Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

Hiervoor werkte ik op 20/25 minuten afstand enkele rit met de auto. Nooit file op dit traject. Al werd ik niet blij van die baan, wel van de reistijd haha. Ik werkte heel veel thuis toen en was amper op kantoor.

Er werd mij een kans aangeboden binnen een sector waar ik, zonder studie of werkervaring in dat gebied, niet snel tussen zou kunnen komen. Die kans heb ik gegrepen.
Alleen is dit 35/40 minuten rijden, enkele rit met de auto en zonder file. Helaas moet ik voor werk langs Amsterdam nu, dat is altijd feest met files.

Het is een leuke baan, ik heb gezellige collega's en ga nu 3x per week naar kantoor.
Ik vertrek voor de files uit (dat kan gelukkig), maar op de terugweg wel vaak file (helaas).
Bonus: ik heb een auto van de zaak.

Wat voor mij belangrijk is:
Hoe leuk is de baan (inclusief arbeidsvoorwaarden etc.)?
Hoe lang is het rijden zonder file? Mijn max. zit echt op 40 minuten (en dat is op sommige dagen lang zat, helemaal als je moe bent).

Ook belangrijk: is er vaak file op de weg naar werk (en huis), en hoe is de weg? Ik rij nu heel veel snelweg.
Als ik veel landweggetjes zou moeten doen, of binnendoor met weinig lantaarnpalen. Dat zou ik al minder fijn vinden in de winter.

Edit:
Ik heb ooit 2 uur deur tot deur (met de trein) gereisd. Vond ik toen geen probleem. Maar ben erg gewend geraakt aan korter reizen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Sterre98 schreef:
Bowo schreef:
Als je bereid bent om 5(?) keer per week, 2 uur per dag in de auto te gaan zitten, zijn er denk ik tijds- en kosten efficiëntere manieren om je ORUN te halen.
Kan je niet beter op zoek naar een leasepaard oid om je ORUN mee te halen? Dan heb je daarna volgens mij ruimschoots baankansen bij diverse maneges.

Ik heb momenteel al meerdere adressen waar ik rijd, een extra adres met die eisen is denk ik geen doen :Y)

Het is denk ik ook de vraag waar je prioriteiten liggen, en dan kan anders zijn dan hoe ik daar naar zou kijken.
Ik zou in die situatie dan eerder zeggen, ik stop (tijdelijk?) op 1 van die huidige adressen, ik ga op zoek naar een leasepaard waarmee ik de ORUN kan doen, bikkel nog even door met mijn huidige baan. Na het behalen van de ORUN, kan je dan volgens mij vrij gemakkelijk zo'n droombaan vinden.
Ik zou niet mijn droombaan kansen aan me voorbij laten gaan vanwege een bijrijpaard (waarbij ik ook genoeg gedoe heb gehoord met bijrijpaarden, waardoor ik bijna zou toevoegen 'wat ook elk moment voorbij kan zijn').
En anderszijds de vraag, ben je aan een extra leasepaard niet minder/vergelijkbare tijd kwijt als de reistijd naar die nieuwe baan (grofweg dus 10uur per week uitgaande van 5d werken)? Want als je denkt dat je de reistijd aan kan, waarom zou je die tijd dan niet daadwerkelijk aan paarden kunnen besteden?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Ik rijd een uur enkele reis, maar niet fulltime, 3 dagen in de week. :)

manzano

Re: Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik heb 8 jaar lang 5 kwartier (alle NS-vertraging niet meegerekend) enkele reis gehad, 5 dagen per week. Was absoluut niet mijn droombaan, maar in die tijd lagen de banen niet voor het oprapen. Het was op zich prima te doen, alleen zonde van je tijd.
Nu zou het niet meer in m'n leven passen en dankzij de luxe van baankeuze nu is dat prima.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Wil je alleen deze baan vanwege de ORUN? En op een manege werken? Dat kan dichterbij denk ik dan. En dat gaat ook echt geen vetpot zijn, dus ik vraag me af of reiskosten wel vergoed gaat worden.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:06

Nou inmiddels contact gehad met de desbetreffende manege. Het gaat helaas om 8 uur dus we hebben vanuit beiden besloten dat dat niet heel handig is :+ ze gaat overigens mij wel onthouden mocht er een grotere functie komen met meer uur.