[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:28

Denk dat als je veel lichamelijke klachten heb liever heb dat het bij de deur geleverd wordt. :o

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 08:38

Little_Gift schreef:
Ik ben pro jouw keuze.
Hier ook getwijfeld destijds om ofwel hek rond de ganse oprit en erf te doen ofwel hek te starten halfweg de oprit (dus voorbij de voordeur).

Uiteindelijk heb ik dus het hek pas halfweg de oprit gezet en kan je vanop straat vrij op de oprit tot aan de voordeur.

Vanaf de voordeur is het hekwerk en rond de hele tuin.

Echt ideaal.

Thuiskomen of weggaan en telkens een hekwerk open moeten doen en weer dicht, is aan mij niet besteed. Teveel tijdverlies met telkens dezelfde handeling.

Nu rij ik gewoon op, zet mijn auto halfweg de oprit voor het hek en heb nergens omkijken naar.

Dat lijkt mij dus ook enorm fijn :j
Goed om te horen dat meer mensen zo denken en dat het bevalt!

Prairy schreef:
Onze poort moeten we ook handmatig elke keer open en dicht doen. Dat is zeker als het regent wel irritant (de motor ligt al zeker 3 jaar klaar...). Je went er wel aan maar ik zou ook bereikbaarheid van voordeur en sluis werking voor hond kiezen. En dat de bezorgers niet met een hond te maken is zeker een bonus.

Als wij geen hekkenmannetje hadden zou dat ook ons verhaal worden, het hek handmatig opendoen en een motor die in de schuur ligt :'). Van de hond hebben bezorgers gelukkig geen last, maar het lijkt me zo irritant als je voor een dicht hek staat te wachten, en dat vervolgens tergend langzaam opengaat en je dan nog een keer het erf op moet. En dat alles voor een paar meter -O-

BloemBloem schreef:
Ik zou voor een pakketbrievenbus aan de poort gaan :-)

Heb ik! Een heeele grote! Past helaas nog steeds niet alles in :+

Marcella schreef:
Denk dat als je veel lichamelijke klachten heb liever heb dat het bij de deur geleverd wordt. :o

Dat is juist de reden dat ik die pakketkluis heb aangeschaft eigenlijk. Nu hoeven ze me een stuk minder uit bed te bellen en kan ik het gewoon pakken wanneer ik wil. En mijn bezorgpercentage is ook van 70% naar 99% gegaan door dat ding *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:48

Ik kom nu pas binnenrollen, maar wat grandioooooos zonde dat dit niet meer te renoveren is zeg ;(. Wat een plaatje van een huis. En die tegeltjes op de vloer in het toilet <3.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:53

Ik laat de laatste tijd pakketten gewoon onder onze ring deurbel zetten. Ik heb (nog) geen pakketten brievenbus, zou misschien nog een idee kunnen zijn. Wakosda?

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:07

ik ben ook team een vrije oprit, zo ideaal als je zo je auto neer kan knallen zonder eerst op een hek te moeten wachten.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 09:46

_San87_ schreef:
Ik kom nu pas binnenrollen, maar wat grandioooooos zonde dat dit niet meer te renoveren is zeg ;(. Wat een plaatje van een huis. En die tegeltjes op de vloer in het toilet <3.

Nou ja, het is wel te renoveren natuurlijk... Maar dan kunnen we dat nog een paar keer gaan doen en dat is wel een beetje zonde van het geld imo.
Was het riet niet vervangen door pannen, dan was het een ander verhaal geweest gok ik.

Prairy schreef:
Ik laat de laatste tijd pakketten gewoon onder onze ring deurbel zetten. Ik heb (nog) geen pakketten brievenbus, zou misschien nog een idee kunnen zijn. Wakosda?

Ik heb deze; https://pakketpanda.nl/product/pakketpa ... rievenbus/
Echt ideaal!

Bentuh schreef:
ik ben ook team een vrije oprit, zo ideaal als je zo je auto neer kan knallen zonder eerst op een hek te moeten wachten.

