, lol

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:43

Ik heb hem ook nog ingevuld. Had even gewacht tot ik thuis was, en heb bewust eerst ingevuld en daarna het topic pas verder gelezen.
Dacht dat het iets met studie neuro-huppeldepup te maken zou hebben.
Nou ja, dit is natuurlijk ook gerelateerd :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:05

germie schreef:
Done. Kon alleen absoluut niet positief zijn over de bikini's, haha. Maar dat maakt niet uit.

Hetzelfde hier ook bikini's haha. Sommige vragen waren ook .. apart..

Een foto van onderaf en vanaf de zijkant van het model "Beoordeel de vorm van de bikini".. Ehmm ja..

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:14

Ingevuld! Ik had ook de planten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar die bikini’s :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:16

Celebi schreef:
Was wel geïntegreerd door iedereen op de eerste pagina die zei dat het zo bijzonder was.

Geïntrigeerd.

:D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:17

Is het wat betreft die bikinis gericht op vrouwen of mannen? Ik vond het soms meer op verkapte erotische plaatjes lijken dan bikini dingen. En te strak, te net niet met idd rare "foto" standpunten. Alleen de controle vraag was nog soort van te doen. :+

Ben wel benieuwd naar de autos en planten.

En benieuwd naar de uitkomsten uiteindelijk. De menselijke geest is een wonderlijk iets. Impulsiever als je eerst wat "moois" oid ziet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:18

Ik wil de bikini enquete ook doen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:18

Ik vond die bikini's zo vreselijk oninteressant om eerlijk te zijn.
Die geldvraag ook trouwens.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:22

Ik vond de planten ook heel oninteressant :+

Je kunt de enquête nog een keer aanklikken. Ik had de 2e keer de bikini's. Uiteraard niet ingevuld, wel doorgescrold, want was nieuwsgierig _O-

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:24

Ook ingevuld alhoewel het geloof ik niet meer nodig was. Heel apart deze enquete en daardoor best vermakelijk haha. Ik had de bikini’s die soms een badpak waren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:25

Wheeee ik krijg weer de planten. -O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:42

Suzanne F. schreef:
Celebi schreef:
Was wel geïntegreerd door iedereen op de eerste pagina die zei dat het zo bijzonder was.

Geïntrigeerd.

:D

Ik zag het ook ja. Volgens mij was mijn ADHD hoofd nog aan het bedenken welke van de twee woorden (geïnteresseerd en geïntrigeerd) ik zou gaan typen en is het een mengeling geworden. Maar was te laat om het aan te passen. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:58

Ik vond de bikini’s wel leuk. Hahahaha

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 22:04

Ingevuld. Ik had de bikini versie.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 22:05

Ook ingevuld. Wel heb ik de foto's wat negatief beoordeeld omdat ik meer keek naar of ik de planten wel mooi vind of niet. Het waren niet helemaal mijn smaak planten. Wel leuke enquête. Helemaal met het verrassende einde waar het uiteindelijk over ging. En leuk de oplettende vragen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 22:10

De planten zagen er verdomd standaard uit. En uiteindelijk kwamen we er ook achter hoe dat komt.

Ik moest er wel om lachen. :)

Edit: geschopt op mijn Bluesky-kanaal. Niet dat ik daar massa's volgers heb, maar wie weet.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 11-11-25 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 22:11

Ik heb vanmiddag de enquête met planten gedaan.
Ik wilde de geld-vraag overslaan, want niet in geïnteresseerd, maar dat kon niet :') .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:20

Roodvos schreef:
Ik wilde de geld-vraag overslaan, want niet in geïnteresseerd, maar dat kon niet :') .

Ik vraag me af waarom die vraag er ineens tussen zat? Dat heeft toch niks met planten te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:12

Suzanne F. schreef:
Roodvos schreef:

Ik vraag me af waarom die vraag er ineens tussen zat? Dat heeft toch niks met planten te maken?

Het gaat ook niet om de planten. Of de bikinis. Het gaat om de keuzes en de prikkeling en of AI daar invloed op heeft:

uggy schreef:
Alle reacties helpen, dus ook de nieuwe! Hierbij de uitleg van mijn zusje:

Het onderzoek gaat over hoe mensen keuzes maken tussen iets kleins nu of iets groters later (temporal discounting) , en hoe dat beïnvloed wordt door zogenoemde hot cues. Hot cues zijn prikkels die sterke emoties of verlangens oproepen, zoals aantrekkelijke beelden, eten of andere vormen van beloning. Eerder onderzoek laat zien dat zulke prikkels mensen vaak impulsiever maken, waardoor ze sneller kiezen voor een directe beloning in plaats van te wachten op iets beters in de toekomst.
In dit onderzoek wordt gekeken of dat effect hetzelfde is wanneer de hot cues niet echt door mensen zijn gemaakt, maar door kunstmatige intelligentie. AI kan tegenwoordig heel realistische beelden maken, maar mensen ervaren die vaak als minder echt of minder emotioneel. De vraag is daarom of zulke AI-prikkels hetzelfde effect hebben op ons gedrag als menselijke prikkels, of dat ze juist een zwakkere reactie oproepen omdat ze minder authentiek aanvoelen. Het onderzoek probeert zo te begrijpen of en hoe de bron van de prikkel, mens of AI invloed heeft op hoe impulsief mensen reageren.