Manager from hell

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 14:58

Bedankt voor alle tips en ervaringen! Deze week de kantooruren zonder kleerscheuren doorgekomen, morgen nog een paar uurtjes thuiswerken en dan zit deze week er alweer op. Volgende week is mfh een weekje met vakantie, dus dat komt ook goed.

Het tijdelijke team is erg blij met mijn inzet en zal dit ook communiceren richting mfh, zodat een slecht functioneren verhaal lastiger gaat worden.

In ieder geval ga ik het 2e spoor met de bedrijfsarts bespreken, kijken of en wat die daarin voor mij kan betekenen. Tot nu toe wordt er meegedacht in de situatie, daar heb ik wel vertrouwen in.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:10

Ik had tot deze week ook zo’n rare manager, kon uit het niets extreem explosief reageren en tegen je staan schreeuwen. Ging zelf ook vaak uren eerder weg, en schreef dan de volledige 8 uur werk. Of kwam helemaal niet opdagen maar wel gewoon z’n uren schrijven (thuiswerken is niet mogelijk bij ons dus het is niet alsof hij thuis aan het werk was). Als een van ons dan eens een uurtje eerder weg moest, werd er natuurlijk wel verlof geschreven. Ik heb het aangegeven bij hogerhand maar werd niks mee gedaan. Voor mij was de druppel toen hij tegen me schreeuwde “maar ik ben de BAAS! Je moet meer respect voor mij hebben!” :') :')

Volgende week begin ik bij mijn nieuwe baan *\o/* hij was zooo verbaast dat ik een andere baan had. Echt totaal geen zelf inzicht ook. :wave:

Celebi

Re: Manager from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:47

Dat laatste ook hè.. Er wordt vaak heilig geloofd in het feit dat het daar geweldig is en je echt niks beters kan vinden. Ik had vanaf het gesprek dat ik geen (normaal) salaris waard was binnen 3 weken een contract getekend elders bij een geweldig bedrijf voor ruim dat gewenste salaris en extreem veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Stond hij toch wel even gek van te kijken dat ik zo snel met mijn officiële ontslag briefje aan kwam zetten. :+

Fijn dat komende week in ieder geval goed lijkt te gaan! Hopelijk kun je snel in overleg weer met de bedrijfsarts.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:41

Warboel schreef:
Ik had tot deze week ook zo’n rare manager, kon uit het niets extreem explosief reageren en tegen je staan schreeuwen. Ging zelf ook vaak uren eerder weg, en schreef dan de volledige 8 uur werk. Of kwam helemaal niet opdagen maar wel gewoon z’n uren schrijven (thuiswerken is niet mogelijk bij ons dus het is niet alsof hij thuis aan het werk was). Als een van ons dan eens een uurtje eerder weg moest, werd er natuurlijk wel verlof geschreven. Ik heb het aangegeven bij hogerhand maar werd niks mee gedaan. Voor mij was de druppel toen hij tegen me schreeuwde “maar ik ben de BAAS! Je moet meer respect voor mij hebben!” :') :')

Volgende week begin ik bij mijn nieuwe baan *\o/* hij was zooo verbaast dat ik een andere baan had. Echt totaal geen zelf inzicht ook. :wave:

Ik heb eens tegen mijn chef gezegd "Doe normaal tegen me. Als je gaat schreeuwen, schreeuw ik terug en geloof me, mijn stem is harder". Deze man had iedere 6 maanden een andere secretaresse. Ik heb jaren heel fijn met hem samen gewerkt. Zelfs met hem mee gegaan naar een ander bedrijf. Maar ik moest gewoon even de piketpaaltjes slaan. :D

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 16:44

rien10 schreef:
Warboel schreef:

Ik heb eens tegen mijn chef gezegd "Doe normaal tegen me. Als je gaat schreeuwen, schreeuw ik terug en geloof me, mijn stem is harder". Deze man had iedere 6 maanden een andere secretaresse. Ik heb jaren heel fijn met hem samen gewerkt. Zelfs met hem mee gegaan naar een ander bedrijf. Maar ik moest gewoon even de piketpaaltjes slaan. :D

Owh heerlijk...
Moeilijke mensen, mensen met een gebruiksaanwijzing, een keer een grens aangeven. Echt dikke prima. Als er dan wederzijds respect in en je normaal kan samenwerken. Hebben wel meer bijzondere mensen in het team, geen problemen mee. Maar sommige |o |o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:45

Ha ha, ik kwam net uit een scheiding. Iedere man die iets deed wat mij niet aan stond kon de volle laag krijgen. En dat was precies wat hij nodig had.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:33

rien10 schreef:
Ha ha, ik kwam net uit een scheiding. Iedere man die iets deed wat mij niet aan stond kon de volle laag krijgen. En dat was precies wat hij nodig had.

Ah, Nienke uit S1ngle _/-\o_

TS, ik heb ook voor zo'n figuur mogen werken die ad interim als consultant manager ging spelen, en mij ook ziek heeft gemaakt. Ook hij wist precies wie hij te vriend moest houden, de rest mocht speelbal zijn van al zijn grillen en gekonkel. De ene dag zei hij A, en de volgende dag (als je A deed), zei hij dat het B moest zijn. Uiteindelijk trok ik aan het kortste eind en werd ziek.

Ik kan maar 1 advies geven aan iedereen met dezelfde situatie: als management na klachten geen deftige actie onderneemt, dan is het bedrijf jou niet waard. Hou de regie (en je mentale gezondheid) en bepaal zelf je toekomst, soliciteer en verken de wereld. Heel vaak eindigt dat met betere arbeidsvoorwaarden, hoger salaris en toffe collega' s en een baas die je wel waarderen. Go for it.