Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bommeltje_ schreef:Mijn man is net met interesse naar ze toe gegaan en een praatje gemaakt, maar ze hadden niet echt behoefte aan verbinding lieten ze merken helaas. Hij heeft ze uitgenodigd om dit weekend wat te komen drinken, maar hier hadden ze helaas geen tijd voor. Ik hoop dat het er binnenkort van komt.
Princesj schreef:Achja, mijn buren hebben een huilkleinkind wat bij het minste geringste daar gedumpt wordt. Wat betekend dat ik al de gehele zomer met alle ramen dicht zit omdat dat geluid niet heel goed is voor mijn "woongenot". Maarja, omdat het een kind betreft mag je daar niks van zeggen..
Hoe sta jij daar tegenover TS? Want dit kan ook bij jou gebeuren.
Cer schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de mensen die ergens rustig wonen, en overlast ervaren, best veel moeite moeten doen om in contact te komen met de studenten. Want whatsapp lezen ze niet, een uitnodiging is niet duidelijk genoeg... Ik weet niet wat ze studeren maar ik hoop toch wel dat ze wat bewuster in het leven komen te staan ooit..![]()
Maar goed, je kunt ook nog op het moment dat ze druk zijn, aanbellen en vragen of het wat rustiger kan. volgens mij hoef je daar niet eerst een gesprek voor te voeren of elkaar te kennen, denk ik?
Maar dat moet ook wel je ding zijn, niet iedereen is zo voortvarend, en veel mensen zijn conflictvermijdend ook
Bommeltje_ schreef:Cer schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de mensen die ergens rustig wonen, en overlast ervaren, best veel moeite moeten doen om in contact te komen met de studenten. Want whatsapp lezen ze niet, een uitnodiging is niet duidelijk genoeg... Ik weet niet wat ze studeren maar ik hoop toch wel dat ze wat bewuster in het leven komen te staan ooit..![]()
Maar goed, je kunt ook nog op het moment dat ze druk zijn, aanbellen en vragen of het wat rustiger kan. volgens mij hoef je daar niet eerst een gesprek voor te voeren of elkaar te kennen, denk ik?
Maar dat moet ook wel je ding zijn, niet iedereen is zo voortvarend, en veel mensen zijn conflictvermijdend ook
Nou ze zijn een jaar of 19/20 die zijn denk ik met totaal andere dingen bezig.
Toevallig hoorde mijn man ze gister op de gang zeggen tegen een ander die schreeuwde ‘’we hebben ook nog buren en de buurvrouw houdt ons in de gaten’’ dus ze weten toch wel iets
Marije112 schreef:3Ik heb bij onze buren met een baby ook nooit iets gezegd,
mavantos schreef:Ongeacht wat mijn mening is staat vaak in het reglement beschreven of woningen mogen worden verhuurd. In sommige gevallen moet een meerderheid van de VVE het hiermee eens zijn.
Ik zou toch eens naar de VVE stukken kijken als ik jou was.
Bommeltje_ schreef:mavantos schreef:Ongeacht wat mijn mening is staat vaak in het reglement beschreven of woningen mogen worden verhuurd. In sommige gevallen moet een meerderheid van de VVE het hiermee eens zijn.
Ik zou toch eens naar de VVE stukken kijken als ik jou was.
Overigens luisteren wij niet de hele dag tegen de muur aan haha. Toevallig is het bij onze voordeur heel gehorig en onze keuken grenst daaraan. Wij zijn de meeste dagen overdag naar kantoor.
In de splitsingsakte staat dat het niet mag op de manier waarop het nu verhuurd wordt en in contact met de andere buren hebben zij aangegeven hier ook niet mee in te stemmen.
Foaly schreef:Je hoeft technisch gezien dan misschien niet te communiceren, maar de wereld wordt toch een stuk gezelliger als je op zn minst dat eerst probeert voordat je met statuten en reglementen gaat zwaaien?
TS, je bent inderdaad erg afwachtend. Als zij de indruk hebben dat je ze 'gewoon' op de koffie vraagt, dan snap ik wel dat ze geen tijd hebben of het afhouden. Wees gewoon duidelijk, zeg dat je wat met ze moet bespreken en wanneer ze tijd hebben in plaats van te hopen dat het er binnenkort van komt.
Bommeltje_ schreef:Nou een plottwist.
Mijn man heeft ze net op de gang aangesproken en ze zijn een uurtje bij ons binnen geweest. Ze hadden gewoon hun radar niet zo scherp staan en hadden wat signalen gemist![]()
Maar ze snappen nu waarom we rekening met elkaar moeten houden en zouden hier op gaan letten. Dus we gaan het zien. Onze kat was direct vrienden dus die zat al bij hun in huis en dat vonden ze helemaal geweldig! Ze blijven voor maximaal een jaar en dan wordt het alsnog verkocht. Of wij er dan nog zijn dat weten we nog niet. Maar het is fijn dat er nu in ieder geval contact is.
Eind goed al goed voor nu!
Bommeltje_ schreef:Nou een plottwist.
Mijn man heeft ze net op de gang aangesproken en ze zijn een uurtje bij ons binnen geweest. Ze hadden gewoon hun radar niet zo scherp staan en hadden wat signalen gemist![]()
Maar ze snappen nu waarom we rekening met elkaar moeten houden en zouden hier op gaan letten. Dus we gaan het zien. Onze kat was direct vrienden dus die zat al bij hun in huis en dat vonden ze helemaal geweldig! Ze blijven voor maximaal een jaar en dan wordt het alsnog verkocht. Of wij er dan nog zijn dat weten we nog niet. Maar het is fijn dat er nu in ieder geval contact is.
Eind goed al goed voor nu!