Zo fijn dat ik niet als enige zo gemakzuchtig ben :+

Stiekem denk ik dat ik daar nog het meest naar uitkijk, niet meer hoeven te vechten om een parkeerplek na 18 jaar :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:52

Bielsje schreef:
_San87_ schreef:

Nou ja, het is wel te renoveren natuurlijk... Maar dan kunnen we dat nog een paar keer gaan doen en dat is wel een beetje zonde van het geld imo.
Was het riet niet vervangen door pannen, dan was het een ander verhaal geweest gok ik.

Ja, ik bedoel mijn opmerking in de trant dat het niet realistisch is het te renoveren. Het moet geen bodemloze put worden.

Wel spannend om dit bewoonbaar te maken. Ik las iets over schimmel en dat het tot voor een half jaar nog bewoond was. Schimmel is in oudere leegstaande huizen helemaal niet raar, zodra er weer in geleefd wordt en de boel verwarmd en geventileerd wordt, kon de schimmel wel eens prima gewoon wegblijven na behandeling :j.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:30

Bielsje schreef:
Little_Gift schreef:
Ik ben pro jouw keuze.
Hier ook getwijfeld destijds om ofwel hek rond de ganse oprit en erf te doen ofwel hek te starten halfweg de oprit (dus voorbij de voordeur).

Uiteindelijk heb ik dus het hek pas halfweg de oprit gezet en kan je vanop straat vrij op de oprit tot aan de voordeur.

Vanaf de voordeur is het hekwerk en rond de hele tuin.

Echt ideaal.

Thuiskomen of weggaan en telkens een hekwerk open moeten doen en weer dicht, is aan mij niet besteed. Teveel tijdverlies met telkens dezelfde handeling.

Nu rij ik gewoon op, zet mijn auto halfweg de oprit voor het hek en heb nergens omkijken naar.

Dat lijkt mij dus ook enorm fijn :j
Goed om te horen dat meer mensen zo denken en dat het bevalt!

Ja ik had het eerst tijdelijk zo gedaan maar het beviel zo goed, dat ik het na een jaar definitief zo heb laten maken. Ondertussen bijna 3 jaar geleden. Zou het nooit meer anders willen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:27

Nou, voor nu krijgen we in ieder geval een hek achter de voordeur *\o/*.

Het ontwerp is uitgezocht, de kleur ook en vrijdag gaan we even kijken of de buurman het ermee eens is en dan volgende week meten en kijken hoe het precies moet komen te staan en wat we in het deel willen op de oprit.

Mochten we het dan toch nog anders willen als alles definitief klaar is, dan is het enkel een kwestie van een deel naar voren halen en we zijn klaar.

Manlief wil gewoon enorm graag op een knopje drukken en het terrein van "zijn mansion" oprijden _O-

Nog 2 nachtjes slapen!

Spoiler:
Ons huidige huis gaat morgen op Funda, ook al zo enorm spannend!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:04

Ik kom net dit topic tegen !
Wat een geweldig huis, maar je moet wel handig zijn en geduldig !
Ik ha zeker volgen!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:24

Electra63 schreef:
Ik kom net dit topic tegen !
Wat een geweldig huis, maar je moet wel handig zijn en geduldig !
Ik ha zeker volgen!

Welkom! Je bent nog precies op tijd om het vanaf dag 1 te volgen :+

Maaruh, geduld? Wat is dat? _O-

Even wat goed nieuws, niet project gerelateerd. Vanochtend om weet ik het hoelaat, is ons huidige huis op Funda gekomen. Voor 9 uur waren er al 2 bezichtigingen gepland :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Oh wat super gaaf, ik zie dit topic ook nu pas! Ik ga volgen!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:32

Sodeletuut schreef:
Oh wat super gaaf, ik zie dit topic ook nu pas! Ik ga volgen!

Gezellig *\o/*

Ik ben helemaal niet bang dat iedereen heel zwaar teleurgesteld gaat zijn in ons hoor O:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Zolang er niks te verwachten is kunnen we ook niet teleurgesteld worden :+

Veel succes met de verkoop van je huis!!

Let niet alleen op het geld bod maar ook op de voorwaarden die aan het bod zitten :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:32

Onze makelaar kan ik blind vertrouwen volgens mij, en die zal aansturen op zo min mogelijk voorbehoud en een snelle overdracht. Hij zit me behoorlijk achter de broek aan en wil ook dat we zsm overkunnen want zonder verkoop, geen meubels in het nieuwe huis |o